Ik heb van een oude stage een tijd geleden een schijven kabinet van Sun mee gekregen waar 2 seagate cheatah schijven inzitten. Deze heeft altijd gewerkt... Ook heb ik nog een scsi kaartje kunnen verkrijgen, te weten een Adaptec AHA 2940U2W.
Welk kabinet het van Sun is kan ik nergens vinden, daarom heb ik er maar een paar mooie plaatjes van geschoten, klik op het plaatje voor een hi-res versie:

Zijkant

Voorkant

Achterkant

Enigste info die ik erop heb kunnen vinden

Achterkant

Binnenkant

Schijf
Dit alles zit met een volgend soort kabel aangesloten aan de computer, een interne kabel omdat ik geen externe kon vinden op m'n oude stageplek en kabels vreselijk duur zijn

De kabel
Deze kabel lijkt op het eind een terminator te zitten, klopt dit? Zou het hierdoor kunnen komen?
Nu heb ik het volgende probleem, hij herkent de schijven wel als ik hem laat booten:

Hij wordt herkent!
Maar hij geeft op een gegeven moment een timeout als ik wat wil gaan doen in de scsi bios (schijf formatteren ofzo)

Timeout
Ook gaan de lampjes van de schijven anders branden binnen het cabinet, als hij opstart (het schijvenkabinet) en zolang er niks mee gedaan wordt branden de lampjes bij de 1&9 en bij de 2&10 (Hij gebruikt 1 en 2 als id's, heb ik in gesteld middels het schakelaartje aan de achterkant waar autoterm bij staat)

Initial state
Ga ik echter proberen wat te doen met m'n scsi bios dan gaan de bovenste twee lampjes uit (waar 1 & 9 bij staat dus) Ik heb het idee dat dit de timeout veroorzaakt...
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
• Schijven omwisselen, er gebeurt hetzelfde
• Terminator op de achterkant op de out
• Zonder terminator op de achterkant op de out
• SCSI host controller kaart terug gezet naar factory defaults
• Door laten booten naar Windows2003 en kijken of ik daar de schijven kan benaderen, ik kan ze hier helemaal niet zien
• Natuurlijk ben ik al een tijdje aan het zoeken middels google en hier op Tweakers.net maar ik kan niks vinden waar ik ook maar 1 steek verder mee kom, ik heb geen ervaring met scsi dus als er staat dat ik m'n terminating moet checken dan doe ik alle mogelijke manier proberen in de hoop dat het gaat werken, maar of het ook echt goed zit weet ik niet
Wat ik graag wil weten:
• Heeft er iemand een idee wat er fout zou kunnen gaan?
• Waar kan ik meer info vinden over dit specifieke kabinet?
Excuses voor de vele pics maar ik denk dat dit het wel het duidelijkst maakt...
Welk kabinet het van Sun is kan ik nergens vinden, daarom heb ik er maar een paar mooie plaatjes van geschoten, klik op het plaatje voor een hi-res versie:

Zijkant

Voorkant

Achterkant

Enigste info die ik erop heb kunnen vinden

Achterkant

Binnenkant

Schijf
Dit alles zit met een volgend soort kabel aangesloten aan de computer, een interne kabel omdat ik geen externe kon vinden op m'n oude stageplek en kabels vreselijk duur zijn

De kabel
Deze kabel lijkt op het eind een terminator te zitten, klopt dit? Zou het hierdoor kunnen komen?
Nu heb ik het volgende probleem, hij herkent de schijven wel als ik hem laat booten:

Hij wordt herkent!
Maar hij geeft op een gegeven moment een timeout als ik wat wil gaan doen in de scsi bios (schijf formatteren ofzo)

Timeout
Ook gaan de lampjes van de schijven anders branden binnen het cabinet, als hij opstart (het schijvenkabinet) en zolang er niks mee gedaan wordt branden de lampjes bij de 1&9 en bij de 2&10 (Hij gebruikt 1 en 2 als id's, heb ik in gesteld middels het schakelaartje aan de achterkant waar autoterm bij staat)

Initial state
Ga ik echter proberen wat te doen met m'n scsi bios dan gaan de bovenste twee lampjes uit (waar 1 & 9 bij staat dus) Ik heb het idee dat dit de timeout veroorzaakt...
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
• Schijven omwisselen, er gebeurt hetzelfde
• Terminator op de achterkant op de out
• Zonder terminator op de achterkant op de out
• SCSI host controller kaart terug gezet naar factory defaults
• Door laten booten naar Windows2003 en kijken of ik daar de schijven kan benaderen, ik kan ze hier helemaal niet zien
• Natuurlijk ben ik al een tijdje aan het zoeken middels google en hier op Tweakers.net maar ik kan niks vinden waar ik ook maar 1 steek verder mee kom, ik heb geen ervaring met scsi dus als er staat dat ik m'n terminating moet checken dan doe ik alle mogelijke manier proberen in de hoop dat het gaat werken, maar of het ook echt goed zit weet ik niet
Wat ik graag wil weten:
• Heeft er iemand een idee wat er fout zou kunnen gaan?
• Waar kan ik meer info vinden over dit specifieke kabinet?
Excuses voor de vele pics maar ik denk dat dit het wel het duidelijkst maakt...
[ Voor 8% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-04-2006 15:34 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate