MSN Probleem

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Sinds een geruime tijd heb ik een probleem met msn. Wanneer ik een conversatie voer met een contactpersoon dan verdwijnen er berichten (berichten komen soms niet door). Dit is uitermate vervelend want zo kunnen er dingen verkeerd opgevat worden en soms begrijpt niemand iets van het gesprek. Van de 25 berichten komen er 1 tot 3 niet door. Ik krijg hiervan geen melding en weet dus ook niet welke wel en niet aankomen.

De berichten verdwijnen bij mijzelf maar ook bij de contactpersoon. Dus andersom krijg ik hun berichten ook niet te zien.

De volgende acties hebben geen resultaat:
- Nieuwe windows installatie (win32bit en 64bit hebben exact hetzelfde probleem).
- Andere msn versie.
- Router verwijderen.

Ook zijn 90% van de bestandsoverdrachten via msn supertraag (max 10kb/s) tot nihil terwijl ik soms gewoon mijn 600kb/s haal met msn (hooguit 10% van de tijd). Een bestand doorsturen van 100kb duurt soms 3 minuten!!! Ook komt het zeer geregeld voor dat als ik een bestand wil doorsturen, deze persoon niet kan accepteren omdat ie hem gewoon niet ziet. Hierbij wederom geen foutmelding van msn.

Wie o wie?????? ..........................

Edit:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 13 2006 om 17:40:25 UTC+0100)

Download : 571.3 KByte/sec
Upload : 89.5 KByte/sec
Connection : 1106.0 Conn/min

[ Voor 8% gewijzigd door ---RRR--- op 13-04-2006 17:34 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vertel eens wat meer over je internet-connectie. Gebruik je een proxy, firewall, router ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
de bestandsoverdracht klopt jij kan wel 600kb/sec downloaden maar dan meot die ander het wel met 600kb/sc kunnen uploaden :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het probleem van die trage besetandsoverdracht is mij ook bekend, kan je niets aan doen, komt door de andere partij, hier staan alle poorten goed.

Van niet ontvangen van berichten, dit komt misschien door MSN 8, tijdje wachten, en dan word het waarschijnlijk gefixt

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ---RRR---
BtM909 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:37:
Vertel eens wat meer over je internet-connectie. Gebruik je een proxy, firewall, router ?
Geen proxy.
Ik heb alleen de windows firewall aanstaan.
Ook zonder router heb ik het probleem.
wouter37 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:38:
de bestandsoverdracht klopt jij kan wel 600kb/sec downloaden maar dan meot die ander het wel met 600kb/sc kunnen uploaden :)
Uiteraard, maar nihil is toch wel heel erg traag. Andere msn versies lossen dit probleem niet op.

[ Voor 37% gewijzigd door ---RRR--- op 13-04-2006 17:42 ]

• roT-
  • Laatst online: 04-08 19:50
Ik heb de heer -RRR- oa in mijn contacten lijst staan.
Het klopt inderdaad dat gesprekken moeizaam verlopen tussen ons.
Soms moet ik 5x een bestand opnieuw verzenden omdat hij het gewoonweg
niet ziet. Andersom is ook het geval dat ik zinnen niet zie die hij getypt heeft.

Probleem komt alleen bij hem voor, andere contacten in mijn lijstje komt dit probleem niet voor.
Bestanden verzenden is gewoon hilarish. soms nog geen 1 kb/s

*RRR vergeet wel te vermelden dat hij behoorlijk lange tijd,zware packetloss heeft gehad.*

@home heeft dit probleem toen niet of nauwelijks aangepakt.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 10:04

DeluxZ

Livin' the good life

Dat iemand een bestand niet ziet die je wil verzenden heb ik ook heel vaak gehad. Ene keer wel andere keer niet. Heel raar ja, maar er is denk ik geen oplossing te vinden die je zelf kan toepassen en die alleen kan worden opgelost door Microsoft zelf :(

• ---RRR---
Het aanmelden van msn duurt minimaal 20 seconden. Dit doet ie nooit sneller. Kan mijn account misschien via de server in timboektoe gaan of zo?

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 12:21
roT- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:49:
Ik heb de heer -RRR- oa in mijn contacten lijst staan.
Het klopt inderdaad dat gesprekken moeizaam verlopen tussen ons.
Soms moet ik 5x een bestand opnieuw verzenden omdat hij het gewoonweg
niet ziet. Andersom is ook het geval dat ik zinnen niet zie die hij getypt heeft.

Probleem komt alleen bij hem voor, andere contacten in mijn lijstje komt dit probleem niet voor.
Bestanden verzenden is gewoon hilarish. soms nog geen 1 kb/s

*RRR vergeet wel te vermelden dat hij behoorlijk lange tijd,zware packetloss heeft gehad.*

@home heeft dit probleem toen niet of nauwelijks aangepakt.
Ik ben dan benieuwd wat een ping aan resultaten oplevert, misschien heb je nog steeds last van packet-loss. Ben daarnaast ook benieuwd welke versies van MSN je al geprobeerd hebt.

Je zegt dat je een router gebruikt, hebben meer computers in jouw netwerk last hiervan?

