Bureaubladachtergrond wijzigen lukt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb nu wel een heel vaag probleem hierzo.
Ik kwam net een leuke foto in mijn iPhoto tegen die ik wel als desktop wou zetten. Alleen dat lukt op één of andere vage reden niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/koops200/apple_desktop.png

De foto staat in een slimme map vanuit iPhoto, namelijk Londen. Hij geeft hem wel in de 'preview' weer maar de desktop wordt gewoon aqua blue.
In de console wordt niets weer gegeven, geen errors ofzo.
Foto's uit mijn map Wallpapers (zie screenshot) worden wel gewoon goed weergegeven.

Ik draai OSX 10.4.6

[ Voor 10% gewijzigd door Red op 14-04-2006 17:30 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat is vreemd, want hier werkt het gewoon.

Misschien iLife opnieuw installeren? :?

Wat gebeurt er als je een foto vanuit de Finder probeert om die als achtergrond te zetten? Werkt dat wel?

[ Voor 74% gewijzigd door SandsOfArrakis op 14-04-2006 18:08 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook met 1 plaatje. Als ik dat plaatje open wil maken in Photoshop, dan mekkert hij iets over een 'unknown jpeg marker'. In Preview en iPhoto kan ik hem wel netjes openen. Misschien een keertje een duplicate maken in iPhoto, en dan kijken of die het wel doet?

Plaatje van mij komt overigens niet uit mijn camera, maar is een plaatje van een internet site. Misschien rot opgeslagen?

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:47:Misschien iLife opnieuw installeren? :?
Top advies! :X

Heb je het al geprobeerd om het direct vanuit iPhoto te doen, dat bureaublad aanpassen?!

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
In een slimme map staan volgens mij de plaatjes niet echt, maar slechts een soort snelkoppeling er naartoe. Wellicht is het een idee om het plaatje in de orginele map op te zoeken (spotfinder helpt waarschijnlijk daarbij) en hem dan bv. ook nog eens geheel ergens anders op de schijf neer te zetten.

Verwijderd

Ook dat lijkt me behoorlijk overdone, het moet gewoon werken, en ook gewoon in een 'Slim album'. Ik heb het even geprobeerd hier, en het werkt probleemloos.

Misschien een cache probleem; gooi deze eens weg: com.apple.preferencepanes.cache uit ~/Bibliotheek/Cashes. Dan Systeemvoorkeuren opnieuw opstarten.

• Red
Even een kick.

Heb afgelopen weekend mijn laptop helemaal leeg gegooid, nieuwe installatie van OSX en iLife. Alles geupdate maar het werkt nog steeds niet!

Dus krijg nog steeds gewoon een blauwe achtergrond als ik via iPhoto mijn wallpaper wil instellen.
Kan het misschien iets te maken hebben met het feit dat ik iPhoto niet mijn library laat beheren?

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hoe doe je dat dan? iPhoto moet idd zijn eigen library beheren; daar is geen ontkomen aan, behalve dan iPhoto niet gebruiken.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Red schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:18:
Dus krijg nog steeds gewoon een blauwe achtergrond als ik via iPhoto mijn wallpaper wil instellen.
Ik gok dat je camera een JFIF-variant gebruikt die niet helemaal begrepen wordt door de desktopmanager. Probeer de foto die je wilt gebruiken eens te exporteren vanuit iPhoto (shift-appeltje-E) en kies het bestand wat dat oplevert als desktop. Werkt dat wel?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Red
Afdak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:03:
Hoe doe je dat dan? iPhoto moet idd zijn eigen library beheren; daar is geen ontkomen aan, behalve dan iPhoto niet gebruiken.
iPhoto heeft een functie om de foto's niet te kopieren naar de map 'iPhoto Library', dat is wat ik bedoelde met mijn zin.....
burne schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:38:
[...]

Ik gok dat je camera een JFIF-variant gebruikt die niet helemaal begrepen wordt door de desktopmanager. Probeer de foto die je wilt gebruiken eens te exporteren vanuit iPhoto (shift-appeltje-E) en kies het bestand wat dat oplevert als desktop. Werkt dat wel?
Ik heb foto's van diverse camera's in mijn iPhoto staan. En bij geen van allen kan ik ze instellen als background. Ook 'geen' foto's (dus animaties, tekeningen) etc. kan ik niet instellen als background.....

• Afdak
Red schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:43:
iPhoto heeft een functie om de foto's niet te kopieren naar de map 'iPhoto Library', dat is wat ik bedoelde met mijn zin.....
Heeft iPhoto die functie? Sinds wanneer? Ben je niet in de war met iTunes? Of is deze stelling de grondslag van jouw probleem?
Heb je soms iPhoto enhancements/plug-in's in gebruik?

Afijn, als dat niet zo is, dan is het altijd goed om voor trouble-shooting in een andere account te kijken, dus ga naar een andere account in Mac OS X (of maak er eerst een aan), en laad daar een paar foto's in iPhoto; kijk nu of het wèl goed gaat...

• Afdak
En jouw verhaal nog eens doornemend: je hebt het over het slimme album 'Londen'; maar zie je wèl de foto's in de map Bibliotheek in het bureaublad-systeemvoorkeur?!

• Red
@ Afdak:

Ja die functie heeft iPhoto, kijk maar eens onder iphoto --> voorkeuren --> geavanceerd
Kopieer bestanden naar iPhoto library bij toevoegen aan bibliotheek (oid) en die staat bij mij uit.

