Trackers?, mensen die muziek maken zonder geld.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er eigenlijk trackers onder ons?
MadTracker, FastTracker, ImpulseTracker?
Of zijn trackers zo onbekend op het internet, real life, dat geen nederlander muziek maakt op de computer (geen Music Maker en dat soort SnitzNat)?
Iemand?
:Z

Verwijderd

/me wil het wel, maar KIP snapt het niet...[img=15,15]i/s/redface.gif[/img]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vroeger wel veel met Impulse Tracker gespeeld, maar echt geweldig was het resultaat toch nooit :)

Verwijderd

Me 2
vroeger ( jaar of 2 geleden)

ook veel met Impulse Tracker gespeeld
was wel geinig :)

Verwijderd

tijdje met fasttracker gespeeld(jaaaaaren geleden)... was lache

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
yeah man :)
ik gebruik tegenwoordig fruityloops.

www.fruityloops.com

zelfde werking ongeveer als FT en IT maar dan met synths en die hele zooi >:)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik heb nog op mn A500+ gespeeld, zal hem weer eens uit de kast trekken.
Hij is zelfs millenium bestendig , bleek later....
Dan ga ik weer eens tracken *.MOD

Verwijderd

ik gebruik fasttracker 2 nog, maar de laatste tijd probberen te cubasen, maar voor mijn liedjes die ik gemaakt heb ga naar www.a3an.com

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Als je één keer Reason hebt gezien, wil je niet anders meer...

(BTW. JA, ik heb de .iso, en NEE, die ICQ ik niet ff over ofzo...
voor de mensen die: :? denken bij bovenstaande, bij elke topic waar ik over reason heb gereageerd krijg ik verzoeken over de mail/ ICQ. Vandaar dat ik nu dit er ff bij zet :))

Verwijderd

Ik maak nog steeds mods (XM)
met ModplugTracker
vroeger FT2.

Verwijderd

reason ruled idd de pan uit.

zeer vet zeer uitgebreid. maar toch
old skool ft2 = also very nice, willeswaar
geen vergelijk, maar reason das de rede !

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Reason roelt idd erg hard!!
Nee, ik heb geen ICQ, Nee, ik heb geen Email! ;)

Verwijderd

GollemIII vragen altijd slagen. Hij heeft het al een tijd je niet meer gedaan, maar wat hij had gemaakt was ook echt om aan te horen. Ik weet niet of hij op zijn MAC-je nog fasttracker kan draaien. VirtualPC doet wonderen :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Veel met FastTracker gedaan vroeger.. zou nu ook weer mijn keuze zijn denk ik... FTII roelt!!

veel liedjes gemaakt maar vooral veel uitproberen.. Ik wil ze ooit nog eens laten horen aan jullie als ik er wat webspees voor vind :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

mijn eerste tracker was: Wacker-tracker! het woord zegt het al.. die was WACK!! :r
Toen kreeg ik ScreamTracker 3, die was vet..
veel mee gespeeld op mijn 486 :P

Verwijderd

Ik gebruik dus nog steeds vrolijk mijn lieve goeie Impulse Tracker 2.14
En de Tracker scene is uiteraard nog steeds verschrillerlijk groot :-)

http:\\www.traxinspace.com

Daar zul je echt de meeste trackers aantreffen.

http:\\www.dreamwaves.org ís ook errug cool maar niet zo groot

Have fun.....

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

De tracker-scene is dood...

De meeste TMF-chattende lamers 'tracken' (of whatever dat programma doet) nu in die laffe troep called "[Medjikz Mjoesik Meekaaah]".. laf concept, laffe bedoeling.. als ik met multiple tracks .wav-files aan elkaar wil knopen pak ik Cooledit Pro wel..

Maargoed.. terug naar de trackers:

FT2 was cool, maar nu zuigt het omdat die prutsers die zooi in pascal hebben gekoot, met als enige fatsoenlijke soundcard de SB16.. en zelfs met m'n SB Live (met sb16 emu) werkt "niet goed" tot "niet" onder FT2.

De meeste mensen doen hun track-behoeften nu in Buzz.. ( http://www.buzztrack.com/ )

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Tranzity
  • Niet online
Waar kan ik info vinden over Reason? :9~
Wil t heel graag proberen, wat voor systeem heeft het nodig, wat is de output (wav, xm?)
en meer...

Please!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
www.propellerheads.se

jammer dat ie 800 piek kost........
dat wordt dus geen legale versie ;)

Verwijderd

Ben de laatste tijd niet echt actief meer. Ben nog steeds in afwachting van Impulse Tracker 3
http://mp3.musichall.cz/IT3/index2.html

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik ben ook lang in de tracker-scene actief geweest. Was wel erg koel! :) Eerst je eigen sampletjes maken (evt. rippen, uiteraard met credits erbij) en dan kon je aan de slag. Eerst met Fasttracker 1, Screamtracker etc. en later met Impulse Tracker (MMX-filtertjes :P)
Sinds ik na het plaatsen van een nieuwe netwerkkaart de SB16-emulatie van m'n SB Live niet meer aan de praat kon krijgen :'( ben ik er eigenlijk min of meer mee gestopt, tsja... Heel af en toe start ik IT nog wel eens op de andere compu.

