Toon posts:

MCE - IBM Netvista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij voorbaat al bang dat ik commentaar krijg dat ik niet heb gezocht enz.
Dat heb ik dus bij voorbaat al wel gedaan voordat iemand commentaar gaat geven _/-\o_

Ik heb op m'n werk goedkoop een IBM Netvista Intel 4, 1.8 GHz, 256 MB, 40 GB HDD kunnen scoren.
Dat ding is op zich al fluisterstil, dus ik d8, als ik nou de hardware wijzig kan ik er een Media Center van maken.
Echter ik kan nergens vinden welke eigenschappen de MOBO heeft. Het is er 1 van IBM zelf ofzo en op hun site staat niet duidelijk
of het 400 of 533 FSB is.
Ik heb overal gezocht op IBM/Netvista en of dit MOBO geschikt is voor MCE maar nergens wordt dit genoemd.

Zou het zin hebben om hiermee aan de slag te gaan of moet ik sowieso een andere MOBO?

Doel is geen ultra stille/snelle MCE. Gewoon mogelijkheden van MCE kunnen gebruiken door films enz op te nemen. (voorlopig)

Overige hardware welke ik wil gaan gebruiken:
- Haupage MC500
- Gforce of ATI min. 128 MB
- 1.0 GHZ intern geheugen
- 200 MB Maxtor HDD
- DVD writer (Benq of LG)

Alvast bedankt voor het advies.

ps. ik heb zowel op Groeneknop als op Greenbutton het identieke bericht geplaatst en tot dusver nog geen enkele reply. Dus lijkt mijn vraag niet zo heel gek ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Waarom zou het moederbord niet geschikt zijn voor MCE?
Check het BIOS gewoon even of de machine Wake on USB (S3) ondersteunt.
Verder is het simpelweg kijken of alle hardware die je nog moet aanschaffen fysiek in de PC past, en dan lijkt er mij geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb op het werk al meerdere bestaande PC's, uiteenlopend van simpele Dell desktopjes tot Aldi barrels omgetoverd naar MCE's, met werkende in/uitschakeling via de USB remote, automatisch uit slaapstand komen voor opnames, en na de opnames vanzelf weer in slaapstand duiken etc.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

MCE stelt geen specifieke eisen aan moederborden. Als je de genoemde producten erin bouwt heb je volgens mij een vrij aardige MCE configuratie.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Hang een MCE-compatible remote aan je bak en prop er een MCE-compatible tuner in (zoals die Hauppage MCE500 inderdaad) en XP MCE zal als een trein draaien. Dat zijn de enige 2 apparaten waar XP MCE eisen aan stelt namelijk.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
de grafische kaart moet ook meekunnen voor MCE

• rb338
Ja in principe wel, maar anders krijg je gewoon een melding en start MCE alsnog op.
Het beweegt dan allemaal niet zo smooth, alles gaat zonder animaties.
Die melding kun je overigens ook nog uitschakelen :)

[ Voor 24% gewijzigd door rb338 op 13-04-2006 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee thanks. Hier kan ik wat mee.

Er wordt overal gerept over de AMD Quiet/Cool proc.
Ik vind mijn systeem stil genoeg.

Wat als de machine geen "Wake on" ondersteund?

Thx.

• rb338
Als je je systeem stil genoeg vindt, is het goed. Ik heb wel cool'n'quiet in mijn HTPC, over het algemeen wordt mijn CPU passief gekoeld door de Zalman. Wake on, wat bedoel je hiermee? Je pc kan je gewoon op standby zetten, maar je moederbord moet wel standby S3 ondersteunen (en deze activeren in de BIOS voordat je XP MCE installeert) wil je je HTPC kunnen inschakelen met de afstandsbediening.
Pagina: 1