Gnome-panel applications menu opent niet meer

Pagina: 1
Acties:

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik heb dit probleem nou al een tijdje, als ik op toepassingen klik in mijn gnome-panel, opent er geen menu, hij wordt wel blauw, en als ik m'n muis verschuif naar de andere menu's, lokaties en systeem, openen die wel gewoon, ik kan ook m'n applications menu editor niet meer openen, als ik menu's bewerken kies, in het rechtermuisknop-menu, opent hij in eerste instantie wel iets, maar dan sluit hij eigenlijk gewoon weer af, voordat er uberhaupt iets opgestart is.

Ik werk met Ubuntu 5.10 Breezy Badger.

Ik heb al geprobeerd gnome-panel en gnome opnieuw te installeren, maar dat werkt dus niet helaas..

Kan iemand me helpen?

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

Met welke versie van Gnome werk je?

Misschien kun je proberen om er een nieuwere versie van Gnome (2.14) te installeren...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• synthesix
2.12

Het probleem is een beetje dat er geen nieuwere versie in mn packagemanager zit voor deze versie van ubuntu, en ik weet nog wel van gentoo, dat ik bijna 30 uur over deed om de grafische omgeving te compilen, en volgens mij was dat grotendeels gnome. En ik daarom wil dat liever vermijden :P

Verwijderd

Het compilen van alleen de panel duurt niet lang.
Maar dat zou waanzin zijn.
Waarschijnlijk is er niks mis met de panel zelf, maar meer met je config files.
Heeft een andere user dit ook? Zo nee, dan ligt het aan jouw settings, te vinden in ~/.gnome2.
Maai die map eens weg en kijk of dat helpt. Zo ja, dan is er ergens een setting verkeerd en kan je daarnaar op zoek gaan.

• synthesix
Nee het werkt niet :( ...
Ben wel al m'n icons kwijt :P

Maar hoe lang zou het compilen van gnome ongeveer duren op een 2,4 Ghz Intel Celeron D dan?

Verwijderd

synthesix schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:19:
Nee het werkt niet :( ...
Ben wel al m'n icons kwijt :P

Maar hoe lang zou het compilen van gnome ongeveer duren op een 2,4 Ghz Intel Celeron D dan?
Geef eens antwoord op mijn vraag, wat gebeurt er als je als een andere user inlogged?
En ik denk niet dat het installeren van een nieuwere versie iets gaat uitmaken.
Heb je ook al geprobeerd gnome-menus opnieuw te installeren?
Hoe installeer jij iets opnieuw trouwens?

Het compilen van gnome-menus op een 3.2 Ghz Pentium 4 met GCC 3.4.5 met march prescott:
real 0m11.424s
user 0m9.009s
sys 0m1.820s

gnome-panel duurt iets langer, op dezelfde machine:
real 2m8.267s
user 1m47.271s
sys 0m19.074s

Ik denk alleen niet dat je zomaar vanilla gnome dingen kan gaan installeren op een Ubuntu systeem, de prefixes enzo kloppen dan niet meer.
En bovendien geloof ik nog steeds dat het in je configfiles zit, een panel/menu applet gaat niet zomaar ineens raar doen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 15:10 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat gebeurt als je je applet weghaalt uit je panel, en hem opnieuw toevoegd?

• synthesix
Als ik de applet weghaalt en weer toevoeg verandert er niets.

En als ik gnome-panel als root start, werkt het wel idd. Dus het moet wel aan de config liggen.

//edit

Ik heb gnome-menus geherinstalleerd, en gnome-panel gekilld, maar nu start gnome-panel uberhaupt niet meer op. :(.

//edit2

Hij had gnome-panel ook gedeinstalleerd blijkbaar

[ Voor 39% gewijzigd door synthesix op 14-04-2006 15:39 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En nu weet ik niet hoe het zit wanneer je met synaptic een herinstall doet. Maar wat gebeurt er dan wanneer je
sudo apt-get remove --purge gnome-menus gnome-panel
doet en dan
sudo apt-get install gnome-menus gnome-panel

Is dit inweze ook wat synaptic met een herinstall doet? Of worden dan de config files intact gehouden?

[ Voor 18% gewijzigd door mithras op 14-04-2006 15:50 ]

• synthesix
nee helaas :(...

Verwijderd

Mithras86 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:48:
En nu weet ik niet hoe het zit wanneer je met synaptic een herinstall doet. Maar wat gebeurt er dan wanneer je
sudo apt-get remove --purge gnome-menus gnome-panel
doet en dan
sudo apt-get install gnome-menus gnome-panel

Is dit inweze ook wat synaptic met een herinstall doet? Of worden dan de config files intact gehouden?
Purge zou config files moeten wissen, maar bij dit soort dingen worden de configs altijd in de homedir bewaard. Dus de TS moet het echt in zijn homedir zoeken. Snuffel eens rond in dirs die met een . beginnen.

• synthesix
yesyesyesyes!!!11oneone

Het is gelukt, mn applications.menu file was corrupt.

Bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1