Toon posts:

Secundair netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

In mijn bedrijf beschik ik over een netwerk (ISP > router > switch > pc's). Nu wil ik langs dit netwerk een nieuw netwerk plaatsen dat volledig onafhankelijk is van mijn huidig netwerk. Ik wil dus na binnekomst van de ISP verbinding het totaal netwerk splitsen in een primair (huidige) en secudair(nieuwe) netwerk. Dit omdat netwerk twee gaat dienen ter beveiliging. Hoe kan ik dit aansluiten, ervanuitgaand dat ik volledig onafhankelijk wil blijven.

MVG

Ruud

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
beveiliging van wat??

aub wat meer details geven, zo kunnen we nog niks

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ter Beveiliging van wat ?

Als je geen internet nodig hebt op dat netwerk kan je gewoon een tweede switch kopen en daarmee een tweede netwerk maken. Eventueel een Router of servertje die ipadressen kan uitdelen aan de aparaten op dat netwerk.

Maar wat doe je precies met het netwerk ??

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan in dit geval niet. Ik wil onafhankelijk van mijn primair netwerk blijven omdat dit vrij complex is. Het secundair netwerk gaat dienen als beveiligingsnetwerk. Hierop zijn Ip-cams aangesloten. Maar die ip-cams moeten ook via internet te benaderen zijn. Wanneer ik niet op het berijf ben moet ik die kunnen zien. Dus ik heb twee netwerken naast elkaar nodig met beide een internet voorziening.

Verwijderd

Topicstarter
zie hier mijn grafische weergave:

Afbeeldingslocatie: http://www.freestylewebdesign.nl/netwerk3.JPG

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
Met VLAN's o.i.d.? Een managed switch dus?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En je wilt de ip cams appart omdat?
Als het zo is dat je gebruikers daar niet op mogen kun je dat goedkoper oplossen en als ze van buitenaf moeten kunnen bekeken worden kun je ook een VPN neerleggen.

^^ Met stom en dan gewoon dus een VPN neerleggen en je kunt vanaf buiten inloggen en je cams checken.

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 13-04-2006 19:06 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

ik moet sneller reageren

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:06 . Reden: stond er al ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
heb je al een applicatie waarmee je die camera's gaat bekijken?

ik ga er even vanuit dat dat gewoon internet explorer word?

edit:

bovenstaand plaatje kun je inprincipe prima uitvoeren als je een router kunt vinden die 2 subnetten kan onderscheiden / ondersteunen ( zeg ik dit goed)

of je kunt eventueel nog een internet lijn erbij nemen, dus als je al adsl hebt dan nog een kabel abo erbij (als die optie er is) dan heb je echt alles gescheiden.

[ Voor 58% gewijzigd door shure-fan op 13-04-2006 22:53 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1