koelkast vrieskist ?

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik heb hier 4 desktop kasten staan, (waarvan binnenkort 3 overklokt) dus dacht ik eraan om een rackje in een koelkast of vrieskast te maken voor die dingen.

als ik gewoon zorg dat de temp rond de 10 graden blijft heb ik geen last van condens en is het toch 10 graden kouder als normaal.

omdat pc's nogal veel warmte geven dacht ik meer aan een vrieskast omdat een koelkast denk ik niet in staat is om al die warmte weg te krijgen.

ik wil nog wel mijn radiator blijven gebruiken in de koelkast maar zal ik de lucht binnen laten circuleren of de warme lucht uit de koelkast blazen ?

koelkast alleen koelt waarschijnlijk niet genoeg maar erbij is toch niet zo gek idee ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Het probleem is dat de lucht in die dingen niet erg goed is voor je onderdeeltjes..... het is namelijke een heel vochtige lucht...........

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
een heel vochtige droge lucht??? LOL

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05
Het is wel een cool idee. Alleen in koude lucht condenseerd H2O (g) dus ;( Wat je wel kan proberen is om een super vocht absoberende stof (always ultra??) in de koelkast te leggen. Wat moet je maar aan een echte scheikunde freak vragen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

DAt bedoelde ik nou te zeggen.... tsja kan niet altijd uit mijn woorden komen he |:(

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
maar bij 10 graden heb je toch nog niet echt last van condens, dacht ik.

anders zo'n vochtvreter erin.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Zelf ben ik (EquinoXe; nu te gast bij exterminator) ook bezig met een camping vrieskistje. het is heel eenvoudig: gaatjes boren en daar kabels in, purschuim rond de gaatjes tegen de condens die je anders binnentrekt, en het belangrijkste:
KUNSTMEST in een KOFFIEFILTER (dit zuigt vocht als de ziekte) enkele dagen je beestje uit in die kist leggen (dat is het moeilijkste :'() om na die lange tijd die kist aan te zetten.
Doe je hem eerder aan dan heb je kans dat je je beestje vermoord }:O

Verwijderd

Ik snap niet waarom je bang moet zijn voor condens. De pc onderdelen zullen namelijk altijd warmer zijn dan de omgeving en H2O zal daar dus nooit op condenseren. Een ander punt is dat H2O zelf geen stroom geleid maar alleen oplossingen van zouten, in condens kunnen nooit zouten zitten en zal dus niet gelijden tenzij het een zout op een pc onderdeel oplost.
Pagina: 1