Toon posts:

[XP] Raid 0 met 0x0000007b error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een 2de SATA harde schijf gekocht om gebruik te maken van Raid 0. Hiervoor had ik 1 SATA schijf met windows XP op en alles werkte perfect tot ik gisteren mijn raid 0 wou instellen. Ik volgde alles volgens de handleiding: eerst <tab> bij opstarten en dan array creëren... dan bios in orde stellen, en dan booten vanaf de windows XP CD rom. Tot hiertoe ging alles volgens het boekje tot er stond dat ik bij het opstarten van de cd rom op F6 moet drukken. Ik probeer dit maar wanneer ik op F6 druk gebeurt er niets en gaat hij gewoon door met bestanden laden tot wanneer hij vraagt om controller te installeren. Ik druk E om van diskette te laden, maar zegt dan dat Windows toch die bestanden heeft staan... dus moet ik op ENTER drukken. Dan worden er nog meer bestanden geladen tot wanneer er in een fractie van een sec beneden opkomt: windows wordt herstart en dan komt het blauwe 0x0000007b scherm op. Ik vin het raar dat ik niet op F6 kan drukken...

Iemand die kan helpen of zo'n probleem eerder heeft meegemaakt? Ik heb al zitten kijken op microsoft maar ik vind geen oplossing voor verder te gaan.

Thx in advance :)

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:24

bartaa

Battlefield

in het begin van de installatie van xp staat er onderin het scherm dat je op F6 moet drukken voor het installeren van extra (raid) drivers. Daarna gaat de installatie gewoon door, en krijg je na enige tijd een melding dat je extra drivers kunt installeren vanaf een floppy.

Je moet toch echt die drivers van de floppy hebben die bij je moederbord zit ......

[ Voor 4% gewijzigd door bartaa op 14-04-2006 10:41 ]

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
thx voor reactie

idd, dat zie ik dat je F6 moet drukken, maar er komt geen reactie... het gaat gewoon door met F2: systeemherstel enz... heb ook al ander toetsenbord geprobeerd maar help niet...drivers op floppy heb ik maar is er dan een verschil dat je op F6 kan drukken of gewoon wachten tot ie iets vraagt?

cheerioooo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 11:28 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je krijgt ook geen reactie van de setup op het moment dat je F6 moet drukken.
Zodra de setup start, krijg je eerst die melding van: Druk op F6 om een niet MS stuurprogramma te laden. Dat je doe je dan dus ook, gewoon een paar keer F6 indrukken. Dan gaat de setup verder, krijg je die melding van F2 voor systeemherstel. Dan laadt de setup eerst nog alle voor hem al wel bekende controller stuurprogramma's in, en als hij daarmee klaar is, kun je vanaf een diskette (of een USB stick als je stickje dat ondersteunt) drivers voor jou RAID controller installeren.

Als jij niet op F6 drukt, zal hij ook niet vragen of je via een diskette extra drivers wilt installeren.
Je zult dan zeer hoogstwaarschijnlijk geen HDD's zien op het moment dat je de setup echt start.
Zorg wel dat je de RAID drivers hebt, en niet de stand alone SATA drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik vanavond dadelijk proberen en eens naar mn drivers kijken. Thx alvast voor hulp _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 12:29 ]