pcmark score omlaag

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Twee jaar geleden de xp pro machine p4 3 ghz 1 gig geheugen getest met een asus v9520 (nvidia drivers fx5200 nieuwste van toen en nu de nieuwste van nu versie 80 geloof ik). De score was 4200 met alle tests gedaan.
Nu weer getest hardware hetzelfde behalve de nvidia drivers en xp sp2 erop natuurlijk. De score nu is maar 3100. Als ik de lijst bekijk dan zie ik een groot verschil bij in de grapics test: algemene score: 1430 toen en 753 nu. Verder de lijst is bijv. graphics memory 64 lines: was toen 1208 fps en nu 60 fps en graphics memory 16 en 32 lines ook een gigantisch verchil.

Zou hem dit in de nvidia drivers zitten? of in sp2? De drivers worden toch meestal sneller of zou het in de instellingen van de driver kunnen zitten, deze staan gewoon standaard ingesteld. Ik kan er wel in gaan rommelen met powerstrip of iets dergelijks maar dit maakt ook niets uit.

monta

Verwijderd

Heb je het al eens met een schone installatie van win-XP + sp2 geprobeerd, en dan de Drivers die de producent van de video kaart aanraad, dat wil nog wel eens een verschil maken.

Deze driver heb je nu: 81.89?? of toch een ander?

Na een tijdje, vervuil je je eigen systeem door installatie van programma's en spyware etc. etc. Dus is het niet zo gek dat je dan lagere score's krijgt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 17:12 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeker weten dat je wel dezelfde pcmark versie hebt gebruikt, en niet een nieuwere?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is meer iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen :)

SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
en hoe zit het met je normale performance buiten pcmark om? Draaien je games idd slechter, draait je pc idd niet zoals je gewend bent/was :) ?

Daarnaast als het die XP installatie 2 jaar+ oud is, heeft Eagle1980 een goed punt