WW uitkering en tijdelijke baan voor minder uren

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Mijn vrouw ontvangt een WW uitkering via het UWV. Haar uitkering is gebaseerd op ongeveer 35 uur. Aanstaande dinsdag gaat ze aan een tijdelijke baan van ongeveer 3 maanden beginnen voor 24 uur per week.

Wat gebeurt het er met haar uitkering als het tijdelijke werk stopt? Wordt haar uitkering dan herberekend op basis van een gemiddelde? Dat zou dus betekenen dat ze minder uitkering krijgt omdat ze passend werk accepteerd voor minder uren. Of moet ze voor de overige 16 uren blijven solliciteren om zo in aanmerking te blijven komen voor een uitkering?

De site van het UWV loopt nu ook niet over van duidelijkheid en ik vrees dat ze voor dinsdag ook niet bereikbaar zijn per telefoon i.v.m pasen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is inderdaad niet makkelijk te vinden op de site van het UWV. Het WW recht herleeft wanneer je binnen een bepaalde termijn weer werkloos wordt
# Kan ik terugvallen op mijn oude WW-uitkering?
Ja, in een aantal situaties kunt u terugvallen op uw oude WW-uitkering. Het hangt af van de reden waarom de oorspronkelijke WW-uitkering is beëindigd. In het algemeen gelden de volgende regels.

1. Is de WW-uitkering beëindigd omdat je weer aan het werk bent gegaan dan geldt in zijn algemeen het volgende:
Als u een WW-uitkering hebt en u gaat werken voor het volledige aantal uren waarop die uitkering gebaseerd is, eindigt de WW-uitkering. Wordt u binnen 26 weken weer opnieuw werkloos, dan wordt de oude uitkering weer heropend en hebt u nog recht op het restant van de uitkeringsduur.
Dit is echter gebaseerd op het stoppen van de gehele WW-uitkering. Het is echter wel vrij logisch dat in haar situatie het oude recht gewoon herleeft en zij weer voor de 35 uur uitkering ontvangt. Uiteraard mits zij zich weer voor die 35 uur beschikbaar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
Zelf in een gelijke situatie gezeten.

De uitkering is berekend op 35 uur, je vrouw werkt 24 uur, dus voor 11 uur krijgt ze een aanvullende uitkering. Vooral bij een tijdelijke baan is het aan te raden om de WW aan te houden en de andere uren te solliciteren. Neem aan dat de vrouw toch weer een vaste baan zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:41
Zolang je voor 35 uren totaal beschikbaar blijft, dus naast de tjidelijke baan nog 11 uur, en daarvoor ook aan de sollicitatieplicht voldoet, kan je de uitkering blijven aanhouden inderdaad. Nadat de tijdelijke baan afloopt, ga je weer solliciteren voor de volle 35 uur.

Catch a smile out there!