[MCE] Hauppauge WinTV PVR 500 MCE install probleem

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik weet niet zeker of hij hier goed staat, zo niet graag verhuizen naar juiste adres. bvd.

Ik heb dus een probleem met deze tv-kaart
Ik heb Windows MCE geinstalleerd en werkend en nu wilde ik alles instellen. Het gaat al niet helemaal goed met de video weergave (beeld versmalt en gaat heftig knipperen terwijl je de video hoort afspelen, maar je ziet geen beeld erbij. mss dat iemand hier iets voor weet??), maar hij kan mijn tuner kaarten ook niet vinden.

Ik heb ze geinstalleerd, wdm drivers geinstalleerd en wilde het instellen, maar krijg de foutmelding dat er geen werkende tuner kaart is gevonden. Als ik daarentegen bij in het mapje van wintv het programma wdm capture open, kan hij de tuner kaarten wel vinden en heb je er ook beeld (enkel geen geluid). Ze zijn dus wel juist geinstalleerd. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om ze ook bij MCE in te kunnen stellen?? Ik heb hun site al doorgekeken en op internet gezocht, maar niets gevonden wat hier een oplossing voor bied.

telefoontoestel

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:28
Ik installeer regelmatig MCE pc's voor me werk.

Het volgende zou ik eerst even controlleren.

1. MCE juist geinstalleerd staat incl. mobo drivers.
2. Laatste hauppauge kaart drivers gebruikt van www.hauppauge.tv.
(eventuele eerdere drivers verwijderen).
3. Controlleer of de VGA kaart MCE ondersteund wordt.
Onboard VGA kaarten werken niet onder console met hauppauge tv tuners!
Alleen losse VGA kaarten vanaf ATI 9200 serie / Nvidia FX5200 en hoger!

Succes.... Sylvestor.. :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Het mobo is volledig correct geinstalleerd, alle chipset en netwerk drivers geinstalleerd en werkend.

Ik had de drivers juist direct van de site gedownload en direct geinstalleerd. Waren de laatste stable
drivers die ik tegen kwam.

Ik heb een Ati Radeon 9600 Pro geinstalleerd en voor zover ik kan nagaan wordt deze wel ondersteund.

Kortom, alle opties die je aandraagt zijn dus correct functionerend. Het vreemde vind ik dan ook dat het WinTV programma de kaart wel kan vinden/gebruiken en Media Center niet.

telefoontoestel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt er inderdaad op dat je TV device niet goed gevonden wordt - als je bijvoorbeeld in Windows Movie Maker kijkt, staat je TV kaart er dan wel bij en kan je hem dan wel goed gebruiken als 'capture device'? :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Bij Movie Maker staat ie er ook tussen idd. Ik snap er dus nix meer van.

Wat me trouwens wel opviel is dat erbij stond: Audio-invoerbron: Microfoon. Dit lijkt dus ook te betekenen dat de geluidsfuncties van de TV kaart niet goed worden ondersteund, of is dat normaal?

telefoontoestel

• sylvestor2
Is het mogelijk om je kaart in een andere pc te testen ?
Heeft de kaart al eens eerder correct gewerkt of is het mogelijk dan je een doa hebt ?

Ik heb hier wel eens bijvoorbeeld een hauppauge 150 gehad (reparatie pc), install prima, geen signal.
Andere kaart en gelijk werken.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb de kaart eerder werkend gehad, maar toen nog onder Win XP Pro (kon daarbij maar een tuner gebruiken). Ik vind het alleen erg vreemd dat de kaart dus wel in de andere programmas gebruikt kan worden, dus de tuners werken wel correct. Ik krijg het idee dat het probleem dus echt in het Media Center programma zit, maar waar??

telefoontoestel

• sylvestor2
Kan het niet een codec zijn die vergeten is ?

Ik installeer altijd nog Cyberlink Power DVD 6 er naast i.v.m. dvd-codec voor mediacenter console.

Probeer eens een trial te installeren om te kijken of het daar aan ligt.
http://www.cyberlink.com/

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik wilde daarnet die PowerDVD installeren en zag in een flits "Google Toolbar" erin staan. Heb em dus direct stop gezet aangezien ik geen toolbars enzo in mn IE wil hebben staan. Zijn er nog andere progs die dat er niet in heeft?

telefoontoestel

Pagina: 1