Maar de trackerscene is alles behalve dood (is alleen wat meer naar de achtergrond verdwenen). Ik zag toevallig dat Winamp bijv. een vernieuwde MOD-plugin heeft (vanaf 2.70) die tracks nu wel redelijk goed afspeeld, inclusief filters etc. Ik gebruikte meestal Modplug Player als Windows spelertje.

Tracken is veel kewler dan Magix Music Maker en dat soort spul... 8-)

#

• Tranzity
  • Niet online
Probeer MadTracker eens, FastTracker voor Windows.

http://madtracker.i4music.net/madtracker

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Impulse tracker forever!!!

Verwijderd

K gebruik Modplug Tracker

Verwijderd

heb vroeger (1 a 2 jaar geleden) wel het en en ander gedaan met fasttracker 2... leuk programmatje... maar ik was er niet echt goed in... kwam altijd weer op dezelfde hardcore deun uit

boem boem boem

ik wil binnenkort wel weer s wat gaan proberen met een keyboard op mijn computer aangesloten

Verwijderd

Begonnen met de eerste versie van Scream Tracker, daarna Impulse Tracker. Nu ben ik al een aantal jaren niet meer aan het trackeren. Maar binnenkort komt Impulse Tracker 3 uit (voor windows!), dan zal ik me er weer eens instorten.

Verwijderd

heeft iemand met reson wel icq :P ??!

Verwijderd

btw www.fast3.org is nieuwe fast tracker 3 :)..... ik heb ook altijd gefasttrekkert

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

waddagie van buzz??

www.buzztrack.com

that's the best. veel syntesizers, en effects, like reverb, chorus, dynamics, modulators etc. en allemaal realtime.. wel moeilijk progr, maar wel THE BEST>! incl. trackershit enzo..

traktor scratch!

Verwijderd

vage site :P

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op donderdag 25 januari 2001 19:56 schreef DeeJayV het volgende:
www.propellerheads.se

jammer dat ie 800 piek kost........
dat wordt dus geen legale versie ;)
Die heb ik, die is echt koel :7

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

owke, als mensen heel toevallig de rip van reason hebben waabij je alleen cd 2 nodig heb, wil ik deze hierbij vragen of ze de rar files (versie met 5 mb rar files dus) nog hebben. Deze versie heb ik namelijk ook, maar ik mis nog de bestanden reasonCD2.r88 en reasonCD2.s06 , als iemand deze files toevallig heeft zou ik het erg op prijs stellen als ze mij icqen (uin 54045838) of ze mailen naar kroznaxsz@mailandnews.com , hier zouden je mij heeeel erg blij mee maken.

(ja ik heb evt wel wat andere audiozooi te ruil :) )

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Jah heb veel programmas gehad inmiddels, eerst een 4-track proggie, die suckte hard maar was toen die tijd echt wel top. Toen kwam fasttracker en Impulsetracker. Stapte toen al snel over naar Impulse tracker vanwege de iets meer mogelijkheden en betere kwaliteit geluid. Nu is het Madtracker voor mij die ook geweldig goede effecten ondersteunt. Ben zo'n 7 jaar geleden begonnen, op de basischool :)
Nam me meziek altijd mee naar school vet gaar opgenomen op tape want dat kon toen nog niet anders :)
Leuke tijd, wordt nu eigenlijk alleen wel es tijd voor iets professionelers!.
Toch is het "tracken" in de loop der jaren wel veranderd in een hele fatsoenlijke stijl van "electronic-music". Kwaliteit is dermate verbeterd dat het zelfs wel geschikt is om op deze manier echt muziek te componeren terwijl het ooit gestart is als een simpele manier van muziek maken. Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben naar Reason, propellerhead/cubase hebben echt wel vette proggies op de markt gebracht. Mocht iemand dit eventueel voor mij kunnen regelen, dan ben ik diegene heel erg dankbaar! mijn icq# = 7020302

Verwijderd

jah dit vraag ik mij ook af :) icq = 23588489 (ik heb er nergens iso's van gezien :()

Verwijderd

ik eerst FT2... maar nu FruityLoopz ;)

Verwijderd

Eerst begonnen in ScreamTracker3 (S3M), toen kreeg ik ImpulseTracker... ;)

Is redelijk prog, alleen de sb-ondersteuning mag wel wat beter :(

Flink veel met IT bezig geweest, nu bezig met Cubase (sinds een paar weken)
Pagina: 1