hi8 bandjes op computer opnemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
wij hebben hier een hele serie hi8 bandjes die we graag op video of dvd willen zetten. nu willen we ze eerst bewerken op de pc. Wat voor hardware heb ik hiervoor nodig? t gaat om een analoge camcorder (video 8 of hi8, i dont know exactly) en welke software?

Zijn hier pakketten van en hoeveel kosten die?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een tv-kaart/video-inputkaart... Geluidskaart, wat kabeltjes en wat tijd icm een videoprogramma (studio ofzo)... Maar ik kan me niet voorstellen dat je hier niks over kunt vinden...

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben met het zelfde bezig. Wij hebben ooit ter vervanging van een Hi8 camera, een Digital 8 camera gekocht. Deze kan ook Hi8 bandjes afspelen en heeft een iLink (FireWire) uitgang. aansluiten op je computer en dan op je computer opnemen. opnemen en afspelen gaat dan gewoon 1 op 1. Wat software betreft werk ik op een Mac en dan kom je met iMovie een heel eind.

• DeRooney
wij hebben alleen geen digitale cam.. dus heb nu hardware nodig en software. heb alleen pinnacly studio 500 pci / usb gevonden en pinnacle studio av/dv 9 maar ben benieuwd of er ook andere mogelijkheden zijn hiervoor..

Verwijderd

Mocht je overgaan tot de aanschaf van een Digital8 camera, zorg er dan wel voor dat je zeker weet dat het apparaat ook Hi8 afspeelt; van de nieuwere series speelde alleen het topmodel Hi8 bandjes af, wel kon je met deze Digital8 camera's opnemen op Hi8 bandjes.

Een andere mogelijkheid is om een miniDV camera van iemand te lenen met een AV-ingang erop. Je sluit dan de Hi8 camera aan op deze miniDV camera en gebruikt de miniDV camera als recorder. Vervolgens de miniDV camera met firewire aansluiten op de computer en klaar..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 11:21 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Pinnacle heeft in zijn Dazzle serie ook al hele simpele, relatief goedkope oplossingen om analoge video op te nemen op de computer. Verder kan, zoals hierboven ook al ergens aangegeven, iedere TV-kaart zo ongeveer datzelfde werk doen. Kwaliteit is vanaf een simpele TV-kaart natuurlijk wel een stuk minder dan met de wat betere video-editing kaart.

• DeRooney
ik zal eens kijken naar die dazzle serie.
verder zat ik ook te kijken naar de hardware. ik lees her en der redelijk zware hardware specificaties.
de pc waar de video bewerking op gedaan wordt heeft een 1,8 ghz p4, met 256 mb geheugen.
Wil het hier mee lukken?

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
Misschien is dit (pricewatch) wat voor jou? Heb ik zelf ook gebruikt om mijn video-8 bandjes te capturen en te bewerken (ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen ze ook op DVD te branden).

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:38

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Kan denk ik met 9 van de 10 TV kaarten

OF als je iemand weet met een cam waar een firewire aansluiting op zit dan kan je het ook evt via Firewire doen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

ralpje

Deugpopje

Voor analoog capturen is de Hauppage WinTV PVR-150 wel een aanrader vind ik: hardware mpg2 encoder, en dus een lage belasting op je systeem.
Wil je ook echt gaan bewerken (en dan niet wat stukjes knippen, maar wat uitgebreidere effecten) dan is het slimmer om in avi te capturen, en kan het met elke willekeurige capturekaart, natuurlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door ralpje op 14-04-2006 12:00 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Pinnale PCTV 40i geeft ook redelijk goede resultaten. Software erbij is wat karig, maar voor 40,- mag je niet klagen :D
En zit nog FM/TV tuner op EN s-video ingang :)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• DeRooney
ik wil die filmpjes op de computer bewerken met wat tekst erbij, wat frames eruit knippen... audio toevoegen. er gewoon echt een filmpje van maken. en als we dan een dvd recorder hebben er een dvd van branden met menu en navigatie erin enzo..

maar heb ik met mijn hardware specificaties een kaart met hardware mpeg2 nodig? of kan de computer dat wel aan?

ik heb hier nog wel een pinnacle studio dv liggen
maar die is alleen geschikt voor digitale camera's. (2 firewire aansluitingen)

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 11:51
Ik heb 6 videobanden op mijn pc gezet dmv Firewire en Pinnacle 9 Plus. Werkte uitstekend! Firewire kaartje kost geen krant. Pinnacle kost rond de €40,-.

