Mijn vriendin is werkzaam in de kinderopvang (peuter en buitenschools). Deze ochtend had ze een soort sollicatie-ochtend waarbij ze een uur of vier bij een andere kinderopvang mee heeft gedraaid (zie is op zoek naar een andere werkgeven). Helaas is ze het niet geworden. Wel werd haar gemeld dat ze ongeveer 25 sollicianten hebben uitgenodigd voor dit soort ochtenden, om er vervolgens de beste uit te pikken. Ik heb het gevoel dat ze goedkoop wat werkkrachten proberen te vinden, want op deze manier kunnen ze dus 25 ochtenden vullen met mensen die extra hun best doen. Daarnaast had ze niet echt het idee dat er iemand was die goed op haar heeft gelet. Vooral de opmerking dat ze niet voldoende met de kinderen bezig is geweest, terwijl ze vier uur lang flink in de weer is geweest (zingen, knutselen, in bed leggen, mee spelen, etc.) doet dat vermoeden wat versterken.
Wat ik me afvraag: is dit wel een legale werkwijze? Ze heeft nu vier uur haar best gedaan, om vervolgens afgewimpeld te worden met een flauwe reden (ze was niet genoeg met de kinderen bezig geweest
).
Wat ik me afvraag: is dit wel een legale werkwijze? Ze heeft nu vier uur haar best gedaan, om vervolgens afgewimpeld te worden met een flauwe reden (ze was niet genoeg met de kinderen bezig geweest
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||