Versterker vervormd DVD speler geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:40

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Mijn oom heeft een stereo installatie met onder andere een ProLine DVD1050 DVD-speler en een Denon PMA-300v versterker. Dit alles werkt gewoon perfect met de CD-speler maar als de DVD-speler word gebruikt dan lijkt het wel of de audio vervormd. Er komt een vreemd geluid doorheen. Ik kan het lastig omschrijven maar het lijkt op een lage 'bonk' toon die steeds enkele seconden blijft aanhouden of juist met de melodie mee speelt.

Vreemde is dat dit erg verschilt. Bijvoorbeeld met een MP3 CD is het heel erg en met gewone CD's weer minder of is het niet te horen. Vooral MP3 CD's met 78 toeren / oldies zijn echt niet aan te horen op die DVD-speler. Nu weet ik dat een DVD-speler voornamelijk voor DVD's is maar de aanschaf was eigenlijk voor het afspelen van MP3 CD's. Ook is het geen top merk maar dat wil toch niet zeggen dat dit normaal is? DVD-speler is overigens ook al een jaartje of anderhalf oud en de versterker is al heel wat ouder.

Nu had mijn oom me ook verteld dat hij eens een platenspeler op de versterker had aangesloten en dat deze toen ook gekraak etc van de platen erg versterkte zodat het bijna niet meer klonk. Kan het zo zijn dat de versterker te oud is voor het omgaan met zulke apparaten? Want nogmaals, met de CD-speler werkt het _perfect_.

Het ligt niet aan de bekabeling / voeding voor zover ik weet want ik heb alles gechecked, alles eens netjes op orde gemaakt en een nieuwe contactdoos eraan gehangen. Tevens DVD-speler schoongemaakt met zo'n clean schijfje maar geen resultaat dus. Tevens ligt het niet aan de CD's die worden gebruikt. Op zijn computer werken deze CD's gewone perfect en ik heb al verschillende merken bij hem getest.

Dus iemand enig idee wat dit kan zijn?

B.v.d

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 14-04-2006 15:06 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Niemand?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zegt zelf dat het goed gaat als je de cd-speler gebruikt. Dan lijkt het me duidelijk dat het de dvd-speler is.

Ik denk dat er in de dvd-speler gewoon wat goedkoper spul zit :?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien is het een vrij goedkope DVD-speler ($30 volgens de link)? Dan zullen er niet de beste DACs inzitten.. En zeker op een goeie hifi installatie hoor je dat ontzettend snel. Die CD-speler is dan weer een Denon oid? Lijkt me dat die wel wat beter van kwaliteit is. Ik zou zeggen, ga eens snuffelen naar een beetje A-merk DVD-speler.

Verwijderd

Ik heb ook een bagger technica dvd speler en die klinkt ook KUT op mn versterker (CA 540a)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
misbehavingman schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:42:
Misschien is het een vrij goedkope DVD-speler ($30 volgens de link)? Dan zullen er niet de beste DACs inzitten.. En zeker op een goeie hifi installatie hoor je dat ontzettend snel. Die CD-speler is dan weer een Denon oid? Lijkt me dat die wel wat beter van kwaliteit is. Ik zou zeggen, ga eens snuffelen naar een beetje A-merk DVD-speler.
CD-speler is van Philips. Zat eerst bijhorende versterker bij maar is overleden. En ja ik had m'n oom ook al aangeraden een fatsoenlijke DVD-speler te kopen. Probleem lijkt me dus duidelijk. Bedankt voor de info :)

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Ik wil een Panasonic DMR-EH55 hard disk kopen. Zorgt de DTS die hier op schijnt te zitten er voor dat er wel een mooi cd-geluid uit komt?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

kakels schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:40:
Ik wil een Panasonic DMR-EH55 hard disk kopen. Zorgt de DTS die hier op schijnt te zitten er voor dat er wel een mooi cd-geluid uit komt?
Wat heeft did nu weer met dit topic te maken :? Als je een vraag hebt, doe dan eerst zelf wat ondezoek, en open dan een eigen topic als dat nog nodig zou zijn. Zomaar in de wilde weg vragen stellen heeft geen nut. (en het antwoord is: Nee!).

Ontopic: Het is wel duidelijk dat de DVD speler de boosdoender is. De vraag is echter: wat is het probleem? Misschien kun je het geluid nog wat duidelijker beschrijven? Is het een enkele bonk? Of meer een brom? Is het constant te horen, of af en toe (waneer precies). Hoe is de DVD speler op aangesloten op de speakers? Staat ie goed ingesteld?

