Toon posts:

Constant Wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende; ik heb vandaag een draadloze router ontvangen (Alcatel 585). De gewone PC is aangesloten met een netwerkkabel en deze heeft geen enkel probleem. Echter als ik met een laptop draadloos erop will gaat het fout. Het gaat om een AsusZ92K met een geintegreerde asus WLAN. Ik gebruik de standaard windows spullen en niet de tools van asus zelf (daar kreeg ik helemaal niks mee voor elkaar). Het probleem is dat ik geen verbindig krijg ofwel een sporadisch wegvallende verbinding krijg (laptop staat even voor het gemak maar een meter van de router dus dat kan het probleem niet zijn). Als ik al verbinding heb dan duurt dat maar een paar seconden. Heel vaak krijg ik de melding dat hij niet kan inloggen op het netwerk terwijl ie over een half uurtje misschien weer twintig seconden verbinding heeft. Ik heb al geprobeert met speedlinq te bellen, maar die konden geen oplossing vinden en zeiden ook dat ze asus niet ondersteunen.
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb alle drivers al geherinstalleerd en alles, maar dat hielp niet erg veel...

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

NoTimeRemains

I know

over wat voor afstand probeer je te wifi-en?
al geprobeerd zonder beveiliging?
is je inet verbinding wel constant up?
firewall werkt mss tegen?
anti-virus spul werkt mss tegen?

This is the Way.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei is de afstand op het moment niet meer dan een meter puur om 'm gewoon aan de praat te kunnen krijgen. Op het moment zijn mijn verbindingsperiodes ietwat langer, maar het blijft mazzel hebben of je verbinding krijgt. Ik heb allerlei soorten beveiligingen (ook zonder) geprobeerd. Ik heb heel veel instellingen geprobeerd. Wat me echter opviel was dat als ik verbinding had dat de verbindingssnelheid steeds terug liep. Hij begon zeg maar bij 48Mbit en dat ging steeds met stapjes over de tijd terug totdat ik helemaal geen verbinding meer kreeg. Op het moment detecteerd ie het netwerk zelfs helemaal niet. Wat het vreemde is dat ik wel het netwerk op kan met mijn PSP zonder enig probleem en zonder uitval kan internetten. Alleen de laptop krijg ik niet het netwerk op. Alles is in ieder geval compatible met de 'g' standaard. Ik heb me alleen laten vertellen in een computer winkel dat het zou kunnen zijn dat de Alcatel router of de Asus (geintegreerd) netwerkkaart niet zogenoemd 'wifi' compatible zou zijn... Zou dat er iets me te maken hebben? Zou het uitmaken als ik een pcmcia kaartje kocht als vervanging voor de ingebouwde kaart?