[AE] Special effect: vizier blurren. Hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeie middag mede tweakers.

Ik wil voor m'n vakantiefilm een special effect maken waarbij een vizier een aantal rode stoplichten op de korrel neemt (een maat van me reed in Milaan door 7 rode stoplichten). Terwijl het vizier "kijkt" naar een stoplicht moet buiten het vizier alles wazig worden.

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4917/plaatje19ee.jpg

Ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Ik kan wel een adjustment layer maken en die blurren maar dan wordt het hele scherm wazig en ik wil alleen de footage aan de buitenkant van het vizier wazig hebben zodat de focus beter komt te liggen op de stoplichten die op de korrel worden genomen.

De tutorial van Creative Cow waarbij je een glaseffect maakt was enigszins nuttig maar doesn't do the trick.

Ik heb op www.creativecow.net en google gezocht maar kon niets vinden wat mij kan helpen.

Weet iemand hoe ik dit effect kan maken?

[ Voor 4% gewijzigd door vleppyniles op 14-04-2006 15:12 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik weet niet of ik een antwoord voor je weet, maar welke software gebruik je? Anders wordt het zo lastig uitleggen eventueel :P

Permanent wintericon!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

Wokkels schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:12:
Ik weet niet of ik een antwoord voor je weet, maar welke software gebruik je? Anders wordt het zo lastig uitleggen eventueel :P
Ik denk dat het AE in de titel staat voor After Effects?

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik gebruik inderdaad After Effects.

[ Voor 24% gewijzigd door vleppyniles op 14-04-2006 15:14 ]