[ Voor 5% gewijzigd door usgaap op 13-04-2006 17:57 . Reden: toevoeging vraag ]

• ---RRR---
usgaap1976 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:54:
[...]
Ik ben dan benieuwd wat een ping aan resultaten oplevert, misschien heb je nog steeds last van packet-loss. Ben daarnaast ook benieuwd welke versies van MSN je al geprobeerd hebt

Je zegt dat je een router gebruikt, hebben meer computers in jouw netwerk last hiervan?.
Mijn ping naar de @home site ligt meestal tussen de 10 en de 20, redelijk stabiel. Of ik nu nog packetloss heb weet ik niet. Door dit probleem ben ik ooit moeten stoppen met online gamen omdat het gewoonweg niet te spelen was.

Maar als ik packetloss heb dan wordt dit toch gecorrigeerd? Of zit ik fout?

MSN 6, 7 en nu 8beta

Of ik dit op een andere pc ook heb weet ik niet. Ik msn daar nooit, zal het eens uittesten.

[ Voor 13% gewijzigd door ---RRR--- op 13-04-2006 17:59 ]

Verwijderd

Kun je ook niet eens snel miranda (geen reclame :p ) oid proberen. Wanneer die het wel goed doet, dan ligt het waarschijnlijk aan msn, heeft ie dezelfde problemen, ligt het waarschijnlijk aan je internetverbinding.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:58:
Kun je ook niet eens snel miranda (geen reclame :p ) oid proberen. Wanneer die het wel goed doet, dan ligt het waarschijnlijk aan msn, heeft ie dezelfde problemen, ligt het waarschijnlijk aan je internetverbinding.
Amsn kun je ook proberen of Gaim

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ---RRR---
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:58:
Ik heb weleens een korte tijd via een game-messaging programma gecommuniceerdv(ff naam kwijt) en had daar geen problemen mee. Bestandsoverdracht ging supersnel ermee!! Mijn uploadsnelheid is normaal gesproken retestabiel.
touchdomex schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:00:
[...]

Amsn kun je ook proberen of Gaim
Kan ik daarmee contact maken met mijn msn contacten? Zonder dat zei dit programma moeten gaan gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door ---RRR--- op 13-04-2006 18:02 ]

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 12:21
Door dit probleem ben ik ooit moeten stoppen met online gamen omdat het gewoonweg niet te spelen was.
Mijn vermoeden is dan dat het niet alleen aan MSN (3 versies geprobeerd dus dat zou dan denk ik niet kunnen) ligt maar misschien bij @home. Packet-loss verhelpen ben ik niet zo in thuis, kun je bekijken met een simpele
code:
1
ping www.google.nl
in command, dacht ik.

Verwijderd

---rrr--- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:01:
Kan ik daarmee contact maken met mijn msn contacten? Zonder dat zei dit programma moeten gaan gebruiken?
jup, gewoon je account ingeven en alles zou automatisch moeten gaan. Trillian is ook nog een optie.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

---rrr--- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:01:
[...]

[...]

JA dat kan. Ik gebruik hem zelf ook. Orgineel bedoelt voor linux. Maar de Windows versies werken ook prima

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ---RRR---
Dan gaan we dat eens testen. U hoort nog van mij ^^

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je achter een router zit, dan heb je (om de een of andere reden) altijd trage bestandsoverdrachten, heel raar, maar het is wel waar... :) Heb dat zelf namelijk ook... :)

Over berichten die verdwijnen... Zou wel heel gek zijn en ik denk niet dat het te wijten is aan packet-loss... :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2006 19:07 ]

• ---RRR---
Ik heb niet altijd trage bestandsoverdracht. Soms is deze wel snel.

Ik heb nu Miranda en aMSN uitgeprobeerd. Bij Miranda komen ook berichten niet aan maar geeft wel een melding: The message send timed out. Bestandsoverdracht bij Miranda is ook hopeloos langzaam.

aMSN vind ik geen fijn programma. Ook kan ik hier geen bestanden vanuit de verkenner slepen naar het gespreksvenster.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

---rrr--- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:23:
Ik heb niet altijd trage bestandsoverdracht. Soms is deze wel snel.

Ik heb nu Miranda en aMSN uitgeprobeerd. Bij Miranda komen ook berichten niet aan maar geeft wel een melding: The message send timed out. Bestandsoverdracht bij Miranda is ook hopeloos langzaam.

aMSN vind ik geen fijn programma. Ook kan ik hier geen bestanden vanuit de verkenner slepen naar het gespreksvenster.
Als laatste optie zou je ook nog GAIM kunnen proberen. Werkt ook leuk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GJ-tje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:06:
Als je achter een router zit, dan heb je (om de een of andere reden) altijd trage bestandsoverdrachten, heel raar, maar het is wel waar... :) Heb dat zelf namelijk ook... :)

Over berichten die verdwijnen... Zou wel heel gek zijn en ik denk niet dat het te wijten is aan packet-loss... :)
Dan moet je maar eens de juiste poorten openzetten, zodat je direct connectie kan maken met je medegebruiker ipv via Microsoft ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• roT-
  • Laatst online: 04-08 19:50
BtM909 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:11:
[...]

Dan moet je maar eens de juiste poorten openzetten, zodat je direct connectie kan maken met je medegebruiker ipv via Microsoft ;)
wat bedoel je hier precies mee? dit gaat toch altijd via MS serv?
Mischien dat je wat duidelijker uitleg kunt geven?

alvast bedankt.
Pagina: 1