[FireFox] focus invulvelden opeens weg: find when typing *

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 15:02
Hallo mensen,

Heb net firefox geupdate naar de nieuwste versie (daar kwam ie mooi mee), er zit alleen een bugje in, misschien dat meer mensen het hebben, soms als je google (of een andere site) opent en daar wat typt in zo'n 'textbox' dan gaat hij dingen zoeken op de pagina. Dus je klikt in het vakje, krijgt een knipperende cursor, begint te typen. En hoepsakee er komt een zoekbalkje onderin, waarin hij gaat typen ! Klik je dan weer in het vakje van google, en ga je door met typen, hij gaat automatisch weer naar dat zoek-balk-vakje. De enigste oplossing is om de browser (alle vensters en tabs) te sluiten. En overnieuw te beginnen. Iemand een workaround, anders maar weer terug naar de vorige versie. Ik had het ook tijdens het intypen van de 'Titel' toen ik dit topic maakte.

Let wel: hij doet het zo nu en dan !

EDIT:
version 1.5.2
Iemand een workaround ?

Kon niet echt een volledige topictitel verzinnen, beetje moeilijk te omschrijven...

[ Voor 17% gewijzigd door Shuisman op 14-04-2006 12:54 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

Super_ik

haklust!

ik heb firefox 1.5 en daar ook soms last van.
mischien is het wel handig als je je versie van firefox even vermelt

[ Voor 45% gewijzigd door Super_ik op 14-04-2006 12:49 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Ik had ook lange tijd last van dat probleem, al vanaf FF 1.0. Ik kreeg het probleem vaak wanneer ik de enkele quote ( ' ) intypte, bij "i'm " bijvoorbeeld.

Ik heb het probleem echter al lange tijd niet meer gehad... (afkloppen). Voor zover ik weet heb ik niets aparts gedaan om het te verhelpen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het ok wel eens gehad, zeer irritant.
De oplossing voor mij was om 'start finding as you type' uit te zetten in je settings.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Shuisman
fsfikke schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:19:
Ik heb het ok wel eens gehad, zeer irritant.
De oplossing voor mij was om 'start finding as you type' uit te zetten in je settings.
Waarom zag ik die optie over het hoofd :X
Het heet in versie 1.5.2
'begin finding when you begin typing' bij advanced.
Tot nu toe niet weer last er van gehad, Hulde _/-\o_

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 15:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

ik krijg hem weer weg met 'escape'

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
SHuisman schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:32:
[...]

Waarom zag ik die optie over het hoofd :X
Het heet in versie 1.5.2
'begin finding when you begin typing' bij advanced.
Tot nu toe niet weer last er van gehad, Hulde _/-\o_
Die optie wil ik graag aan houden. Het is namelijk erg handig.

Allen jammer van het bugje, maar dat komt bij mij maar heel zelden voor.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

inderdaad die optie uitzetten... Maar!

Desalniettemin zou FF wanneer je expliciet op het google invoervak klikt, niet moeten beginnen met zoeken. Dat moet hij alleen doen als er verder nergens een cursor knippert in de huidige tab. Ik heb het ook wel eens, en dan blijk ik toch ergens perongeluk een cursor weggeklikt te hebben, maar soms is het ook onverklaarbaar.

Verwijderd

meest irritante vind ik nog wel dat hij het ook vaker deed als ik een wachtwoord aan het typen was :@

Bij mij was het trouwens iets anders. Als ik bv op een wachtwoord veld klikte en begon met typen dan typte hij de eerste letter wel gewoon, maar dan ging hij zoeken.
Ik kreeg dus dit: "a" en dan zoeken naar "bcd"
als ik dan klikte kreeg ik "b" ("ab" dus, de a stond er nog) en zoeken naar "cd"

• Shuisman
Ik hoor lees dus wel weer, dat ik niet de enige ben die zich er dood aan ergerde :9 , je kan toch ook ergens bugs neerplanten bij mozilla ?

• yohan
Ja, er is een soort mailinglist voor.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Naast natuurlijk hun eigen bug-meld systeem ;)

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb even een poging gewaagd voor de titel O-)

Ik gebruik al een tijd Firefox (en de voorlopers) maar heb daar nog nooit last van gehad. Kan het zijn dat er bijv. iets van een keyboard (of ander) tooltje zorgt dat de focus weg gaat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Shuisman
F_J_K schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:31:
offtopic:

Ik gebruik al een tijd Firefox (en de voorlopers) maar heb daar nog nooit last van gehad. Kan het zijn dat er bijv. iets van een keyboard (of ander) tooltje zorgt dat de focus weg gaat?
Dat heb je aardig leuk bedacht :9
Ik heb geen achtergrond dingetjes die je toetsenbord regelt (sneltoetsen, of 'function' keys). Het ligt hem volgens echt aan FF; na een restart van FF is het weg namelijk ;)

Ik kan wel een screenshot plaatsen, maar het heeft niet echt veel zin 8)7 . Hopen dat meer mensen op deze aardbol er last van hebben en Mozilla gaan spammen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Shuisman op 14-04-2006 17:57 ]

• yohan
F_J_K schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:31:
offtopic:

De betreffende optie staat standaard uit. Heb jij 'em wel aanstaan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Jij als ik ik? Yup, op elke machine waar ik op werk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1