HP-DL360G4 geeft melding "CABLE INILOCK"

Pagina: 1
Acties:

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Eerder deze week hebben we hier op de zaak een nieuwe HP server binnengekregen,
het betreft een HP Proliant 360G4, op zich geen onbekende configuratie voor ons.

Echter na het toevoegen van een 2de processor, een BBWC module, disken en geheugen probeerden we hem voor de eerste keer te booten.

Hoewel de server netjes stroom krijgt en het powerled netjes groen kleurt komt er helemaal geen response. Geen enkel signaal op Video oid, ook de leds op de disks gaan niet branden.

Om problemen in de hardware zoveel mogelijk uit te sluiten hebben we zoveel mogelijk weer verwijderd uit het systeem. De disken losgekoppeld, extra proc eruit, geheugen eruit en de BBWC eruit. Ook toen kregen we geen reactie.
Toen we de kast even open lieten tijdens een nieuwe poging bleek dat de LED met daarnaast de beschrijving "CABLE INILOCK" amber oplichte, echter google en de HP site gaven hierop niets terug.

Is er iemand die weet wat deze LED aangeeft, want ik denk dat daar de oorzaak van het probleem zit.

Alvast bedankt

if you pay peanuts, you get monkeys

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even in de manual van de server (HP ProLiant DL360 Generation 4 Server - Maintenance and Service Guide... Alle interne led's staan er keurig in beschreven en wat ze doen..

Ik vermoed dat "INILOCK" staat voor "INTERLOCK". Er staan in de handleiding twee LED's beschreven met een interlock error. (waarvan één amberkleurig is in het geval van een error).

Ook staat de layout van het moederbord, met alle Led's in de manual beschreven, je kunt dus precies uitzoeken welke LED het om gaat.

edit:
En aangepast, thanks..

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 14-04-2006 12:59 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
edit@ hierboven: er staat een ')' in je link, werkt niet, dit is de verbeterde: http://h20000.www2.hp.com...l/c00218204/c00218204.pdf

Is het niet beter om HP Business Support gewoon even te bellen?

Zelf vermoed ik overigens dat het iets te maken heeft met een fysieke beveiliging (denk aan zo'n soort Kensingtonlock voor servers) die nog gesloten staat, en dat de server denkt dat er iemand in de kast zit te rommelen terwijl dit niet mag.

Heb wel eens gehoord dat sommige servers pas weer opstarten als het slot eraf is gehaald, om te voorkomen dat dieven de server werkende krijgen nadat het slot geforceerd is.

Maar ik ben geen HP-expert, het is maar een vermoeden, dus ga hem nog niet te lijf ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DarthPlastic op 14-04-2006 12:42 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op het moederbord zelf zijn tal van ledjes aanwezig, elke staat voor iets. Maar als er 1tje ook maar oranje of rood is moet de health aan de voorkant continue oranje zijn.. klinkt alsof er iets raars aan de hand is > HP

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nAFutro schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:15:
Op het moederbord zelf zijn tal van ledjes aanwezig, elke staat voor iets. Maar als er 1tje ook maar oranje of rood is moet de health aan de voorkant continue oranje zijn.. klinkt alsof er iets raars aan de hand is > HP
En voor hetzelfde geld is het verholpen door één kabel goed aan te drukken... Beetje lullig om daar HP voor te laten komen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• liledevil

liledevil

DELL EVIL I

Topicstarter
Als eerste bedankt voor de vele reacties, na linkjes te hebben gevolgd ben ik nog niet veel wijzer.
het is zo te zien adhv de manual een power cable interlock led welke amber opkleurt.
Ik ga zo nog even kijken of ik geen losse connectors over het hoofd heb gezien.

Voor diegene die het subject heeft aangepast, de HP geeft die melding niet, het betreft een LED met die beschrijving.
Wel ben ik er nu achter(slecht leesbaar op de moederplank) dat het CABLE INTLOCK moet zijn. 8)

• liledevil

liledevil

DELL EVIL I

Topicstarter
Ok, wat er allemaal niet in een paar minuten kan gebeuren.
Ik ben dus idd maar gewoon alle powerkabels gaan nalopen, even losgekoppeld en weer teruggestoken en zowaar was de led nadat ik er weer stroom op plaatste uit en kon de server booten(meerdere leds gingen branden, de leds op de disks zagen het licht weer en de pizzadoos maakte weer een herrie zoals ik gewend ben van die dozen)

@mod:
Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic, tenzij mensen nog aanvullende vragen en/of opmerkingen hebben.

Pagina: 1