[XP] Gamens houden na een paar minuten er spontaan mee op*

Pagina: 1
Acties:

• DutchYoda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb een AMD3400+ op een MSI K8Neo moederbord.
Als videokaart gebruik ik een Radeon 9600 Pro.

Mijn probleem is dat ik tijdens het spelen van games (BattleField2, Tomb Raider: Legend of wat dan ook) na enige tijd terug kom in windows (XP) en het spel is afgelsoten zonder enige foutmelding te geven.

Ik heb van alles geprobeerd en ik kan er niet achter komen wat er mis gaat.
Heeft iemand een idee?

Failure is not an option. It's included.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je misschien spyware/adware, een virusscanner of andere meuk op de achtergrond draaien wat het spel zou kunnen onderbreken? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
kijk eens hoe warm je video kaart word en de rest van je systeem.

heb je je windows helemaal up to date. Tjeck je windows logboek eens.
install direct x een opnieuwe. Tjeck je videokaart drivers eens of update/downgrade deze eens.
Zijn je chipset drivers geinstalleerd?

Of terwijl honderde dingen die je kan, maar je verteld er geen aan wat je zelf al hebt geprobeert.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat mag dat van alles wezen dan?
We zijn hier nog steeds niet helderziend op GoT.

Heb je al andere drivers geprobeerd voor je videokaart? Als je alleen de originele Ati drivers hebt geprobeerd, neem dan een keer Omega drivers ofzo.
De nieuwste drivers zijn, zeker voor een wat oudere kaart als de 9600 Pro, lang niet altijd de beste.
Sinds wanneer krijg je het? Heb je op het moment dat dat gebeurde iets gewijzigd aan de computer?
Misschien is het na een update van Windows gekomen?
Maak je videokaart en CPU koeler anders eens schoon, misschien wordt de boel gewoon te warm.
Herinstallaties willen ook nog wel eens wonderen verrichten. XP er een keertje weer schoon op, kijken wat de boel dan doet.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Controleer ook even met Speedfan oid wat je voltages zijn, ik had een soortgelijk probleem, en bij mij bleek het aan de voeding te liggen.

Verder natuurlijk de drivers, eventueel temperatuur checken, etc.
Probeer ook eens te spelen met alle onnodige programma's en services uit.

Zoals andreict zegt: Het kan aan vanalles liggen :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 14-04-2006 11:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• DutchYoda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb het al bijna een half jaar, sinds een lan-party. Daarvoor had ik mijn PC lekker schoon geïnstaleerd.

Ik heb up- /downgrades geprobeerd.
Ik heb alles uit gezet, wat ik niet gebruikte.
Ik heb de temp gemeten (nog geen 40 graden in hartje zomer)
Ik heb alles schoongemaakt stof en dergelijke allemaal schoongemaakt en overbodige apparaten van stroom ontzien (neon lampjes, etc).

Ik zal speedfan oid gebruiken om te kijken of ik toch een betere voeding nodig heb (of misschien gewoon een nieuwe videokaart van weet-ik-veel-welk-geld)

Failure is not an option. It's included.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je er zelf echt niet uit komt, raadpleeg dan eens een computerzaak bij je in de buurt.
Die zijn misschien duurder dan een online shop met hun spullen, maar hebben vaak wel een fatsoenlijke technische dienst, die misschien wel achter het probleem kunnen komen.
Probeer met ze af te spreken dat je niets hoeft te betalen als zij het probleem ook niet kunnen lokaliseren, no cure no pay zeg maar.
Pagina: 1