Toon posts:

[css] klikken op achtergrond selecteert div

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier nu al flink naar gezocht maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden.
Sinds kort ben ik bezig mijn websites op te bouwen uit divs en dat gaat tot nu toe best goed. Er is echter een klein probleem dat me nu al vaker overkomen is.
Wanneer ik een gecentreerde website bouw met daarin een aantal divjes, tekst, afbeeldingen, etcetera en dan op de achtergrond van de site druk, dan selecteert hij die hele div.

Bijvoorbeeld hier: http://www.icewebdesign.nl/new
Wanneer ik op de blauwe achtergrond druk ter hoogte van het submenu, dan selecteert hij het gehele submenu, content en afbeeldingen, maar niet de dingen boven het contentgebied.
Dit gebeurt enkel in Firefox en niet in Internet Explorer.

Is dit een fout in mijn css of div structuur of een fout in Firefox?

Verwijderd

in IE zie ik in iedergeval niks snap het probleem ook niet bepaald. In FF zie ik ook niks vreemds

Verwijderd

Topicstarter
Hier een voorbeeld. Ik klik bijvoorbeeld waar die rode pijl staat en dan wordt alles geselecteerd, zoals te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/3051/vb6cx.th.jpg

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als ik nog een keer klik gaat de selectie weer weg. Ik zou het houden op een basis functie in firefox en iets wat verreweg van een bug in de browser dan wel jouw code is ;)

Verwijderd

He ik zie het wat vreemd. Kan ook niks aparts vinden in je code. Bug in FF denk ook dan

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Dat doet Firefox inderdaad wel vaker. Ik zou me er eerlijkgezegd niet druk om maken :) .

DM!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Het komt door de float op #content. Als ik dat weghaal, komt het niet meer voor. Het gevolg is echter dat je layout gesloopt wordt.
Een andere (of betere) oplossing is het toevoegen van een extra element onder #extra en daar clear:both aan toe te kennen. Dat werkt voor zover ik kan zien, hoewel ik het niet grondig getest heb.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Denk ook niet dat bezoekers daar op af knappen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...krijg het met clear:both nog niet werkend, maar goed. Het is dus blijkbaar geen fout en ik kan er wel mee leven. Hopelijk de bezoekers ook :-)
Pagina: 1