Harddisk kuren, spint niet ver genoeg op...

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Volgende probleem:

Ik heb een IBM Janus 13,5 GB 7200RPM 2MB UATA66 harddisk, hangend aan een BP6 HTP366 1.25.
Sinds een weekje valt de harddisk in een keer in RPM terug en loopt dan meteen weer op, meestal bij het afsluiten van Windows2000.

Gisteren, startte hij gewoon niet meer op (niet ver genoeg), je hoort um volledig opspinnen, dan moet ie normailter altijd ff wat ratelen en dan is ie "geinitialiseerd". Nou, dat ff ratelen volbracht ie niet helemaal.
- In het opstartschermpje van de HTP366 komt ie in zicht.
- Met PQMAGIC kan ik um zien, maar geeft ie fout 1536 critical unlogic sectors aan oid.
- Hij blijft tijdens het opstarten hangen op DMI pool....nog wat...

Oftewel, hij doet weinig meer :(

Iemand tips??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:01
Garantie claimen. Als het een OEM schijf is van meer dan een jaar oud, dan heb je pech, want dan heb je geen garantie meer. IBM geeft op OEM schijven 6 maanden fabrieksgarantie (in mijn ogen heel discutabel, want je mag ervanuit gaan dat ie het langer dan dat doet) en 1 jaar garantie bij je winkel.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Uhmm, schijf heb ik gewoon los gekocht bij Comptechworld, datum 2 september 1999, dus ruim binnen het jaar, ruim buiten het half jaar...
Maar ik zal morgen nog eens proberen op een ander systeem en anders bel ik ze gewoon op...

Iemand enig idee of het nog mogelijk zal zijn om schijf inhoud te kopieren??
Dur staan nog wat WU's op Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/k.gif

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik zag laatst op tv dat volgens het wetboek je nog gewoon garantie heb. een hardeschijf hoort toch niet binnen 1 jaar verrot te gaan?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Tsja.. officieel heb je net zolang garantie als de te verwachten levensduur. Deze is voor hd's toch minstens enkele jaren.

Het probleem is dat de leveranciers dat niet willen weten en je een rechtzaak oid nodig hebt om ze te overtuigen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Tenzij je er bewust geen hdd-cooler op hebt zitten omdat die je te duur is, dan is het je eigen schuld natuurlijk.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hoezo bewust??? Ben je zogenaamd dan verplicht er een op te zetten?? Dat wij er toevallig ooit van gehoord hebben.....wil niet zeggen, dat het een verplichting is, oftewel dat je het bewust niet gedaan hebt omdat het te duur is......klopt iets niet hiero manneke..maar ik zal morgen efkes bellen en post het vervolg wel!

(toch maar een paar fannetjes ervoor plaatsen (als ik een nieuwe krijg)! :D)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Hyp Hyper:

Het probleem is dat de leveranciers dat niet willen weten en je een rechtzaak oid nodig hebt om ze te overtuigen.
Ja, hoe kun je een leverancier overtuigen tot het aannemen van de defecte HD, buiten de garantie termijn van een jaar.

Had ongeveer een jaar geleden hetzelfde probleem bij een vriend van me: videokaart was kapot net een maand na de garantie.

De winkel wou er nixs van weten, en hielden voet bij stuk, een jaar is een jaar.
Het was "slechts" een kaartje van 150 piek. Omdat hun zo moeilijk deden, en zeer onbeschoft waren in onze ogen, vertelde ik ze, Jullie horen nog van mij.
Afijn, laat ik nu net een goede vrienddin hebben, die toendertijd bij een advocatenkantoor werkten.
Toen zij en 1 van de advocaten het hoorde, hebben ze een zeer duidelijke/nette brief geschreven, over de regels van het Wetboek met betrekking tot garantie.

Een HD moet langer mee gaan dan een jaar, enkele jaren, punt uit.
3 dagen na het versturen werd ik gebeld door, je raad het al, de bewuste winkel.

Als ik zo vriendelijk kon zijn, om met de videokaart langs te komen, en dan kreeg ik direct een nieuwe mee. En met een helehoop geslijm en excuus.

Ik weet, het was een principe kwestie.

Kortom, laat je niet afschepen met een opmerking van hun: een jaar is een jaar.

Veel geluk, en laat het effe weten hoe het afloopt

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1