Toon posts:

Audio laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Eerste post hier dus zal me even kort voorstellen.

Ik ben semi-professionele muzikant die veel aan audiobewerking doet.

Aangezien ik net voordat de Mac overging op Intel processoren mijn G5 verkocht heb heb ik nu wat geld bijeen om een supersnelle audiolaptop samen te stellen.

Geluidskaart is niet nodig want dat gaat via een externe firewireverbinding.

Videokaart is niet erg belangrijk omdat de laptop echt alleen voor liveoptredens(muziek) zal worden gebruikt en verder helemaal niets, geen internet, word of games.

Welke configuratie adviseren jullie mij?

Moet ik aan intel dual denken of toch AMD?
Ik zal iig veel ram kopen maar wat nog meer?

Ik hoor graag wat jullie er over te zeggen hebben.

Groet,

Daduk

Verwijderd

je zou zelf ook eerst wat voorstellen kunnen doen
niet dat ik het erg vind maar veel mede-tweakers hebben hier problemen mee.

maar goed, dual core lijkt me niet echt nodig, want zoveel vraagt audio bewerken geloof ik ook weer niet

wat is trouwens precies je budget, want geld bijeen voor een supersnelle laptop, ligt er maar net aan wat je snel vind

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:25
Eerlijk gezegd heb ik echt geen flauw idee wat op 't gebied van muziek beter presteerd.
Ik neem aan dat je VSTi (live?) plugins ed aan moet sturen? Wel interresant aangezien ik ook bezig met muziek bezig ben, alleen kom ik nu bij 't hoofdstuk dat ik alles zelf maak (FX's Kick's etc) en dat trekt mijn XP2800 niet meer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat dacht je van de Vaio TX1 Dat zijn verdomd leuke notebookjes en ze zijn nog snel ook :) En er kan 2GB ram in als je dat zou willen :)

Verwijderd

Misschien zou je kunnen kijken naar de nieuwe mac's? aangezien je van mac komt of is de software voor windows/linux ook beschikbaar? Ik denk wel dat je minimum 1Gb ram zou moeten hebben aangezien ik heb vernomen dat de meeste audiobewerkings programma's ram zuipen.
Verder zou ik voor jezelf uitmaken wat je het belangerijkst vindt. veel dingen tegelijk doen-> intel dualcore (core duo), 64 bit-> amd. Ik denk dat het qua batterijtijd niet zoveel zal uitmaken. Maar Intel is denk ik toch nog net iets zuininger.
Ook moet je kijken of je veel plugins en effects gebruikt aangezien deze meer vragen van je cpu.
En voor de rest zou ik bij verschillende merken gaan rondkijken en dan eens terugkomen met een lijstje van notebooks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 22:10 ]

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-01 22:15

Mombasa

The Funky Drummer

Het eerste waar ik aan denk bij geluidsbewerking zijn Macs, dus waarom geen iBook of beter nog een PowerBook/MacBook Pro? Aangezien je al van het Mac platform afkomt lijkt me dat ook het meest logische.

[ Voor 32% gewijzigd door Mombasa op 14-04-2006 02:05 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

Als je onderweg veel bezig bent of moet zijn is het oko handig om een compacte latop te hebben. Een Msi S260 van 2 Kilo met een P-M 2.0 Ghz en 1024 GB is dan misschien iets? Of als je voor een dual core gaat een S262 met een 2*2.0 Ghz en 1024 (of 2024 :) ) MB?

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1