[Outlook Express] kan geen verbinding maken met host

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 19:55

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik werd gister benaderd door iemand, en die heeft een ietwat vreemd probleem met Outlook Express.

Waneer hij drukt op Verzenden/Ontvangen, of waneer hij een mail stuurt, dan krijgt deze persoon een foutmelding: "fout 0x800CCC0D. Kan de host "mail.planet" niet vinden. Account: 'popplanetnl.' server:'mail.planet.nl'" (Let op de ontbrekende ".nl" voor de hostnaam)

Nu zou je denken, die is makkelijk op te lossen, gewoon een kwestie van het adres van de pop3 server goed zetten voor dit account.

Nu heeft deze persoon 1 e-mail account in Outlook Express. Maar NIET met de naam 'popplanet.nl'.
En de instellingen van het account dat er WEL in staat zijn gewoon goed. Hij kan ook gewoon mail versturen en ontvangen.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe dit op te lossen is?

(Ja, ik weet dat ik een nieuwe profiel kan aanmaken, en inboxen etc kan repareren. Maar de persoon waar het om gaat woont elders, en om dit via telefoon of mail uit te gaan leggen kan wel.. maar liever niet)

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
*schopje*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Logisch dat niemand reageert, je hebt het geopend in het verkeerde forum ;)
SA -> OFF

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Staan er niet meerdere accounts ingesteld dan? Overigens, als iemand zijn inlognaam en wachtwoord weet, is een account vernieuwen zelfs met de grootste aap echt iets wat heeeel makkelijk is, kwestie van 5 muisklikjes, de server invullen en klaar. Desnoods gebruik je hulp op afstand en doe jij het (als diegene dat heeft).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:32

tweakraiser

I have such sites to show you

'popplanetnl.' let op de punten... 'popplanetnl: pop.planet.nl, en naar mijn weten is de uitgaande server `van planet mail.planet.nl evenals de uitgaande server.
Deze instellingen kun je veranderen in het menu bovenaan in extra > accounts.

geluk.

Strava | Webdesign

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
@F_J_K: Ah, oeps. Ik had het in SA gezet omdat OE, in tegenstelling tot Outlook, niet een Office applicatie is.

@JvS: Nee, slechts 1 account. En de instellingen voor dat account staan gewoon goed. De persoon in kwestie kan dan ook gewoon mail ontvangen en versturen.

@tweakraiser: popplanetnl is de accountnaam in de foutmelding. Het vreemde is, dit account lijkt dus niet te bestaan waneer je controleerd via Extra -> Accounts.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kun je wel een vermelding vinden van het account in de registry?
Staat het account vermeld bij het vervolgmenu onder verzenden en ontvangen?
Heeft hij die foutmelding altijd of alleen als hij repliet op een ingekomen mail?

[ Voor 57% gewijzigd door Lustucru op 16-04-2006 13:57 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1