ik heb dus een portable (in de kast ben pas in feb jarig) hoeduur zijn die kabeltjes om hem op mn pc aan te sluiten
euh.... weet ik neit
dolby pro logic maar dat is het tegenwoordig allemaal
eeh ? wat heeft dat met je MD te maken ? die kan dat zowiezo al niet aan..
btw pro logic is gewoon analoog..
Wat voor soundkaart heb je en wat voor MD geval ??
btw pro logic is gewoon analoog..
Wat voor soundkaart heb je en wat voor MD geval ??
IP Rocks
Verwijderd
hebbie dus (voor echte goede kwaliteit) een SB platinum nodig om via optisch te gaan werken, anders heeft sony (en waarschijnlijk andere merken ook wel) een fantastische USB naar Optisch oplossing. Bij USB is er overigens wel kwaliteitsverlies.......maar het is wel een honderd of 2 goedkoper..:-)
Verwijderd
tsja...die van sony kost bijna 200 of 300 piek, maar er zijn ook goedkopere, kweet alleen nie wat die koste, ik ben nogal een sony minded persoon...:-)
Je kan ook terratec DMXFire geluidskaart nemen.
Die heeft ook optisch out.
Ja...zo'n kabel is best wel duur.
Maar wel erg handig, als je MD synchro-functie heeft.
Die heeft ook optisch out.
Ja...zo'n kabel is best wel duur.
Maar wel erg handig, als je MD synchro-functie heeft.
Just 4 Fun!
Sony heeft wel zo'n USB geval maar die werkt _niet_ optisch. De verbinding tussen USB geval en MD recorder is nog altijd een analoog lijnkabeltje. Abit heeft wel een apparaatje aangekondigd wat hiervoor geschikt zou moeten zijn: de iOptica. Is een USB geval met een optische in- en uitgang. Als het goed is wordt er bij je MD recorder een optisch kabeltje geleverd die je daarop kan aansluiten...
Nah, als je niet weet wat voor SB je hebt dan zal het wel een standaard geval zijn, en in dat geval moet je de muziek analoog gaan overzetten, maar dat is geen probleem geluid blijft best goed...
Wat je hier voor nodig hebt is een goed koop cinch naar jack verloopje.. zal je hoogstens een paar piek kosten bij de eerste de beste HW zaak. Verder, kan je een winamp plugin downen die er voor zorgt dat er een mooie 2-3 seconden stilte zit tussen de nummers die je wilt opnemen, zodat je MD recorder er losse tracks van maakt..
Veel plezier en alvast gefeliciteerd
Wat je hier voor nodig hebt is een goed koop cinch naar jack verloopje.. zal je hoogstens een paar piek kosten bij de eerste de beste HW zaak. Verder, kan je een winamp plugin downen die er voor zorgt dat er een mooie 2-3 seconden stilte zit tussen de nummers die je wilt opnemen, zodat je MD recorder er losse tracks van maakt..
Kleine verbetering; voor een portable minidisk heb je een (kleine) jack naar kleine jack kabel nodig, niet cinch naar jack.Op woensdag 24 januari 2001 17:25 schreef Horus het volgende:
Nah, als je niet weet wat voor SB je hebt dan zal het wel een standaard geval zijn, en in dat geval moet je de muziek analoog gaan overzetten, maar dat is geen probleem geluid blijft best goed...
(voor de leken: een jack is zo'n hoofdtelefoonplugje, en cinch is een tulp-stekker)
Verwijderd
volgens mij heeft die sony toch echt een USB naar optisch, het is een klein zwart kastje wat 199.-- guldentjes kost....
Over die USB => Optical kabel...check hier is:
http://www.sony.nl/wow/wow23_h.html
voor de rest kan ik er weinig over vertellen, ook prijs is niet bekend bij mij maar is Sony dus prijs zal wel
zijn
http://www.sony.nl/wow/wow23_h.html
voor de rest kan ik er weinig over vertellen, ook prijs is niet bekend bij mij maar is Sony dus prijs zal wel
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
wat zei ikk nou??....harstikke digitaal dus, gewoon van USB naar Optisch!!!!! en niet dur, maarja je kan natuurlijk altijd nog een dure en zeer handige SB Platinum kopen!!
met dank voor de link van sony!!
met dank voor de link van sony!!
Hebben jullie allemaal je optische kabel er niet bij gekregen ofzo 
Ik wel 1 bij m'n MZ-R90...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Ik kocht jaren geleden ed MZ-R30 en daar zat ie niet standaard bij. De opvolger van een half jaar later wel, ik boos naar Sony gebeld, kreeg ik er 1 voor 20 piekOp woensdag 24 januari 2001 19:23 schreef ALH het volgende:
Hebben jullie allemaal je optische kabel er niet bij gekregen ofzo
http://www.hoontech.nl
De SB Bracket III voor de SB Live! Fl 99,-
Genoeg digitale aansluitingen! Ben zelf zeer tevreden ;-)
De SB Bracket III voor de SB Live! Fl 99,-
Genoeg digitale aansluitingen! Ben zelf zeer tevreden ;-)
kan ik hem niet gewoon op de uitgang waar normaal mn speakers zetten???
Verwijderd
ja, dat kan wel, maar dat is toch analoog?
als je digitaal wilt met perfect geluid, en als je Sharp-speler een ronde optical-out heeft, koop dan net als ik dan een MaxiSound (lees: Guillemot) Fortissimo voor f 71,- bij rgcomputers in Edam, dan heb ik hier een kabeltje voor je liggen, aangezien ik m'n speler niet meer heb en de kabel wel.
Het is een kabeltje van busje naar optical jack (digitaal dus), die bij m'n Sony portable MD zat. (ongeveer 50 cm lang)
Intersse? mail ff -> g.vanvliet@wxs.nl
als je digitaal wilt met perfect geluid, en als je Sharp-speler een ronde optical-out heeft, koop dan net als ik dan een MaxiSound (lees: Guillemot) Fortissimo voor f 71,- bij rgcomputers in Edam, dan heb ik hier een kabeltje voor je liggen, aangezien ik m'n speler niet meer heb en de kabel wel.
Het is een kabeltje van busje naar optical jack (digitaal dus), die bij m'n Sony portable MD zat. (ongeveer 50 cm lang)
Intersse? mail ff -> g.vanvliet@wxs.nl
dat kan, gewoon zorgen dat je een kabeltje hebt met aan beide kanten van die normale 'oordopjes-plugjes' hebt (hoe heetten die ookalweer, nou ja, je herkent ze toch wel). Daarvan plug je er dan ééntje in de analoge in van je MD en ééntje in de uitgang van je geluidskaart waar je je boxen normaal aan hebt hangen.
Tis toch best simpel
[net te laat :)]
Tis toch best simpel
[net te laat :)]
"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.
Op die Sony site kwam ik de link naar xitel tegen. Dan zou je dus dit apparaatje moeten hebben: http://www.xitel.com/f_DG1.htm
maar op http://www.xitel.com/f_compat.htm lees ik dattie niet compatible is met sharp spelertjes
maar op http://www.xitel.com/f_compat.htm lees ik dattie niet compatible is met sharp spelertjes
Al die USB sony shit enzo, vooral die converter naar optical is echt te duur. Een geluidskaart met optical out + glasvezel kabeltje (toslink) is nog goedkoper, en daar heb je ook meer aan...
USB schijnt wel cool te zijn met titels van nummers kopieren, maar verder ook niet.
USB schijnt wel cool te zijn met titels van nummers kopieren, maar verder ook niet.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Pagina: 1