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 16-05-2006 22:56 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
deepspace schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:55:
[...]

Ontopic: Het is wel duidelijk dat de DVD speler de boosdoender is. De vraag is echter: wat is het probleem? Misschien kun je het geluid nog wat duidelijker beschrijven? Is het een enkele bonk? Of meer een brom? Is het constant te horen, of af en toe (waneer precies). Hoe is de DVD speler op aangesloten op de speakers? Staat ie goed ingesteld?
pinojo123 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:08:
Wat gebeurt er als je de DVD speler bij jou thuis op een versterker aansluit en je speelt dat zelfde CDtje?
Hoe klinken de MP3's op een andere DVD speler bij jou thuis?(Staan de mp3's niet veel te hard?)
Probeer eens een andere DVD speler op die Denon versterker aan te sluiten.
Zit je niet met die Proline in de platenspeler ingang van je Denon?
Ik heb genoeg goedkope B-merk spelers gezien die zonder problemen mp3's afspelen.
Probeer eens wat.
M'n oom is zoiezo al van plan om een nieuwe te gaan halen. Zie; DVD speler voor gebruik audio

Het is lastig om het geluid te omschrijven. Het is een vage toon die ik niet kan beschrijven die grootendeels mee speelt met de melodie. Dit gebeurd vooral bij MP3 cd's. Bij 'gewone' cd's komt het ook wel voor maar dat is minder. Tevens worden muziek dvd's te snel afgespeeld. Display op de dvd speler gaat dan echt als een gek lopen en is op geen enkele manier op normale snelheid te krijgen.

Alle cd's / dvd's zijn getest op zijn computer en op mijn computer thuis en geven 0,0 problemen. Werken perfect. Lijkt me dus wel duidelijk dat het aan de dvd speler ligt. Heb de bekabeling al eens gechecked maar kon niks vinden wat verkeerd was. M'n oom heeft helaas geen aarde bij de stereotoren dus of het daar aan ligt is niet te testen.

Ik zal nog wel eens kijken bij hem en eventueel wat foto's maken zodat jullie kunnen zien of alles wel echt goed is aangesloten. Helaas kan ik het niet met een andere dvd speler bij hem testen omdat we die simpelweg niet hebben. Ik zou eventueel wat cd's bij mij thuis kunnen testen op een dvd speler maar ik heb thuis ook nog nooit problemen gehad met de door mijn gebrande cd's / dvd's dus ik durf wel te zeggen dat die geen problemen zullen geven.

(Problemen zijn zowel met legale cd's / dvd's als gebrande cd's / dvd's.)

Bedankt voor de hulp iig

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2006 14:18 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Het rare geluid kan maar hoeft niet door de DVD speler veroorzaakt worden.
Wat als je ingang van je versterker brak is dan heeft een nieuwe DVD speler geen zin.
Je kan evt. die DVD speler bij jou testen op een versterker.
Succes

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14
pinojo123 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:46:
Het rare geluid kan maar hoeft niet door de DVD speler veroorzaakt worden.
Wat als je ingang van je versterker brak is dan heeft een nieuwe DVD speler geen zin.
Je kan evt. die DVD speler bij jou testen op een versterker.
Succes
Lijkt me niet dat het te snel lopen van een DVD speler aan de ingang van je versterker ligt :?

Ik zou gewoon een fatsoenlijke nieuwe DVD speler kopen. Proline is toch die meuk die ze oa bij de Blokker verkopen?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
InZane schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Lijkt me niet dat het te snel lopen van een DVD speler aan de ingang van je versterker ligt :?

Ik zou gewoon een fatsoenlijke nieuwe DVD speler kopen. Proline is toch die meuk die ze oa bij de Blokker verkopen?
Precies mijn gedachte maar ik zal wel eens kijken naar de ingang. Vrijdag ben ik daar wss

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
InZane schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Even te snel overheen gelezen. 8)7

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31

Part

Helemaal niets.....

Is alle muziek afkomstig van (78 toeren) platen?

Zo ja dan kan het zijn dat er zeer lage tonen van platenspeler in de muziek zit.
Misschien dat de DVD speler dit beter weer geeft dan de CD speler?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Part schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:46:
Is alle muziek afkomstig van (78 toeren) platen.

Zo ja dan kan het zijn dat er zeer lage tonen van platenspeler in de muziek zit.
Misschien dat de DVD speler dit beter weer geeft dan de CD speler?
Nee met jaren 60, 70, 80 en 90 muziek. Maar met oudere muziek is het het ergste lijkt het wel.

Pagina: 1