Toon posts:

Webpagina programma laten aanroepen/draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik was benieuwd of jullie me een aantal handige tips kunnen geven om me met het onderstaande probleem op weg te helpen :*)

De situatie: ik wil een programmatje maken dat mijn e-mail LED laat knipperen (gelukt met SetPortVal in winio.dll) zodra ik een bericht heb ontvangen op MSN. Ik heb hiervoor al een werkend programmatje gemaakt, dat ondekt zodra er een nieuw msn venster wordt geopend (met Messenger API), maar ik wilde een andere techniek toepassen binnen msn zelf. Met de activity SDK voor msn moet dit lukken, alleen dan moet ik mijn programma op een webpagina laten draaien.
Maar hoe pas ik mijn programma nu zo aan dat deze óf ín de webpagina draait óf dóór de webpagina kan worden aangeroepen? Ik zal wel d.m.v. javascript op de pagina waarschijnlijk het programma opdrachten geven.

Momenteel is het programma gemaakt met Visual C# Express, maar het is maar een klein programmatje, dus als zoiets makkelijker is ergens anders in, mag dit ook.

Ik heb al wat dingen gezien met interop/activex/com, maar weet niet of dit de oplossing is :/ ? Ziet er niet écht makkelijk uit voor zo'n simpele toepassing als deze ( ongeveer alleen: led_startknipper(), led_stopknipper() ).

Dank voor alle reacties :*)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt WSH (Windows Script Host) objecten gebruiken binnen JavaScript en VBScript, hiermee kan je o.a. je filesystem benaderen en applicaties uitvoeren. Hiervoor moet je overigens wel in de lokale securityzone zitten als ik me niet vergis.

Zie ook http://msdn.microsoft.com/scripting

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de manier op deze pagina gaat werken. Ik kan daarmee eenvoudig C# applicatie runnen in mijn browser :*) Dit maar eens gaan proberen dan :9

Verwijderd

Topicstarter
Mijn programmatje maakt gebruikt van WinIO.dll en WinIO.sys. Deze kan ik voor zover ik weet niet mee distributeren via de website, dus heb ik deze zelf maar naar de system32 directory gekopieerd zodat het programma er nog toegang tot kan krijgen. (als iemand een andere oplossing weet, erg graag!)

Nu treed echter het volgende probleem op: de dll kan wel worden gevonden en gebruikt, echter de *.sys file geeft problemen. Deze werkt niet met mijn applicatie zodra deze in de system32 directory staat, maar moet schijnbaar in de zelfde directory staan als de executable (werkt met standalone proggie). Hoe krijg ik het nu toch zo voor elkaar dat het programmatje wel gebruik kan maken van de .sys? 8)7

P.s. wat is precies de bedoeling van de .sys eigenlijk? dit is een "system device driver", maar wat voor info bevat deze eigenlijk die niet in de dll staat?

edit:
De site van winio. Helaas werkt de help file in de zip file schijnbaar niet ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 18:53 ]