Tot vandaag had ik in me computer 1 SATA schrijf waar windows opstaat en een ATA in me computer zitten. Dit draaide allemaal zonder problemen. Aangezien ik vandaag even wat tijd had wilde ik wat bestanden van me oude computer kopieren naar me huidige computer. Lijkt makkelijk, gewoon een 3de hardeschrijf in me pc gehangen. Toen begon het gedonder. Wilde niet opstarten of voltooid het windows opstarten niet. Blijft dan gewoon hangen in een zwart scherm wat ik kreeg na het gedeelte wat windows aan het opstarten was.
Opzich valt daar mee te leven dat het niet goed ging met die hd (de 3de hardeschrijf). Op deze hd stond ook windows xp. Toen ik me oude pc met deze hd (die 3de hardeschrijf) wilde opstarten incombinatie met een andere hardeschirjf die ernog inzat wilde dit ook niet meer lukken. Zonder tweede hardeschrijf draait ie wel normaal.
Wat ik echter erger vind is dat me huidige computer ook niet meer wil opstarten met een tweede hardeschrijf. Werkt alleen nog maar met die ene SATA schrijf erin. Als ik de andere ATA schrijf erin zet die er eerst ook in zat gaat het opstarten traag. Van +/- 45 sec. normaal naar 5 minuten met de tweede hardeschrijf erin.
Iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken om dit te herstellen?
huidige pc => windows xp home
oude pc => windows xp pro
Opzich valt daar mee te leven dat het niet goed ging met die hd (de 3de hardeschrijf). Op deze hd stond ook windows xp. Toen ik me oude pc met deze hd (die 3de hardeschrijf) wilde opstarten incombinatie met een andere hardeschirjf die ernog inzat wilde dit ook niet meer lukken. Zonder tweede hardeschrijf draait ie wel normaal.
Wat ik echter erger vind is dat me huidige computer ook niet meer wil opstarten met een tweede hardeschrijf. Werkt alleen nog maar met die ene SATA schrijf erin. Als ik de andere ATA schrijf erin zet die er eerst ook in zat gaat het opstarten traag. Van +/- 45 sec. normaal naar 5 minuten met de tweede hardeschrijf erin.
Iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken om dit te herstellen?
huidige pc => windows xp home
oude pc => windows xp pro