Toon posts:

DVD film branden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag weten of je een DVD film eerst op de harde schijf kan kopiëren en dan kan branden op je DVD brander ??
Mijn software brander is : NTI & DVD maker , en ik wil branden op mijn laptop ?
Weet jij mijn vraag te beantwoorden dan hoor ik dat graag.

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:30
Tuurlijk kan dit, moet je hem eerst rippen naar je HDD en dan brandt je hem, simpel..

(dit was volgens mij je vraga, hij was me namelijk niet helemaal duidelijk..)

Verwijderd

ja kan
Maar eerst moet je de originele film rippen met een programma bijv dvdshrink, die kan hem ook meteen naar de juiste grote verkleinen (mocht dat nodig zijn) en dan branden met bijv nero

Verwijderd

DVDshrink werkt ontzettend goed. Als je de DVD in je DVD-speler doet, en je opent het programma kan je een 'back-up' maken van je DVD, en schrijft het programma de DVD weg naar een map op de HDD, en vervolgens brand hij hem op je nieuwe lege DVD. Je kan zelf aangeven, in welke map de DVD wordt weggeschreven.

Afbeeldingslocatie: http://www.wintricks.it/manuali/dvdcopy/DVDShrink%20Backup%20DVD.png

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 20:57 ]

Verwijderd

ik zou dvd-decryptor (GRATIS) gebruiken om de dvd op je schijf te zetten (haalt de beveiliging ook eraf ;) ) en vervolgens Clonedvd2 om de dvd werkelijk te branden...
En zorg ervoor dat de kwaliteit van de film niet lager komt dan 45%

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een film op DVD met shrink DVD op de harde schijf gekopieerd en toen met mijn brandsoftware { nti CD & DVD maker } gebrand op een DVD+RW { imation } maar helaas werkt mijn gecopieerde DVD helemaal niet.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ??????

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Meeste standalone dvdspelers lezen geen dvd rewritables ;) Of het is dvd + OF - Beide zie ik niet zo vaak.

Welke dvdspeler heb je?

[ Voor 53% gewijzigd door J0J0 op 14-04-2006 22:16 ]

specs

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Uit mijn ervaringen zijn de rewritables ook niet altijd van al te beste kwaliteit (of je moet echt duurdere nemen) en kunnnen ze vaak ook nog slecht worden gelezen door gewone lezer, die dit wel zouden moeten kunnen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:29

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:09:
Ik heb een film op DVD met shrink DVD op de harde schijf gekopieerd en toen met mijn brandsoftware { nti CD & DVD maker } gebrand op een DVD+RW { imation } maar helaas werkt mijn gecopieerde DVD helemaal niet.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ??????
En werkt je dvd wel als je het afspeelt op je laptop of dan ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:08:
[...]

En werkt je dvd wel als je het afspeelt op je laptop of dan ook niet?
Op mijn laptop speelt hij ook niet af.
Ik ben zelf druk op zoek , surf over het internet voor meer informatie en ik kom wel eens op een site waar ze mij een ander brandsoftware BV : DVD Clone aanbevelen.
Kan dat zo zijn ?????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de trialversie van het brandprogramma Nero 7 geinstalleerd en deze werkt goed samen met DVD shrink.
Heb de Orginele DVD van Finding Nemo gebrand met een DVD+RW imation { Paradigit } .
Hij speelt wel af op mijn laptop maar niet op mijn DVD speler { JVC Home cinema set } die blijft aangeven Loading................
Mijn JVC speler speelt normaal MP3 & gecopieerde DVD,s af { DVD+ & DVD- }.
Nu kan ik wel lege DVD+ of DVD- gebruiken maar dan als deze ook mislukken kan ik ze weggooien , daarom gebruik ik DVD+RW.
Nu is mijn vraag of het toch aan de soort DVD,s kan liggen , weet jij mijn vraag te beantwoorden dan hoor ik dit graag.

Verwijderd

Het kan natuurlijk aan het soort DVD's liggen. Sommige DVD spelers zijn heel gevoelig voor bepaalde DVD's.
Ik weet niet of je een Sony DVD speler hebt, maar als ik het goed heb kan een Sony DVD speler alleen DVD-R afspelen.
Pagina: 1