Toon posts:

Nieuw modem, uploaden niet meer mogelijk ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers uw aandacht voor het navolgende probleem,

Bij mij thuis heb ik een bescheiden netwerkje met twee pc's die via een multimedia router het internet op gaan. Het is overigens de multimedia router van Tele2 (4Mb+telefonie) (DC-201AMR Versatel)
Sinds vorige week heb ik alles netjes aangesloten etc. en alles lijkt te werken. Totdat ik iets wil uploaden (email, WSFTP ed) Zodra mijn firewall uitstaat is het probleem direct opgelost op mijn PC. Maar nu komt het. De andere PC heeft geen firewall, internetten gaat prima, maar Hotmail kom ik niet op evenals het versturen van email wil niet lukken.

Wat heb ik tot nu toe gedaan ?

Email instellingen gecheckt .... niet aan aangepast want is oké
Gecheckt of ik niet stiekum toch een firewall heb op die PC
Netwerkstekkers om gestoken
Speedtest .... zelfde resultaat, kan niet uploaden.

Ergens wordt het uitgaande verkeerd geblokkeerd zo lijkt het ...... iemand ideen ?

Specs. 700Mhz Pentium, 20gb, 512mb, XP

Dank voor de input.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat heeft dit te maken met Office, je kunt OpenOffice.org niet downloaden :? ;)

OFF -> Netwerken

Je geeft veel te weinig informatie over je opzet. Geef even alle relevante IP settings, routering tabel, DNS servers, etc.

Vanzelfsprekend wil je gewoon even je eigen firewall correct instellen. Aangezien we niet weten welke dat is en welke instellingen je hebt gedaan zal je dat zelf moeten doen adhv. de handleiding :P En de andere heeft geen firewall: dus ook geen standaard Windows firewall?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Juistem, daarom probeerde ik al in Jip en Janneke taal eea onder woorden te brengen.

Ik een n00b als het gaat om computer en heb dan ook zeker geen verstand van routeringstabellen ed. dit was een post om na te gaan of iemand een idee heeft waar ik het moet zoeken. De rede dat het ondr office staat heeft met het feit te maken dat hier ook eea mis gaat zo lijkt het.

Firewalls (Windows en Sygate) staan verzelfsprekend uit om dit igg uit te sluiten.

Wat is er nodig aan IP settings ... wat hebben jullie nodig ?