Nee, heb geen plugins geinstalleerd, zoals eerder gezegd. Een compleet nieuwe install van OSX en iLife. Overigens heb ik nog geen nieuw profiel geprobeerd.

Ja, ik zie wel de foto's in de map Bibliotheek, maar zodra ik dan een foto wil selecteren om te gebruiken als bureaublad dan krijg ik eveneens een 'blauw' scherm als achtergrond.

Ik heb inmiddels hierover ook een topic gestart op discussions.apple.com, maar daar ook nog weinig hoopvols te melden (behalve dingen die hier al vermeld zijn). En om toch maar even te spammen dan....http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=835066&tstart=30 de link naar het topic op apple discussions board...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Red schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:32:
Ja die functie heeft iPhoto, kijk maar eens onder iphoto --> voorkeuren --> geavanceerd
Kopieer bestanden naar iPhoto library bij toevoegen aan bibliotheek (oid) en die staat bij mij uit.
Gezien de andere dingen die je geprobeert hebt is dat je probleem, denk ik. Blader maar naar de plek waar een foto *echt* staat, en kies die direct als achtergrond. Als het dan wel werkt heb je oorzaak en oplossing gevonden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien ligt het toch echt aan je JPG bestanden? Zet er eens eentje online, misschien kunnen andere gebruikers ze ook niet goed instellen als achtergrond? Ik wil in ieder geval wel even voor je testen.

Verwijderd

Volgens mij is je probleem dat je het uit een smart-folder wilt halen en dat werkt volgens mij niet.
Probeer bijvoorbeeld maar in itunes een mp3 te branden uit een smart-folder.

Dus zoals meerdere al aangegeven hebben: Gewoon het bestand opzoeken in je iphoto-library en dan zou het moeten werken...

• Red
Kurkentrekker schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 02:08:
Misschien ligt het toch echt aan je JPG bestanden? Zet er eens eentje online, misschien kunnen andere gebruikers ze ook niet goed instellen als achtergrond? Ik wil in ieder geval wel even voor je testen.
Het ligt niet aan de JPG bestanden, heb de JPG bestanden van verschillende camera's gebruikt en ook nog eens een setje zelfgemaakte uit Photoshop gepakt en die werken allemaal niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:45:
Volgens mij is je probleem dat je het uit een smart-folder wilt halen en dat werkt volgens mij niet.
Probeer bijvoorbeeld maar in itunes een mp3 te branden uit een smart-folder.

Dus zoals meerdere al aangegeven hebben: Gewoon het bestand opzoeken in je iphoto-library en dan zou het moeten werken...
Dat werkt ook niet. Het maakt niets uit of ik wel of geen wallpaper vanuit een smart folder wil pakken of bibliotheek. Ik krijg hoe dan ook een blauwe achtergrond.

• Red
burne schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 01:25:
[...]

Gezien de andere dingen die je geprobeert hebt is dat je probleem, denk ik. Blader maar naar de plek waar een foto *echt* staat, en kies die direct als achtergrond. Als het dan wel werkt heb je oorzaak en oplossing gevonden.
Dit is het dus. Ik had deze optie uitgevinkt, aangevinkt, iPhoto opnieuw opgestart, enkele foto's geimporteerd en toen kon ik wel ze als bureaublad achtergrond zetten. Alleen vind ik het een nadeel dat ik daardoor heel wat harde schijf ruimte verlies omdat de iPhoto library ook enkele 100'en MB's groot is. Plus dat ik de indeling onlogisch vind, Originals, Modified, etc. etc.

• Afdak
Ik heb het even nagekeken, en idd in iPhoto 6 (en niet in eerdere versies) heb je deze mogelijkheid ingebouwd.
Plus dat ik de indeling onlogisch vind, Originals, Modified, etc. etc.
Als je met iPhoto werkt, hoef je niet in de library te zijn; deze moet je eigenlijk gewoon vergeten.
Alles doe je vanuit de iPhoto interface. Echt alles.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Red schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:32:
@ Afdak:

Kijk voor de gein ook eens op de schijf naar de locatie waar normaliter je iPhoto Library staat en bekijk eens de grootte van die map en de inhoud... iPhoto zet ongeacht of je dat vinkje aan of uit hebt staan de foto's naar de eigen iPhoto Library locatie.

Verwijderd

Ik heb dus een soortgelijk probleem momenteel. Heb alles geprobeerd wat in dit topic is besproken (opnieuw geïnstalleerd, aanvinken/uitvinken kopieer bestanden en foto's opnieuw importeren) maar dat verhelpt mijn probleem niet. Bijvoorbeeld bij het samenstellen van een kalender in iPhoto krijg ik onderstaand beeld te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/10/1213085484-090.png

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/10/1213086126-620.png

Zoals je ziet, leest hij bovenin wel de foto's uit de library maar wanneer ik ze wil gebruiken zie ik dat uitroepteken. Hetzelfde geldt voor het aanpassen van de bureaublad achtergrond, wanneer ik foto wil kiezen blijft het blauw op mijn bureaublad. Als ik rechtstreeks naar de originals ga dan kan ik hem wel gebruiken. Het vreemde is dat het probleem zich alleen voordoet bij vanaf een bepaalde map. Zeg maar, de laatste 10 gebeurtenissen is geen probleem maar bij oudere wel. Vreemd want heb naar mijn weten hier geen enkele aanpassing in gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 11:05 ]

Verwijderd

Ik ga hier voor een bescheiden schopje. Het is echt een heel hardnekkig probleem waar ik geen oplossing voor heb. Maar het lijkt erop dat niemand hier een oplossing voor heeft...
Pagina: 1