[w2k pro] automatich ip verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:08
ik heb het probleem dat ik met mijn windows 2000 latop regelmatig op verschillende netwrken inlog maar het probleem is dat ik telkens ipconfig / release en renew meot doen.

Hoe kan ik het zo instellen dat ik net zoals bij xp een automatich nieuwe ip aanvraagt?

Want als ik met een xp laptop ergens naar toe ga en ik hang hem ik het netwerk verandt zijn ip gelijk.
Ik ik ben te lui en die commandos in te voeren of een barch bestandje te maken.
Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:16

Tennie

Music Comes in Silver Pills

eatualive schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:04:
ik heb het probleem dat ik met mijn windows 2000 latop regelmatig op verschillende netwrken inlog maar het probleem is dat ik telkens ipconfig / release en renew meot doen.

Hoe kan ik het zo instellen dat ik net zoals bij xp een automatich nieuwe ip aanvraagt?

Want als ik met een xp laptop ergens naar toe ga en ik hang hem ik het netwerk verandt zijn ip gelijk.
Ik ik ben te lui en die commandos in te voeren of een barch bestandje te maken.
Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?
Je moet dan toch juist gewoon een vast ip adres instellen, zodat hij dan niet verandert.

Maar automatisch je ip adres instellen doe je met de eigenschappen van je netwerkkaart, naar tcp/ip gaan en dan weer eigenschappen (zelfde als met xp, is namelijk op elkaar gebaseerd).

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• eatualive
nee want alle netwerken gebruiken een andere ip range.

Dat automatich krijgen van dhcp doet hij pas na de commandos.
Ik wil dat hij dat zelf doet op het moment dat ik de netwerk kabel er in stopt. Dit doet windows xp ook.

• Tennie

Tennie

ja, wat ik al zei dus, is ongeveer gelijk aan XP. Ik zal het eens wat beter uitleggen. je gaat naar je config scherm->netwerkverbindingen->rechterknop op (waarschijnlijk) 'LAN-verbinding' (naam kan namelijk gewijzigd zijn), dan 'Eigenschappen' in het dropdown venster kiezen, daarna klik je op 'Internet protocol (TCP/IP)'-> 'Eigenschappen' en dan stel je hem daar in op 'automatisch een ip adres verkrijgen' (dit is eigenlijk hetzelfde als XP).

Verwijderd

eatualive schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:32:
nee want alle netwerken gebruiken een andere ip range.

Dat automatich krijgen van dhcp doet hij pas na de commandos.
Ik wil dat hij dat zelf doet op het moment dat ik de netwerk kabel er in stopt. Dit doet windows xp ook.
stop de kabel erin voordat je de laptop aanzet, zoals het hoort (en wacht ook met het uithalen van de netwerkkabel totdat de laptop uitstaat)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 17:08

Duinkonijn

Huh?

probleem is dus dat hij niet automatisch een nieuwe lease krijgt.

wat je kan doen is een batch script bij het opstarten laten starten ondergronds.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• eatualive
mmh dat automatich staat al ingesteld alleen kan hij die nie refreshen als de computer aanstaat en je stopt de kabel erin.

Het probleem is dat je laptop meestal al aanstaat als hem aansluit op het netwerk. XP zou dit wel kunnen refreshen en 2000 niet. Dat batch is leuk alleen bij het opstarten heeft het weinig zin omdat we hem al aan hebben staan.

• Tennie

Tennie

ooh, sorry, nee inderdaad, batch filetje maken, met dit erin (makkelijkste batch filetje ooit)

"@echo off

Ipconfig /release
Ipconfig /renew"

Zonder de aanhalingstekens
Zet deze file in je opstarten/startup

• Tennie

Tennie

eatualive schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:28:
mmh dat automatich staat al ingesteld alleen kan hij die nie refreshen als de computer aanstaat en je stopt de kabel erin.

Het probleem is dat je laptop meestal al aanstaat als hem aansluit op het netwerk. XP zou dit wel kunnen refreshen en 2000 niet. Dat batch is leuk alleen bij het opstarten heeft het weinig zin omdat we hem al aan hebben staan.
Aha, net te laat, dan zou je het eventueel makkelijker kunnen maken door een pictogram van je internetverbinding (die 2 computertjes) op je tray te plaatsen. Dan kan je je netwerk kaart snel aan en uitzetten, dan vernieuwt hij de verbinding (en lease) namelijk ook.

• eatualive
--haste-- schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:29:
ooh, sorry, nee inderdaad, batch filetje maken, met dit erin (makkelijkste batch filetje ooit)

"@echo off

Ipconfig /release
Ipconfig /renew"

Zonder de aanhalingstekens
Zet deze file in je opstarten/startup
Allemaal heel leuk en die kende ik ook alleen is dit het probleem omzeilen.
De mensen die deze problemen hebben waarvoor ik dit probeer op te lossen willen gewoon plug en play. Ze vinden het allemaal maar niks die batch bestandjes en andere irritante cmmando`s.

Voor veel mensen is het mischien van ja het is maar 2x klik op het bestandje, maar voor de mensen waarvoor ik het op los zijn mensen met weinig computer kennis en en irriteren zich mateloos an zo iets. Daarom hoopte ik op een andere oplossing, ik hoopte dat het een bepaalde registery vermelding was ofzo van op het moment dat er LAN is release en refresh.

Verwijderd

extra ip's en gateway's toevoegen?
Pagina: 1