Internet klapt er uit als ik veel kleine files download

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
Ik heb echt een super vaag probleem. Ik heb hier een netwerk, dat als volgt in elkaar zit:

code:
1
2
3
4
ADLS Modem via xs4all -> switch 1 -> switch 2 -> mijn computer
                            |______  -> server
                            |______  -> vaders pc
                            |______  -> nog een pc

Zodra ik op mijn computer of op de server (dus via beide switches) via FTP veel kleine losse files ga downloaden, klapt mijn internet er uit. M'n lokale netwerk blijft het gewoon doen. M'n internet werkt dan op alle computers niet meer. Als ik dan vervolgensmij op een van de pc's het netwerk disconnect en weer reconnect, dan doet internet het weer ! :?

Ik snap er werkelijk niks van, en vraag me af waar het probleem in zit.... kent iemand dit probleem :?
Het lijkt me dus in elk geval geen probleem met 1 pc, aangezien op meerdere pc's gebeurt.

Ik heb een Sweex switche (de 2e) en een Sitecom switch (de eerste) en alle machines zijn Windows machines. Het xs4all modem is een Speedtough 510. Er zitten geen routers in de switches.

[ Voor 7% gewijzigd door FireFoz op 13-04-2006 16:42 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Hoeveel "kleine" bestanden probeer je tegelijk te downloaden? Het kan zijn dat je router/modem niet het aantal verbindingen tegelijk aan kan.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Maakt het nog uit of je active of passive connect met de ftp server? Kijk ook eens in de log van de modem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FireFoz
Daar staat alleen in:

NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => failed

Dat een paar keer....meer niet.

Ik download een stuk of 1000 files van elk 80 kb groot ofzo... via ftp. Het zijn dus geen connecties tegelijk.
M'n ftp client (Flash FXP) staat nu op passive, ik ga het even met active proberen nu.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FireFoz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:15:
NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => failed
Dat is dus je probleem. er loopt blijkbaar iets in de modem vol.

Opties waar je aan kunt denken:
-Firmware upgrade R4.2.7 is geloof ik de laatste officieel gesupporte, maar is ook een 4.3.x versie
-Download via proxy ?
-Download via http ?

Modem ook eens goed resetten? of werkt dat maar heel tijdelijk? ALs je de ftp helper UIT zit via de cli interface, kun je dan nog (passive) ftp'en? (cli manual staat op speedtouch.nl)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• FireFoz
Het modem heeft momenteel Version 4.2.3.0.0.
Als ik passive mode uit zet in mn ftp client kan ik niks meer...

ik snap even niet wat die "ftp helper" is, en hoe ik die via de cli uit kan zetten...

-edit- het gebeurt ook bij het uploaden van veel files....het maffe is dus dat alleen http en ftp er uit liggen, ik luister bijvoorbeeld altjid naar radio 538 via WMP, en die blijft het geowon doen. Ook msn en icq werken prima.
als ik dan dus de netwerk verbinding sluit en opnieuw opstart, blijft internet nog een minuut of 3-4 gaar/niet werken, en daarna werkt het weer zoals voorheen....

[ Voor 57% gewijzigd door FireFoz op 13-04-2006 19:48 ]

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Het nadeel van Sweex en Sitecom spullen is dat ze niet manageble zijn. Je kunt dus niet 'spelen' met de instellingen. Maar kan hiet niet gewoon zijn dat of die switches of je modem ineens zoveel ack-pakketjes te verwerken krijgen dat er iets ff over z'n nek gaat? Je voert ineens een piek belasting door op die apparaten.

Kun je eens testen met ping -t -l 1000 <dest ip>. Je stuurt dan een continue stroom van pakketjes van 1000 bytes naar een destination ip adres. Kijk eens of je pakketlos krijgt hierdoor? Voor ieder pakketje (groter dan gemiddeld) moet je ook een acknowdledge krijgen. En oh ja, je stopt die flow door het commando CTRL+C.

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FireFoz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:26:
Het modem heeft momenteel Version 4.2.3.0.0.
kleine upgrade lijkt me geenkwaad te kunnen, al betwijfel ik dat dit zal helpen.
Als ik passive mode uit zet in mn ftp client kan ik niks meer...
Jammer, dan had je wellicht ook je locale firewall moeten openen...
ik snap even niet wat die "ftp helper" is, en hoe ik die via de cli uit kan zetten...
http://www.speedtouch.nl/docs/CLIguide_510_427.pdf

onder nat commands

"nat unbind ftp"
(met als risico dat ftp helemaal niet meer werkt, al verwacht ik voor passive juist geen problemen.)

Ook zou je wat met de timeouts kunnen spelen.

ook "nat clear" als hij vastgelopen is om de boel weer vlot te trekken

en
nat timeout (timeout tcp?)
-edit- het gebeurt ook bij het uploaden van veel files....het maffe is dus dat alleen http en ftp er uit liggen, ik luister bijvoorbeeld altjid naar radio 538 via WMP, en die blijft het geowon doen. Ook msn en icq werken prima.
als ik dan dus de netwerk verbinding sluit en opnieuw opstart, blijft internet nog een minuut of 3-4 gaar/niet werken, en daarna werkt het weer zoals voorheen....
Bestaande verbinden blijven werken nieuwe werken niet. Ja dat is een bekend probleem als je nat translatie tabllen vollopen. Ik neem effe aan dat je geen events hierover in je eventvwr (file -> run -> eventvwr) hebt.

btw: sommige hosts staan ook toe een zip te uplaoden en deze op de host uit te pakken.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 16:49
Haal die 2de switch ereens even tussenuit want sweex is echt troep, en test dan of die er nog steeds uitvalt. En als dat het niet is dan kun je hem rechtstreeks op de modem aan proberen te sluiten.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Pagina: 1