[HTPC] Bestaande IR gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
Ben bezig aan het installeren van een HTPC setup en wil daarbij graag een afstandbediening gebruiken. Nu heb ik er al 2, namelijk voor mn Asus TV BOX (bij V7700) en eentje bij m'n Creative Live! 5.1 Platinum. Beide werken afzonderlijk goed in de bijgeleverde software, maar ik ben op zoek naar een programma waarmee ik wat meer kan, gewoon een soort universele manager. Die moet dus om kunnen gaan met een van de twee zodat ik niet nog eens een extra IR ontvanger hoeft te gaan kopen. Ik heb lopen zoeken op Google maar dan kom je in een bos met een hele hoop bomen terecht, dus misschien dat iemand hier me verder kan helpen?

• voodooless
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien heb je hier wat aan: http://winlirc.sourceforge.net/

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 11:12
Even zoeken naar Girder.

Verwijderd

Ik gebruik de combinatie Winlirc / uICE

Winlirc als IR server en om vervolgens de toestaanslagen te simuleren uICE

Werkt perfect, kan elke RemoteControl leren,

@iCe01
De IR ontvanger is het bekende simpele schakelingetje aangesloten op de serieele poort.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 17:34 ]

• jsiegmund
  • Laatst online: 16:37
Wat daarbij (denk ik) het probleem is, is het feit dat de IR van zowel Asus als Creative volgens mij niet als "apparaat" herkent wordt door Windows, alleen de bijgeleverde software denkt er zo over. Maar ik ga meteen even zoeken en proberen wat er allemaal te gebruiken is, bedankt!

@Warzel: welke remote / ir-ontvanger gebruik je daarbij?

Update: volgens mij kan winlirc alleen omgaan met IR ontvangers op de COM poort, daar heb ik dus weinig aan aangezien ik die niet heb.

[ Voor 31% gewijzigd door jsiegmund op 15-04-2006 12:41 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
WinLirc ondersteunt inderdaad de Creative IR iig niet, dat heb ik zelf ondervonden (X-Fi). Girder doet het echter met een plugin perfect, kan echt alles met mijn afstandbediening doen nu :).
Pagina: 1