Beste tweakers uw aandacht voor het navolgende probleem,
Bij mij thuis heb ik een bescheiden netwerkje met twee pc's die via een multimedia router het internet op gaan. Het is overigens de multimedia router van Tele2 (4Mb+telefonie) (DC-201AMR Versatel)
Sinds vorige week heb ik alles netjes aangesloten etc. en alles lijkt te werken. Totdat ik iets wil uploaden (email, WSFTP ed) Zodra mijn firewall uitstaat is het probleem direct opgelost op mijn PC. Maar nu komt het. De andere PC heeft geen firewall, internetten gaat prima, maar Hotmail kom ik niet op evenals het versturen van email wil niet lukken.
Wat heb ik tot nu toe gedaan ?
Email instellingen gecheckt .... niet aan aangepast want is oké
Gecheckt of ik niet stiekum toch een firewall heb op die PC
Netwerkstekkers om gestoken
Speedtest .... zelfde resultaat, kan niet uploaden.
Ergens wordt het uitgaande verkeerd geblokkeerd zo lijkt het ...... iemand ideen ?
Specs. 700Mhz Pentium, 20gb, 512mb, XP
Dank voor de input.
Bij mij thuis heb ik een bescheiden netwerkje met twee pc's die via een multimedia router het internet op gaan. Het is overigens de multimedia router van Tele2 (4Mb+telefonie) (DC-201AMR Versatel)
Sinds vorige week heb ik alles netjes aangesloten etc. en alles lijkt te werken. Totdat ik iets wil uploaden (email, WSFTP ed) Zodra mijn firewall uitstaat is het probleem direct opgelost op mijn PC. Maar nu komt het. De andere PC heeft geen firewall, internetten gaat prima, maar Hotmail kom ik niet op evenals het versturen van email wil niet lukken.
Wat heb ik tot nu toe gedaan ?
Email instellingen gecheckt .... niet aan aangepast want is oké
Gecheckt of ik niet stiekum toch een firewall heb op die PC
Netwerkstekkers om gestoken
Speedtest .... zelfde resultaat, kan niet uploaden.
Ergens wordt het uitgaande verkeerd geblokkeerd zo lijkt het ...... iemand ideen ?
Specs. 700Mhz Pentium, 20gb, 512mb, XP
Dank voor de input.