Laptop: probleem na verandering shared videogeheugen

Pagina: 1
Acties:

• Vasu
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 11:34
Ik heb het volgende probleem: na het veranderen van de hoeveelheid shared geheugen van de videokaart in het ATI control panel in Windows XP van 128 naar 64 MB, geeft de laptop geen beeld meer bij het opstarten en ik kom de bios ook niet meer in (nouja misschien wel, maar dat zie ik dan niet).

Het beeld is helemaal wit, het scherm licht dus wel op, de hardeschijf spint gewoon op en ook CTRL+ALT+DEL werkt om opnieuw op te starten, maar verder dan een wit scherm komt ie dus niet.

Het gaat om een HP Pavilion ZV 6010, voorzien van een Sempron 3000+, 512MB intern en een ATI chipset.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Bij voorbaat dank.

Verwijderd

bios resetten door middel van batterij eruit halen(10 sec) danw eer erin doen en opstarten??

• Vasu
Sorry vergeten te vermelden, heb de batterij er ruim een half uur uitgehad, helaas zonder resultaat.

Verwijderd

Vasu schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:06:
Sorry vergeten te vermelden, heb de batterij er ruim een half uur uitgehad, helaas zonder resultaat.
De gewone accu? Je moet de knoopcel zien te vinden voor het bios, daarvoor moet je laptop open (dingetje zit onder je toetsenbord waarschijnlijk, als het ding uberhaupt een knoopcel heeft).

Heb je al een externe monitor geprobeert?

• Vasu
Een externe monitor had ik er al aangehangen ja, helaas ook niks.

Maar ik moet dus naar de knoopcel zoeken, ik ben niet zo into laptops, maar ik ga het wel even proberen. Ik neem aan dat ik die knoopcel er dan voor +- 10 seconden moet uithalen?