Edit:
Ow, ik lees net dat je geen camera hebt met firewire. Je kan zoals hierboven al vermeld een tvkaartje kopen met video-in. Werkt ook perfect met Pinnacle. Persoonlijk zou ik toch voor een firewire-oplossing gaan omdat je dan (haast) geen kwaliteit verliest!

[ Voor 47% gewijzigd door cheeseruler op 14-04-2006 13:21 ]

• DeRooney
tis een firewire kaartje, alleen ik heb geen firewire aansluiting op de (analoge) camcorder om zo beeld op de pc te krijgen. heb alleen composiet aansluiting. de termen die ik hier op de doosjes van de bandjes zie staan zijn deze: video8 en 8mm

[ Voor 22% gewijzigd door DeRooney op 14-04-2006 13:22 ]

• DeRooney
Ik wil ook wel een gewone tv kaart gebruiken, alleen zit ik dan met de benodigde hardware voor het bewerken van de filmpjes. welke specs heb ik hier dan voor nodig?
Anders kan ik beter iets meer uitgeven en dan die hauppauge kaart gebruiken.
Zijn er nog meer kaarten die een hardwarematige mpeg2 encoder hebben?

En voor het opnemen in avi... en het dan bewerken, zoals geadviseerd hierboven, zijn daar nog zware systeemeisen voor nodig als ik de computer ook nog wel wil gebruiken?

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
Voor de Plextor waar ik een link van heb gegeven gelden de volgende systeemeisen:

Minimum System Requirements
CPU Pentium III 800 MHz or higher (minimum configuration)
Pentium IV 1.6 GHz or higher (recommended configuration)
Hard Disk Drive 10 GB free disk space
RAM 256 MB
Monitor Resolution 1024 x 768,24-bit color
Graphics Card Video card with 24-bit resolution capability and DirectX support
Sound Windows compatible sound card that supports 48 KHz playback (PCI recommended)
DirectX DirectX 9.0b (included in the WinDVD Creator application)
Interface USB 2.0
CD-ROM A CD-ROM drive for installation (CD installation)
CD-RW To burn CDs, Video CD or mini DVD (DVD format on CD)
DVD±RW To burn DVDs
OS Support Windows 2000/XP

Met dit apparaatje kun je je video-8 bandjes naar MPEG-1/2/4 & DivX converteren.

Verwijderd

We hebben ook dezelfde camera, Sony Handycam Vision Video-Hi8. En hij heeft net ook anderen geen firmware of usb-aansluiting. Daarom denk ik aan een Video-editing, MPEG- & TV-kaarten / Plextor PX-M402U ConvertX (USB 2.0) te gebruiken voor mijn pc om videofilmpjes te bewerken. Hij heeft wel S-video, 3 knoppen: Video en 2x van Audio. Ik gebruik Magix Video de Luxe, in het Nederlands. MIsschien overweeg ik toch Pinnacle Studio te gebruiken. En daarom wil ik de filmpjes eerst in AVI of MPEG converteren en daarna dat alles klaar is, wil ik de film toch als VCD of DVD converteren, daarna brand ik hem op de DVD-RW. Ik heb ook van alles geprobeerd gewoon met 3 stekkers, gele, rode, en witte, aan te sluiten op de pc, en het resultaat bewijst het nog niks is geworden.

Welke TV-kaarten zou je mij aanraden, gelieve alleen in USB 2.0 uitvoering.

Berry
Pagina: 1