Age of Empires 2 via LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:15
Ik heb hier 2 iets oudere computers staan en daar wil ik even Age of Empires via LAN tegen mn vriendin op spelen. Eerste probleem is dus dat als zij een game aanmaakt ik deze wel kan zien, maar als ik er een open ziet zij de mijne niet staan. Dat is opzich nog niet zo heel erg, aangezien zij dan gewoon altijd een game kan createn.

Maar zodra ik de aangemaakte game wil joinen krijg ik de melding 'Unable to join game' oid.

Op de ene PC staat WinXP en op de andere Win2k, verder geeft dit geen problemen aangezien ze wel in singleplayer werken. Ook staan ze met elkaar in verbinding via mijn Sitecom router, en hebben beide PCs een vast IP binnen dit netwerk.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen??

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier worden de games ook niet altijd gezien tenzij ik de host computer een vast IP adres geef en de andere speler dat IP adres laat invoeren.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:16

Elektronicanet

Leds do it!

Je zou desnoods ook over IPX/SPX kunnen spelen als je dit op beide pc's installeert :)

Nederlander in België

• SD5k
Elektronicanet schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:30:
Je zou desnoods ook over IPX/SPX kunnen spelen als je dit op beide pc's installeert :)
Heb ik al getest, dat doet helemaal niks. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 14-04-2006 00:33 ]

• SD5k
Ik snap hier echt helemaal niks meer van, niemand een ideetje verder???

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ben de uber pro met Age of empires 2 via LAN. Ik speel het vaak met kameraden en dan heb ik er ook al wel bijna 50 potjes op zitten :P.

Maargoed. Een aantal checks om een multiplayer game te kunnen spelen:
  • Zorg dat beide PC's in een netwerk zitten (via router of switch)
  • Zorg dat de firewall in zijn volledigheid is uitgeschakeld op alle PC's(scheelt een hoop geklooi en ellende)
  • Schakel alle antiviruspakketten uit die een ingebouwde firewall, protectie oid hebben.
  • Controleer of je via windows zelf op de andere pc kunt komen (met //<naam pc>)
  • Zorg dat beide PC's dezelfde versie van age of empires draaien
  • Vanaf dat moment zou het moeten werken, anders moet je proberen te verbinden op IP.
Voor intensieve Age of Empires 2 battles met meer dan 2 man heb je toch wel stevige PC's nodig. Minimaal 1.5 ghz is aan te raden weet ik uit ervaring. :P

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 15-04-2006 00:32 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

als dat allemaal niet werkt zou ik eens checken welke router/switch je hebt, kan zijn dat de port dicht is die je nodig hebt maar kan ook zijn dat het gewoon iet gaan ik heb eens aan de hand gehad dat we met een bepaalde switch heel erge lag hadden en met een andere niet.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat je anders ook nog zou kunnen proberen, is op beide PC's de nieuwste versie van DirectX te zetten, AoE2 maakt gebruik van directplay..

En anders kun je ook nog zoeken op troubleshooting directplay.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Wat ook handig kan zijn is om IP adressen vast te zetten. Vooral handig als je achter een router zit.

Verwijderd

-Sander schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:33:
[...]

Heb ik al getest, dat doet helemaal niks. :'(
Heb je het IPX/SPX protocol ook een socket nummer gegeven?
Kwam daar achter met RA2

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
hmmz had het zelfde probleem ook met vriend van mij toen we via internet gingen lannen

na (veeel) gegoogle las ik ergens dat je de poorten 2300to2400 en 47624to47624 open moest zetten en toen werkte het perfect :)

mja aangezien je nu samen in een netwerk hangt..

wel zelfde versienummers van het spel geinstalleerd?

check deze 2 links anders even

http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official
http://support.microsoft.com/kb/895864

[ Voor 26% gewijzigd door SmoothVision op 18-04-2006 19:23 ]

Pagina: 1