[2003] Netlogon share bestaat niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-12 12:11

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe 2003 server te installeren adhv de 2003 standaard editie.
Totnutoe heb ik de DNS, DHCP en Active Directory zonder problemen kunnen installeren.
Nu zou ik Kix willen erop zetten om de logon scripts te doen, maar raar genoeg kan ik de Netlogon share op de server niet vinden, waar ikd e Kix files moet inzetten om de scripts op de clients te laten uitvoeren.
Staat deze niet standaard geinstalleerd als een domein wordt opgezet op de server ?
Of wat moet ik instellen om deze share te maken ?

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Als het goed is is ie er wel. Die wordt namelijk automatisch aangemaakt in de sysvol folder
c:\windows\sysvol\%domeinnaam%\netlogon zoiets. Hij is vast ook te zien in de management console bij shares.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 09:21

mutsje

Certified Prutser

%logonserver%\netlogon\ kom je erook. sysvol\sysvol is ook optie ja.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
raar genoeg staat de Netlogon directory er dus niet tussen ( en ja, k heb de PC ingesteld dat onzichtbare mappen en files zichtbaar zijn ).

Ik heb wel de dir c:\windows\sysvol\sysvol\%domein%
met daarin een folder Scripts en een folder Policies, waarvan de folder Scripts geshared staat, maar dus geen Netlogon.
Tevens vind ik dus in het beheerscherm bij de shares ook niet de share Netlogon.

Mag ik deze dan zelf aanmaken in bovenstaande directory ?
En kan iemand me zeggen wie welke rechten heeft op deze share, dan kan ik die goed instellen.

Bedankt.

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Falcon10 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:03:
raar genoeg staat de Netlogon directory er dus niet tussen ( en ja, k heb de PC ingesteld dat onzichtbare mappen en files zichtbaar zijn ).

Ik heb wel de dir c:\windows\sysvol\sysvol\%domein%
met daarin een folder Scripts en een folder Policies, waarvan de folder Scripts geshared staat, maar dus geen Netlogon.
Tevens vind ik dus in het beheerscherm bij de shares ook niet de share Netlogon.

Mag ik deze dan zelf aanmaken in bovenstaande directory ?
En kan iemand me zeggen wie welke rechten heeft op deze share, dan kan ik die goed instellen.

Bedankt.
de scripts folder zou als netlogon geshared moeten staan (met everyone read denk ik)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het de eerste server van dit domain of de zoveelste? In het geval dat het niet de eerste is zal je een tijdje moeten wachten tot je netlogon geshared is tot je netlogon gerepliceerd is :)

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
't is de eerste server van het domein ( en enige )

iis5_rulez : je hebt inderdaad gelijk. De scripts folder staat inderdaad geshared als NETLOGON.
En everyone heeft inderdaad read rechten.
Op een andere server staat er effectief een folder NETLOGOn die geshared staat als netlogon, dus ik was helemaal de kluts kwijt.

Ik vermoed dat ik dan gewoon de scripts folder gewoon mag februiken als netlogon folder en dus de Kix logon scripts en programma er mag in zetten ?

Bedankt al voor de opheldering !

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

netlogon was de oude nt4 naam, sysvol is de nieuwe win2k naam en voor backwards competability is netlogon erin gebleven (dit geeft ook aan dat netlogon een stuk minder info bevat dan sysvol). in een puur win2k domain (clients/servers) is netlogon niet meer nodig volgens mij (maar dit heb ik nooit getest en waarom zou je ook :))
Pagina: 1