[PHP en HTML] Tellen van link

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Weet iemand hoe je vanuit een php-pagina waar een link staat naar bijvoorbeeld een html fotoalbum, kunt tellen als je op die link klikt.

Ik heb een scriptje dat wel de php pagina's telt dmv de volgende regel:

include("tel.php");

maar ik kan die niet in een html pagina zetten, want daar doet html niets mee. Heb ook geen zin om alle webalbums opnieuw te moeten maken als php pagina.

Ik zou eigenlijk met de link het telscript moeten oproepen en er variabelen aan moeten meegeven van de link waarop geklikt wordt (is ook een variabele uit een tabel).

Kan dat wel met php, of moet ik java gebruiken?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je nou wel of geen PHP gebruiken? En de optie om statistieken te installeren of te bekijken op je server?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

Kan je niet een [img]"tel.php"[/img] invoegen? Daarvoor moet je misschien wel je script een beetje aanpassen maar dat moet kunnen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je dan tellen? dat volg ik niet helemaal.

En als je nu een php pagina maakt die de HTMLfotoalbum pagina include, dan kun je daar wel gewoon je php code in kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Je kan het mbv javascript doen (denk ik). Maar wat ook kan (wel een beetje vies) is dat je ipv regelrecht naar de html pagina eerst doorverwijst naar tel.php en daarvandaan naar de html pagina.
Dan hoef je volgens mij alleen maar tel.php en je index van je fotoalbum aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 11:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Misschien is het een idee om de Apache-server-logs uit te lezen (als je Apache gebruikt)? Met AWstats, Webalizer en meer van dat soort pakketten kan je mooie statistieken uit je Apache-logs halen, zonder dat je extra truuks uit hoeft te halen in je HTML-files.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Wil je nou het aantal links tellen, of het aantal paginas? Of het aantal keer dat iemand op de link klinkt?

[ Voor 30% gewijzigd door ggvw op 14-04-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Haha, zal even wat specifieker zijn:
Ik heb dus mn site bij een provider gehost waar ze apache draaien en mysql.

Normaal tel ik mn php pagina's met een scriptje dat het in een tabel logt. Zo kan ik dus zien wie welke pagina's bekijkt.

Maar omdat mijn oude fotopagina's html zijn, kan ik daat niet het telscript aanroepen, dus zal ik het vanuit de php pagina via de link moeten doen. Eigenlijk moet ik dus linken naar het fotoalbum én naar een pagina die telt. Dit kan trouwens best een aangepaste pagina worden, zolang het maar werkt...valt niet mee om duidelijk mn probleem aan te geven ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Je kan bijvoorbeeld een onzichtbaar iframe maken waarin je de php pagina oproept.
Maar omdat mijn oude fotopagina's html zijn, kan ik daat niet het telscript aanroepen
Dat kan dus wel met
<iframe src="tel.php"> </iframe>
in je html pagina.

Moet je alleen nog het iframe verstoppen met wat style eigenschappen.

[ Voor 62% gewijzigd door ggvw op 14-04-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kan linken naar de tel pagina. Als GET waarde geef je het fotoboek mee. Op de tel pagina zorg je dat je nadat je klaar bent met tellen redirect naar het betreffende fotoboek.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Heb nu een apart telbestandje gemaakt en m laten redirecten naar de benodigde pagina, en HET WERKT!

Bedankt!

Gadgets FTW!

Pagina: 1