[XP] Cygwin geeft fatal error meteen bij openen

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hallo :) Ik heb Cygwin op Windows 2000 Server netjes werkend en nu wil ik het ook op een XP-machine draaien. Volgens de site van Cygwin moet dat geen enkel probleem zijn.

Dus ik heb Cygwin gedownload, onderdeeltjes geselecteerd en geïnstalleerd en run dan Cygwin.bat, maar zo gauw als ik dat doe, zegt het:
C:\cygwin>cygwin.bat
6 [main] ? (4088) C:\cygwin\bin\bash.exe: *** fatal error - system shared
memory version mismatch detected - 0x75BE0084/0x75BE0096.
This problem is probably due to using incompatible versions of the cygwin DLL.
Search for cygwin1.dll using the Windows Start->Find/Search facility
and delete all but the most recent version. The most recent version *should*
reside in x:\cygwin\bin, where 'x' is the drive on which you have
installed the cygwin distribution. Rebooting is also suggested if you
are unable to find another cygwin DLL.
Dus eens even gekeken wat er allemaal aan de hand kan zijn:
This problem is probably due to using incompatible versions of the cygwin DLL. Search for cygwin1.dll using the Windows Start->Find/Search facility and delete all but the most recent version.
-> Gedaan, maar er is maar één cygwin*.dll op mijn hele systeem. Dit kan het dus niet zijn.

Rebooting is also suggested if you are unable to find another cygwin DLL.
-> Check. Geen oplossing.

Aangezien ik Cygwin zonder problemen op Windows 2000 kan draaien, heb ik geprobeerd om het programma op Windows XP in de "Windows 2000 Compatibility Mode" te draaien... en elke andere compat-mode, maar zonder resultaat.

Toen het programma compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen dat niet hielp, ben ik gaan Googlen. Veel mensen hebben diverse problemen met Cygwin, maar ik ben nog niemand tegengekomen met dit specifieke probleem.

In de FAQ op de site van Cygwin wordt dit probleem niet genoemd. Ik heb Cygwin ook op andere Windows XP-machines geïnstalleerd, en allemaal geven direct dezelfde foutmelding! Maar als het aan WXP zou liggen, dan had ik er waarschijnlijk wel een vermelding van gevonden op internet, lijkt me.

Weet iemand wat er aan hand zou kunnen zijn?

Bloed, zweet & koffie

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kun je de cygwin installer / downloader niet eens laten draaien en al je geïnstalleerde packages eens nalopen of er updates zijn?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X