Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Even je woordenlijst uitelggen (voor zover ik het weet
- HUB: Apparaat om meerdere PC's via een UTP netwerk te kunnen verbinden. Het centrum van de ster.
- Switch: Een HUB die rekening houd met de bestemming van een datapakket. Een standaard HUB stuurt ieder pakket naar iedere PC. Een switch kijkt eerst waar het bericht heen moet en stuurt het alleen naar die PC. Dit scheelt bandbreedte voor de andere PC's.
- Switching HUB: Wat ik hierboven probeerde uit te leggen: Een HUB die een 100 en een 10Mbit netwerk kan koppelen.
- DualSpeed HUB: Een HUB die beide snelheden aankan, maar niet tegelijk. Dus als je op deze HUB 3 10Mbit en 4 100Mbit PC's aansluit heb je 2 netwerken, 1 van 3 PC's op 10Mbit en 1 van 4 PC's op 100Mbit. Deze netwerken kunnen NIET met elkaar communiceren.
If nothing is written below, I was the last to reply...
Alhoewel het wel werkt, is een switch eigenlijk niet bedoeld om PC's e.d. rechtstreeks aan te hangen, je moet het meer zien als een koppelpunt voor HUBs. PC's er rechtstreeks op een switch hangen vereist wel extra configuratie van de NIC, als deze 10 / 100 is.
wat moet ik configureren als ik mijn netwerkkaarten rechtstreeks op een Switch wil zetten ???
Have a wheelie good weekend!
Maar Genie heeft in sommige gevallen gelijk, het kan voorkomen dat de sitch en de nic niet goed uit kunnen onderhandelen welke snelheid gebruikt wordt, en dan moet je deze op een van de twee (of allebij) handmatig instellen.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Anoniem: 6071
Thuis ligt mijn hele 100Mbits netwerk eraan, maar op LAN's is er altijd een gek met een 10Mbit kaart. Als ik dan van iemand met een 100Mbit leech, aat dit veeeeel sneller dn van de gek met de 10Mbit...
Conlusie:
Het dataverkeer op 100Mbits wordt niet versloomd als er een 10'er tussen zit...
Anoniem: 2539
En voor het geld van een switch kan je een paar hele mooie hubs kopen!
De term dualspeed wordt gebruikt voor hubs die beide snelheden tegelijk aankunnen en voor hubs die dat niet kunnen. Het is dus vooral belangrijk om de specs van een hub te bekijken.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Voor zover ik weet is er trouwens wel een standaard... dualspeed zou moeten inhouden dat ie maar 1 snelheid tegelijk aankan, en switching dat ie beide aankan...
Maar nogmaals, "zou" het is niet altijd duidelijk...
Anders vraag je het in die winkel gewoon, en breng je hem trug als ie niet goed is
en idd hij kan gewoon 2 snelheden naast elkaar draaien. Van 10 -> 10 of 100 (of andersom) is gewoon op 10Mb.
Van 100 -> 100 blijft 100Mb. (ook als er 10Mb's aanhangen.)
Verder: Perfect Hubje echt geweldig en voor iets meer dan 200 gulden heb je al een 8-poorts versie.
Grz. MLS
En nog allemaal bedankt jongens.
Jij zegt van niet.... dus dan zou het eigenlijk een soort switch moeten zijn (100mbit daarheen en gewoon 10mbit naar de ander)...
Vind ik weird, maar ik denk dat ik hem toch ga kopen