Toon posts:

[Multiscreen] 17" - 19WS" - 17" echt lekker handig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd 2x 17" TFT's van Acer (1715) staan die ik niet meer gebruikte omdat ik in een hoek zat te werken. Ik wilde graag een 3e monitor, en aangezien een 1715 niet meer leverbaar was moet ik wat nieuws bestellen.

Ik ben uitgekomen op de 1916Ws wat me opzich een mooie monitor leek. Ik twijfelde al direct voor het bestellen aan de nieuwe dunnere rand van de Acer-TFT's, maarja, je moet wat :)

Nu heb ik dus 2x 17" aan de buitenzijde van deze 1916 staan waarbij de 19" veel kleiner lijkt. Ik kan de monitor wat hoger zetten, maar de 2x 17" valt mij meer op dan die 19" die eigenlijk in hoogte 16" is.

Ik zit nu met een dilemma... of een normale 19" er tussen zodat de setup toch klein_GROOT_klein is, of toch met deze 19" WS gaan werken ?

Ik moet de boel nog aan sluiten, maar twijfel toch. Bij twijfel niet doen is een goed gezegde, ik weet het alleen even niet meer.

De oude layouts van de Acers was echt zo super, die 17"-ers leken altijd wel 19".... dat zei iedereen altijd >:)

Nu geeft die oude layout een probleem... of toch maar 3x 19" WS dan ? :'(

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Als je een wide screen meer waardig vind dan je 17" schermen moet je het vooral doen. Reken niet op meerwaarde.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 02:21:
Als je een wide screen meer waardig vind dan je 17" schermen moet je het vooral doen. Reken niet op meerwaarde.
Het ligt er maar helemaal aan waar je de WS voor wil gebruiken, dat is ieder voor zich anders.

Het gaat even om deze setup tov 3x 16" WS. Ik kan de breedte opzich goed gebruiken. Je kunt je mail-programma tenminste goed uitrekken, tevens handig voor lange bestandsnamen in een verkenner als je alle details wil zien.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 02:26:
[...]
Het gaat even om deze setup tov 3x 16" WS. Ik kan de breedte opzich goed gebruiken. Je kunt je mail-programma tenminste goed uitrekken, tevens handig voor lange bestandsnamen in een verkenner als je alle details wil zien.
Dus als de lange bestandsnamen je een paar hondert euro extra wilt laten kosten moet je het vooral doen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 02:28:
[...]

Dus als de lange bestandsnamen je een paar hondert euro extra wilt laten kosten moet je het vooral doen.
Volgens mij heb je slaap-tekort.... wat een reactie zeg :? Die 17"-ers raak ik wel kwijt ;)

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 12:19
Je kan ook die 19" Ws omruilen voor een 20" Ws... :) dan heb je als nog je klein_groot_klein...

Verwijderd

een 20" widescreen is zo goed als even hoog als een 17" 'normaal' 5:4 scherm.

Dus met zo een scherm zou je een lange videowall hebben, over de hele lengte even hoog, alleen in de lengte als volgt: kort-lang-kort.

In de hoogte zijn er ook ook ongeveer even pixels: 1680*1050. (17" in de hoogte 1024) Dus qua compabiliteit van desktop space ook een pluspunt.

En als ik alles verkeerd begrepen heb, never mind :) (te laat op de dag voor een zinnige reply)

Verwijderd

Topicstarter
Xiphias-Gladius schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 02:50:
Je kan ook die 19" Ws omruilen voor een 20" Ws... :) dan heb je als nog je klein_groot_klein...
Je komt dan eerder uit op een 24" denk ik. Die valt ook qua design beter in het rijtje.

Ik moet zeggen dat sinds die 1715 en consorte, Acer de boel flink veranderd heeft en direct het "oude" spul niet meer aanbiedt.

Ik ga het toch eens proberen. Prijstechnisch was dit zeer aantrekkelijk zo te doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, sta ik net bij een compushop, staat daar een 2016Ws... staat niet meer op de site van Acer en heel Google kent hem :'(

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:13:
OK, sta ik net bij een compushop, staat daar een 2016Ws... staat niet meer op de site van Acer en heel Google kent hem :'(
Er zijn echter mensen die hem wel kennen :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ze hem nu nog willen verkopen :Y)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32
Ik zou idd ook naar een 20 breedbeeld gaan kijken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:15:
Ik zou idd ook naar een 20 breedbeeld gaan kijken.
Hetzelfde design als de 1916 is er niet meer in 20", helaas. Ik wil het een beetje hetzelfde houden.
Pagina: 1