Rollercoaster tycoon 2 wilt niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hey iedereen,

Deze paasvakantie ben ik naar Walibi Belgium gegaan en om de spirit thuis nog wat te beleven besloot ik om RCT te installeren. Natuurlijk was ik vergeten dat RCT niet (goed) onder Windows XP werkt maar dat mocht de pret niet drukken want ik had nog een CD met RCT2 liggen. Na lang zoeken heb ik die dan ook gevonden.

Het probleem is nu dat het spel niet wilt opstarten. Elke keer als ik op de snelkoppeling of direct op het uitvoerbaar bestand klik krijg ik een halve seconde een klein zandlopertje bij m'n muis en dat is het. RCT2.exe verschijnt even in taakbeheer en verdwijnt net weer zo snel. :? Ik krijg echter geen enkele foutmelding

Wat ik dan allemaal heb geprobeerd:
- een patch gezocht en gevonden, deze verhielp het probleem echter niet
- het spel opnieuw geïnstalleerd maar deze keer met "minimale opties" ipv "volledig"
- drivers upgedate
- gezocht op Google en GoT
- in de Windows Event Viewer gekeken naar fouten

Mijn systeem:
Intel Pentium 4 3.0GHz
MSI MS-7012 moederbord
4 x 256MB TwinMOS PC3200
ASUS N6600GT TOP 128MB (AGP)
Seagate Barracuda 7200.7 160GB
Pioneer DVR-106

Misschien dat iemand nog iets weet om te proberen, al was het maar om te kijken of ik geen foutmelding krijg zodat ik tenminste weet waar ik moet gaan zoeken.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ondertussen eens een kopie gemaakt van de originele CD en hiermee kom ik een klein stapje verder. Ik krijg nu een draaiend CD icoontje te zien ipv m'n normale muisaanwijzer. Na een paar seconden verdwijnt deze echter weer en wordt RCT2.EXE weer zonder enige foutmelding afgesloten. De CD drive wordt ondertussen wel benaderd maar er gebeurd dus niets...

Ik was trouwens nog vergeten te vermelden dat ik Windows XP SP2 draai met alle laatste updates.

Overigens heb ik het spel al wel draaiend gekregen maar dit is met behulp van een waarschijnlijk niet zo legale no-cd crack en het is wel jammer als je het spel origineel hebt dat het nog niet op de normale manier lukt :/