[Overclock Problemen] Gigabyte Ga-K8-SLI mobo

Pagina: 1
Acties:

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 21:31
hey,

ik heb sinds vorige maandag mijn nieuwe systeem dan eindelijk werkend gekregen :) :

Gigabyte Ga-K8-SLI [met nieuwe bios versie F8 nieuwste]
AMD x2 3800 + Manchester
gf 7900 GT

nou is het mobo al eerder kapot geweest en heb ik hem RMA gestuurd en heb ik dus vorige maandag een nieuwe binnen gekregen.

nou wil ik graag overclocken maar mijn x2 wil niet verder dan 210 in bios :S als ik hem hoger zet dan gaat ie niet verder dan blijft ie hangen bij : detecting IDE drives

In windows heb ik hem wel al draaiend gekregen op 2500 mhz maar dat is via een progje van gigabyte maar dat wil ie ook niet altijd doen 9/10 x blijft ie hangen als ik de clocksnelheden via dat progje inste :(

nou zit er op mijn Gigabyte mobo een 24 pins 12 V aansluiting waarvan ik er maar 20 in gebruik heb omdat er een zwart plastic klepje op zit die je er gewoon vanaf kunt trekken [zonder moeite]

nou zou ik graag willen weten of het aan dat klepje kan liggen dat ie neit verder gaat met overclocken en of het wel verstandig is om het er vanaf te halen ?

op de site van Gigabyte bij mijn mobo kun je dat zwarte ding zien zitten voorderest als je bij google zoekt op afbeeldingen [Gigabyte Ga-K8-SLI] dan zie je dat het er overal vanaf is 8)7

http://www.gigabyte.com.t...28&ProductName=GA-K8N-SLI

voorderest kan ik nergens iets vinden over dat klepje [ook niet in de handleiding] en zou ik mischien iets kunnen beschadigen van het mobo als ik er 4 pins 12 V aansluiting erbij inprik zeg maar ?

alvast bedankt, :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je de 24pins atx voeding bedoeld? Als je er maar 20 gebruikt, moet je 21 t/m 24 gewoon laten hangen. Niks in de 12v ofzo want dan krijg je een boel trammelant. En ik denk dat het ook niet aan die 24pins stekker ligt betreft het overclocken.. Misschien wil je mobo niet verder, maar ik weet wel dat de X2 3800+ geen fijn overclock procje is. Met een simpele sempron (vanaf 2800+) kom je als beginneling veel en veel verder.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik denk dat je de bal hier gedeeltelijk misslaat , er zijn berichten over moederborden die verder overclockten door dat klepje wel te gebruiken , en dus een 24 pins voeding te installeren.

verder kan het gewoon zijn dat je een slechte core hebt en echt niet verder kan dan een van fsb 210.
je kan ook proberen om je memlock op 333 te zetten waarschijnlijk kan je dan wel hoger. meestal is de processor niet de beperkende factor maar het ramgeheugen, het lijkt me eigelijk nogal wiedes dat als je niet meer spanning door je ram jaagt of je ram niet trager laat lopen (met een divider dus) dat het niet gaat werken, er zit namelijk niet bij elk onderdeel zoveel speling als op je processor.

ik zou er ook bij willen zeggen dat overclocken meestal wel lukt maar dat er geen garantie toe is, de fabrikant garandeert immers maar dat je product tot 3800+ speeds goed draait.

verder zou het slim zijn als je alle specs van je pc zou geven, dus voeding, ram het OS (ik denk dat dat hier winxp is). welke harde schijven welke RAID adapters en welke videokaart.

Out of the box? What box? There is no box.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 21:31
successor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:29:
ik denk dat je de bal hier gedeeltelijk misslaat , er zijn berichten over moederborden die verder overclockten door dat klepje wel te gebruiken , en dus een 24 pins voeding te installeren.

verder kan het gewoon zijn dat je een slechte core hebt en echt niet verder kan dan een van fsb 210.
je kan ook proberen om je memlock op 333 te zetten waarschijnlijk kan je dan wel hoger. meestal is de processor niet de beperkende factor maar het ramgeheugen, het lijkt me eigelijk nogal wiedes dat als je niet meer spanning door je ram jaagt of je ram niet trager laat lopen (met een divider dus) dat het niet gaat werken, er zit namelijk niet bij elk onderdeel zoveel speling als op je processor.

ik zou er ook bij willen zeggen dat overclocken meestal wel lukt maar dat er geen garantie toe is, de fabrikant garandeert immers maar dat je product tot 3800+ speeds goed draait.

verder zou het slim zijn als je alle specs van je pc zou geven, dus voeding, ram het OS (ik denk dat dat hier winxp is). welke harde schijven welke RAID adapters en welke videokaart.
Ik heb gister avond maar is ef de winkel opgebeld en gevraagd of ik nog steets garantie heb als ik daar gewoon een 24 pins aansluiting in stop.

en kreeg gewoon garantie dus gister maar is ef snel erin gestopt :)

nou is mun 12 V lijn [bij de sensors] omhoog gegaan maar voorderest is er niet echt veel verschil 8)7

overclocken gaat nog steets niet
nou is hier gister wel iemand geweest die zelf ook een x2 3800 + had en hem op 3.8 ghz had laten lopen zonder problemen maar die kreeg hem ook niet hoger dan 210 :?

als je hem hoger dan 210 start ie soms wel op maar als je dan naar windows gaat en dan cpuz opent is het mem wel gedaald [ of verhoogd] maar de proc loopt opeens op 1938 mhz [dus HT is dan 193] in een keer |:(

EDIT : rest van pc :

1 GB kington hyper X ddr 500 dual channel
geforce 7900 GT
AMD x2 3800+
Gigabyte Ga-k8-sli
ASUS 45GA 450 watt

[ Voor 4% gewijzigd door Nano2009 op 14-04-2006 13:20 ]