Domein reggen met 'forward' dmv CNAME

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 21:37

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
Yo,

ik wil wat extra domeinnamen registreren, die worden geforward naar m'n bestaande domein/site, maar NIET met zo'n 0%/100% frame oplossing als bv. bij DomainDirect, maar dat er in de DNS komt te staan zoiets als:

www.nieuwdomein.com. CNAME www.bestaanddomein.com.

Bij m'n provider Ision betaal ik daar 150 piek eenmalig en 150 per jaar voor (.com) en dat is natuurlijk niet meer van deze tijd. Maar kan iemand mij adviseren waar ik dit dan wel kan doen? Géén "frameforwards" dus, alleen "echte".

T.I.A. ~ Dr.Bob

NERDCORE FOR LIFE

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Een CNAME werkt niet hoor, je zal dan OF een eigen IP moeten hebben voor je site, OF in de config van de webserver aanpassingen moeten worden gemaakt.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Ik heb ook een vast IP adres voor het hoofddomein, draai op NT4 met IIS4.0, en er hangen ook meerdere andere domeinen virtuele al onder die wijzen naar de hoofddomeinnaam.

Hoezo zou dat niet werken? Misschien is CNAME niet het juiste woord in dezen, maar je kan toch ook op domeinnaam aliassen (dat is eigenlijk het woord dat ik zoek, daar gaat het om)?

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt toch gewoon meerdere domeinen laten verwijzen naar hetzelfde ip-adres?

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 16:57 schreef Bigs het volgende:
Je kunt toch gewoon meerdere domeinen laten verwijzen naar hetzelfde ip-adres?
Kan wel, maar als het IP adres een keer wijzigt moeten alle verwijzende domeinen ook worden aangepast, en dat is niet het geval als ze een alias zijn (en voor zover ik weet definieer je dat met CNAME in het DNS record)

NERDCORE FOR LIFE

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

www.bla.nl > 123.45.67.89
Jan.bla.nl > 123.45.67.89
Piet.bla.nl > 123.45.67.89
Kees.bla.nl > 123.45.67.89

En de site voor 123.45.67.89 is weer www.bla.nl

Dus als jij 123.45.67.89 intikt, zal je NIET piet.bla.nl te izne krijgen. Dit moet ingesteld worden in de Config van je webserver, met VirtualHosts (oid onder NT).

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Peerke, dat is niet wat ik bedoel, jij hebt het over subdomeinen. Het gaat mij hierom:

Heb nu bv. BLABLA.COM als eerste domein op een webserver met IP adres 123.45.67.89

En wil nu ZOZO.COM ook op server van BLABLA.COM hosten, maak daar dus een virtuele server aan, en vraag aan mijn provider of ze dit willen dnssen, met een verwijzing naar BLABLA.COM en niet naar het IP adres. Zodoende hoeft er bij een wijziging van het IPadres maar 1 domeinnaam te worden aangepast, de rest volgt nog steeds.

Anyone?

edit:
typo

NERDCORE FOR LIFE

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

In dit geval heeft wat jij wil niets te maken met DNS, maar met www-forwarding.
Peerke heeft er wel gelijk in dat dit in 99% van de gevallen een niet al te handige oplossing is, omdat je veel sneller klaar bent door 2 DNS namen naar IP te laten verwijzen + een serveralias.
Maar goed, je geeft zelf aan dat dit geen optie is. Wat je nodig hebt is een *andere* server met een vast IP die jouw www verkeer kan forwarden. (ie. een header met
Location: [url="http://<bestaande"]http://<bestaande[/url] server>
Content-Type: text/html
genereert op any request voor de nieuwe 'domeinnaam' toe.
Vervolgens laat je je nieuwe domeinnaam naar deze server verwijzen en klaar! :)

Maar nogmaals, dit is een érg omslachtige manier en ik weet niet waarvoor je het nodig zou hebben (buiten het voorkomen van kosten bij verhuizing van IP om dan..)
Denk eerst nog maar eens 10x over na?
Succes!

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is de DNS service van
http://www.hoster4all.nl

Dat pakket doet alles wat jij nodig hebt.
Pagina: 1