[gezocht] distributie om vmware clients in te draaien

Pagina: 1
Acties:

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:27
Na een hele tijd zoeken op google en op got, probeer ik het op deze manier.

Ik zoek een kant en klare linux distributie die bedoeld is om vmware images te draaien.

Nu zal iedereen vast denken, dat kan je zelf ook maken. het voordeel van een kant en klare distributie is dat deze zo kaal mogelijk is, en daardoor waarschijnlijk sneller is. Verder heb ik niet de benodigde linux kennis om dit voor mekaar te krijgen.

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

Ik durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij is er geen distributie waar vmware gelijk in zit en er puur is om vmware te draaien...

Het beste wat je kunt doen, volgens mij, is een redelijk 'kale' linux distributie uitkiezen en daar vmware op installleren.

[ Voor 32% gewijzigd door TheFirepit op 14-04-2006 12:13 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
VMware ESX server is volledig rond een gestripte red hat distributie gebouwd.
alleen kost deze natuurlijk wel geld....

dus idd best gewoon zelf een beetje prutsen met een distro en vmware installeren..

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 21:22
precies andersom dan wat de TS wil maar evengoed leuk:

http://virtualappliances.net/

[ Voor 3% gewijzigd door ny-hardcore op 14-04-2006 18:31 ]

cd /pub && more beer

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

pak dan debian
standaard install is zeer kaal
enige niet vereiste services zijn exim en sshd
beide kan je tijdens je installatie de optie geven dat ze niet starten.

natuurlijk zit er extra load bij zoals tools en een compiler maar die draaien niet als je ze niet gebruikt.

>.< >.< >.< >.<

• teh_twisted
  • Laatst online: 30-07-2025
pak je DSL en pleur je de VMWare player erop, etc.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

teh_twisted schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:49:
pak je DSL en pleur je de VMWare player erop, etc.
Het gaat om de load niet op de ruimte.
Als je wel eens naar gcc hebt gekeken weet je dat je kan kiezen voor (snelheid van het compileren, Performence of ruimte)
bij DSL is dat op ruimte gedaan.
erg leuk voor een 50mb image.
Niet voor vmware.

>.< >.< >.< >.<

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 20:52
Ik zou het gewoon op gentoo laten draaien.
Hefet vmware-player volgens mij ook in portage :)

• teh_twisted
  • Laatst online: 30-07-2025
kan je nu al zegge, VMWare trekt zich zeeeer weinig aan van wat jij met je bak doet... begreep dat het om de ruimte ging.

Nog nooit problemen mee gehad, 't draait altijd snel... tho als je alleen dat wilt, pak dan geen GNOME/KDE rommel maar gewoon een WM... (Enlightenment? *kwijl*, en anders Blackbox, etc.)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

JaQ

Ik draai op het moment VMWare Server op CentOS (zonder window manager). Management gebeurt vanaf een andere machine (in dit geval een werkstation van een collega op XP, helaas is er geen management console voor OS X beschikbaar).

Het maakt volgens mij weinig uit welke distro je kiest, maar het is verstandig om er eentje te kiezen die (a) bij jezelf/de toekomstige beheerders bekend is en (b) ondersteund wordt. Mocht je nou geen linux kennis hebben, kies dan gerust voor Windows (beter een goed beheerde Windows doos, dan weer een halve linux installatie die het imago van linux als pruts-os vergroot).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:27
Dankzij de reacties hierboven ben ik ook maar begonnen met CentOS. Eerst maar eens getest in VMWare op m'n windows computer. Deze zo kaal mogelijk geinstalleerd, en toen de rpm van VMWare server erop geinstalleerd.

Dit ging allemaal vrij makkelijk, ik krijg alleen de melding dat ik geen vmware server mag draaien in een vmware client. Dus binnenkort maar eens in het echt testen.
Pagina: 1