Toon posts:

[XP] Boot Disk Failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel met een groot probleem. Maar laat ik eerst maar even zeggen dat ik al veelvuldig gebruik heb gemaakt van de search-functie. Hier zat alleen niets tussen wat in mijn ogen relevant en/of bruikbaar was.

Het probleem is het volgende:
De computer startte op en begon chkdsk uit te voeren. Doordat de stroom uitviel moest ik de computer opnieuw opstarten. Sindsdien krijg ik dus de error: Boot Disk Failure, insert system disk and press enter.

Heb al geprobeerd de harde schijf in een andere computer te hangen. Helaas had dit geen zin. De bios herkent hem wel, maar in windows kan ik er niets mee. Fixboot reageert ie niet op. Fixmbr deed het wel, maar heeft niets geholpen.

Mijn systeem: AMD 3500+, Asus A8N, 200 gb HD Maxtor (NTFS), 2 gb ram, ati 1800xtx 512 mb

Ik hoop dat iemand goede ideeen heeft, aangezien ik het niet zo prettig vind om alles kwijt te raken wat op de HD staat (documenten, muziek, etc.).

Alvast bedankt voor de moeite, Maarten

edit: begin inmiddels te vermoeden dat het format c: gaat worden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 21:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je bios hem wel ziet, wat vind diskmanagement er dan van? Deze ziet de schijven eigenlijk altijd wel, ook al is de partitie die erop staat zwaar corrupt, dan geeft hij dat meestal ook aan. Je kunt natuurlijk ook met fdisk kijken, maar daar kun je op NTFS disks niet echt veel mee (en ik ga ervanuit dat je hem NTFS hebt geformatteerd?)
probeer anders je bak eens te starten met de windows cd en vervolgens fixboot en fixmbr te draaien, wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vertellen dat fixboot en fixmbr ook niets doet. Zegt dat ie de schijf niet herkent ofzoiets... hij kan er in ieder geval niets mee. Diskmanagement ziet hem inderdaad wel en geeft ' unallocated' aan...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 21:23 ]

Verwijderd

Als je nu gewoon boot vanaf een WinXP cd en je kiest bij de installatie voor repair? Of kom je zo ver niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier is het me gelukt om de harde schijf weer goed te krijgen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat nu precies de oplossing was. Misschien dat het programma EasyRecovery er iets mee te maken heeft gehad (het is in ieder geval wel een handig programma om je oude bestanden van je gecrashte harde schijf te halen!) of misschien dat fixboot en fixmbr het uiteindelijk toch gedaan hebben...

In ieder geval bedankt voor de 2 reacties!

Het topic kan dus dicht...

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Nee, topic mag niet dicht :P

Ik kreeg mijn pc niet in raid 0, en heb meerde malen achter elkaar een nieuwe installatie getracht.
maar hij heeft vanaf het begin mijn hd niet in raid gezien, hij zei van wel bij het opstarten, maar als ik windows wou installeren zie ik 2 schijven...dus dat is geen raid

Na de zoveelste keen herinstalleren en proberen geeft hij een:
boot disk failure

Ik kan wel in mijn bios (DFI nf4)
maar hij start windows cd niet op
en deze heb ik altijd gebruikt, en werkt! (op andere pc getest)
Ik kan dus niet verder, help mij :)
Specs:
opteron 144
2x Wd Raptor
1024 mb kingston

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat zal ook niet. Maar het is ook zeker niet de bedoeling andermans topic te kapen oftwel jouw probleem op te lossen.

Ik gok erop dat je geen RAID configuratie hebt aangemaakt noch de drivers daarvoor hebt geladen.

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad - BoRRel82, open even je eigen topic als je wilt :)
Pagina: 1