Via 600mhz als ftp/webserver?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het verstandig een Via 600mhz in te zetten op een pc die als functie heeft: centrale dataopslag (alle bestanden op 1 plek benaderbaar voor iedereen in ons huis & simpele webscriptjes (boodschappenlijstje :p ) draaien. Daarnaast moet de pc op den duur ook nog wat extra taken aankunnen, evt zelfs MP3. Deze pc wil ik in een kast inbouwen (wegwerken) en eigenlijk zo min mogelijk draaiende ventilators bij gebruiken. Deze CPU kan passief gekoeld worden. De taken die ik wil doen, zijn ook te doen met een PII - 400mhz, maar die heeft dan ook vaak meer koeling nodig.

Ik wil dus alleen weten of de CPU het kan trekken (en tot hoever!), niet hoe & waar ik de luchtgaten moet inbouwen ;)

(edit: natuurlijk heb ik de search gebruikt, maar ik kan niet zoveel vinden over dit onderwerp)

[ Voor 23% gewijzigd door Eusebius op 14-04-2006 15:23 ]

==
hoi

Verwijderd

Pentium 2 kan je ook gewoon passief laten draaien met een grote heatsink, helemaal waneer die maar op 400Mhz hoeft te lopen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er is (IMHO) maar 1 manier om er achter te komen: pro-be-ren.
Wat versta je namelijk onder "simpele" webscriptjes? Hoeveel "bezoekers" denk je te gaan trekken? Hoeveel users gaan er gebruik maken van de 'centrale dataopslag'? Etc. Etc.
Met de gegevens die je hier post kunnen we denk ik niet erg veel meer dan dit soort antwoorden geven (of roepen: "ik heb een 550Mhz draaien en dat gaat ook toppie!" maar dat zegt niets over hoe JOUW situatie gaat werken)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat moet makkelijk lukken, tenzij het een studentenflat is van 200 man die tegelijkertijd zware scriptjes aanroepen.

• Eusebius
  • Niet online
Onder simpele webscriptjes > intern gebruik, evt via internet benaderbaar via een password. Niet meer dan 5 gebruikers.

Dat geldt btw ook voor de dataopslag. Waar ik meer mee zit is het gebruiken van de CPU als mp3 speler. Als ik op mijn laptop (ook 600mhz) mp3 draai, begint ie heel snel warm te worden en te blazen.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:23:
Pentium 2 kan je ook gewoon passief laten draaien met een grote heatsink, helemaal waneer die maar op 400Mhz hoeft te lopen.
Feit is dat een PII mobo vaak groot is. Ik heb de beschikking (lees: hoef ik niet meer te kopen :) ) over een PIII baby-mobo (heet dat zo?)

==
hoi

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
het heet een mini-atx p3 mobo , en ik zou je aanraden om :

koop een coppermine p3 met fsb 133 , en laat die dan op 100 draaien , koop een groot koperen koelbklok, of zelfs een alu koelblok , ik denk dat oplossingen voor socket A je wel zullen aanspreken.

verder denk ik dus dat je een socket 370 mobo hebt, zit ik daarmee juist ?

en als je vreest dat het geheel te warm word, gebruik dan 1 fan om je voeding te koelen, bij voorkeur 120 mm en trek die luchtstroom dan eerst door je processor en kastje, zo word alles koel, en met maar 1 fan.

Out of the box? What box? There is no box.

• Eusebius
  • Niet online
successor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:08:
het heet een mini-atx p3 mobo , en ik zou je aanraden om :

koop een coppermine p3 met fsb 133 , en laat die dan op 100 draaien , koop een groot koperen koelbklok, of zelfs een alu koelblok , ik denk dat oplossingen voor socket A je wel zullen aanspreken.

verder denk ik dus dat je een socket 370 mobo hebt, zit ik daarmee juist ?

en als je vreest dat het geheel te warm word, gebruik dan 1 fan om je voeding te koelen, bij voorkeur 120 mm en trek die luchtstroom dan eerst door je processor en kastje, zo word alles koel, en met maar 1 fan.
Het gaat natuurlijk niet alleen om het passief koelen, maar ook dat het systeem zo min mogelijk stroom trekt. De Via trekt minder stroom, maar levert daarentegen ook minder prestaties. Ik heb nl 2 prioriteiten die voorop staan, nl passief koelen en laag stroomverbruik. Maar dat mag natuurlijk niet zover worden doorgedreven dat het systeem geen prestaties meer levert.

Het is idd een socket 370.

==
hoi

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij stort dat wel in zodra je versleutelde dingen (bijv. sftp) gaat gebruiken. Als het voor lokaal werk is kan het dus wel, anders zou ik het niet aanraden.

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 10:14
dat valt wel mee als je een via processor neemt die padlock heeft (hardware accelerated encryption)...

Verwijderd

Ik raad je ook aan om een pentium 3 processor te nemen... die zijn vaak heel goedkoop via marktplaats te krijgen en trekken niet veel stroom. Heb zelf ook een pentium 3 733 mhz. Gebruik ik ook voor een simpele website en ftp server en is ook passief gekoeld. HIj wordt als hij tijdje op full load staat zo'n 38 graden met een standaard heatsink.
Pagina: 1