2* Linksys WRT54G aan elkaar knopen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik wil met mij buurjongen een netwerk maken. We hebben allebei een Linksys WRT54G waarvan ik 'm niet persee als router hoef te gebruiken.

Het is de bedoeling dat mijn Linksys verbinding legt met die van hem, draadloos.

Is dit uberhaupt mogelijk? ik kan bijvoorbeeld in mijn linksys niet zoeken naar andere routers.

Alvast bedankt!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Probeer de search optie eens.. :9
2 Linksys WRT54G draadloos koppelen

Dus speciale firmware inladen en WDS gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door MasterMike op 14-04-2006 11:40 ]

• Puntslash
  • Niet online
Hey, naar zo'n topic was ik opzoek!
Ik ga het even doorlezen..

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 15:09
Je kan dd-wrt er op flashen, die heeft een WDS functie.
Installation

Standard terminology for a two router setup:

* The client router is the router which does not have an internet connection.
* The host router is the router which does have the internet connection and is going to share it with other routers.

Two or more WRT54G / WRT54GS boxes

1. Turn off security on both routers. Security can be re-enabled after all other steps are complete, but in order to minimize troubleshooting, it's best to get things setup with no security active. Wireless -> Wireless Security -> Security Mode -> Disabled
2. Set the routers to AP mode and put them on the same channel. Wireless -> Basic Settings
3. Under Wireless -> Basic Settings, set the SSID to your liking. For WPA WDS, the SSIDs for the routers need to be the same. For WEP, different SSIDs can make troubleshooting easier.
4. Select G-only for WPA links.
5. Open WDS configuration on both routers. Wireless -> WDS
6. On each router, you will see at the top of the page its wireless MAC address. Put each router's MAC into the table of the other router, and select LAN for the type. Wireless -> WDS
7. There is no need to enable Lazy WDS or WDS subnet on either router.
8. Turn off the firewall on the client router. Security -> Firewall -> Firewall Protection -> Disable
9. Turn off anonymous internet request blocking on the client router. Security -> Firewall -> Block WAN Requests -> Block Anonymous Internet Requests -> Uncheck
10. Turn off the AP Watchdog on both routers. The watchdog causes problems with WDS (see bug 410 (http://dd-wrt.gruftie.com...ugtracker/view.php?id=410)). Administration -> Keep Management -> AP Watchdog -> Enable Watchdog -> Disable
11. (Bug 410 (http://dd-wrt.gruftie.com...ugtracker/view.php?id=410)). States that WDS/Connection Watchdog cause problem but this is incorrect it was only AP watchdog and it has been remove from the new release. The AP/Connection watchdog is ping the predetermined IP in the IPs box and if not able to ping it it reboot the router. This actually helps maintain the WDS connections as some times when the WDS link is lost the only thing to get it back is by rebooting the router.

That should complete the setup. The source material for this list comes primarily from a DD-WRT forum post, Guide to Setting up WDS (http://forum.bsr-clan.de/ftopic624.htm). The source material for that post came from a post at linksysinfo.org (http://www.linksysinfo.or...Content&pa=showpage&pid=7).
Wel even opletten welke versie je hebt van de WRT54G :)

• Puntslash
  • Niet online
Ik heb versie 5.1 als ik de onderkant van het kastje moet geloven :)

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
ik heb van de week hyperWRT gebruikt. deze heeft ook WDS en is volgens mij makkelijk in te stellen. het is Thibor.14 release.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

Puntslash schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:04:
Ik heb versie 5.1 als ik de onderkant van het kastje moet geloven :)
Dat is dan wel weer jammer, want alleen V1t/m4 lopen op Linux, versie 5 heeft VxWorks als "besturingssysteem". Vanaf V5 heet de linux versie WRT54GL.

Daar zijn wel firmwares voor, maar volgens mij kan je die alleen nog maar updaten met een of andere kabel. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Misschien is het ook voldoende als maar 1 router die andere firmware heeft.

Dus ik raad je aan om eens op zoek te gaan naar firmware voor je V5 en kijken of je daar een firmware voor kan vinden en hoe je die dan moet flashen.

[ Voor 16% gewijzigd door Klippy op 14-04-2006 12:11 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Puntslash
  • Niet online
Klippy schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:11:
[...]

Dat is dan wel weer jammer, want alleen V1t/m4 lopen op Linux, versie 5 heeft VxWorks als "besturingssysteem". Vanaf V5 heet de linux versie WRT54GL.

Daar zijn wel firmwares voor, maar volgens mij kan je die alleen nog maar updaten met een of andere kabel. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Misschien is het ook voldoende als maar 1 router die andere firmware heeft.

Dus ik raad je aan om eens op zoek te gaan naar firmware voor je V5 en kijken of je daar een firmware voor kan vinden en hoe je die dan moet flashen.
Ik had al zo'n vermoeden aangezien ik de melding "Upgrade failed" kreeg..
Ik ga wel even zoeken, hopen dat er iets is voor v5

• Puntslash
  • Niet online
Ondertussen even naar de winkel geweest, heb 'm omgeruild voor een v2.2, waar het wel op moet lukken. Ga nu aan de slag.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

Wow :D
Dat ze dat zomaar doen, nette service wel.
En goede keus ja, denk dat die 2.2 inderdaad beter is, heeft ook 16MB RAM ipv de 8MB van v5.

Succes :)

Ik gebruik zelf trouwens de HyperWRT 2.1b1 firmware +tofu13c ( http://www.polarcloud.com/tofu )
Die bevalt goed, erg makkelijk ook en natuurlijk ook WDS.
Vind 't zelf wel handig dat die ook bijhoudt hoeveel dataverkeer je verplaatst per poort.

Maar ddWRT zal ook wel werken natuurlijk.

[edit]
[rml][ Ervaringen] Linksys WRT54G(S) Firmwares[/rml] is misschien ook handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Klippy op 14-04-2006 13:33 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1