107/C1/Aygo

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Wat ik me afvraag is het volgende:

Is de Aygo een peugeot/citroen
of zijn de C1/107 meer een Toyota?

Dan bedoel ik dus de gebruikte elektrice onderdelen, want dat is gewoon slecht bij peugeot en goed bij Toyota. Of zijn dat soort onderdelen niet gelijk, lijkt mij stug gezien de prijs

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:51

TdV

Voor zover ik gelezen in diverse tijdschriften heb zijn de belangrijkste technische delen van toyota; de drie zijn inderdaad op uiterlijk na vrijwel gelijk. PSA heeft vooral de logistiek en marketing voor zijn rekening genomen. (gelukkig maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Er is een nieuwe fabriek in Kolín, Tsjechië waar ze allemaal gebouwd worden, dus de fabrikage gebeurd op 1 plek. De bezinemotor is gebasseerd op die van de Yaris en de diesel wordt gemaakt door PSA/Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. vooral zo'n aygo vind ik wel leuk (voor vrouwmans) maar als ie over de "kwaliteiten" van mijn peugeot 307 beschikt, heb ik er nog geen €4000,- voor over. Ik ben dus vooral benieuwd naar de elektronica, daar zijn Japanners erg goed in. Bedrading,stekkers,startmotor enz. Motortechnisch geloof ik het wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ze moeten verkopen, 107's dan, maar die zitten primagoed in elkaar hoor :) Een 307 ook, maar het hangt er maar net vanaf welke motor en serie je hebt.. Hetgeen waar ik in een 107 het meest over val is de hoeveelheid herrie. Dat 3 pitter roffeltje is de eerste 10km leuk, maar daarna wordt het snel heel vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Timmert schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:21:.....Een 307 ook, maar het hangt er maar net vanaf welke motor en serie je hebt.. ....
Nou de motor is het enige betrouwbare, ik heb 2.0HDI.
even een aantal storingen aan m'n 307

Richtingaanwijzer 5x vervangen.
Stuurwiel gebroken.
Remdruk weggevallen>geen remmen.
Kapotte achterlichten 3x in 2 maanden
Centrale regel éénheid defect
dimlichten voor, 100.000x vervangen (ok het is ongeveer om de 10.000km per kant)
Radio CD speler werkt vanaf 1jaar niet naar behoren (niet te verhelpen) wegvallen versterker met wat meer volume.
Oliepijlmeter werkt niet, ook bekend bij peugeot niet te verhelpen.
en nog een heleboel, ik heb nog geen 1 keer van onderhoud naar onderhoud kunnen rijden.

gelukkig is het een leasebak, kost mij dus niets.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja zondag avond modelletje. Psa auto's zijn gewoon hele goede auto's.

Maar iig heb ik vernomen dat je het best voor de c1 kan kiezen. Geloof dat dat met geld en mogelijke uitrusting te maken had maar pin me er niet op vast.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AkroBatik schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:22:

Maar iig heb ik vernomen dat je het best voor de c1 kan kiezen. Geloof dat dat met geld en mogelijke uitrusting te maken had maar pin me er niet op vast.
ik meen dat het niet zo veel uitmaakte, de C1 was wel goedkoper maar moest dingen ontberen die de peug en de Toyota wel standaard hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 13:25
Bovendien heeft Toyota al sinds jaar en dag 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaar dat ze altijd met vlag en wimpel als bovenste uit pechstatistieken komen...

In alle eerlijkheid... Denk je dat Toyota een model met franse kwaliteit zou verkopen...? Lijkt me niet...

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 18-04-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 19:47

Piggen

Lekker bakkie

Kortom, eindelijk betrouwbare Franse auto's ;)
Als ik de MyReviews op autoweek.nl er even op nasla lijken de mensen wel erg tevreden over de C1. Hoewel er nog niet zoveel reviews zijn en ze ook niet al te oud zijn.

Persoonlijk is de Aygo mijn favoriet. Met name vanwege de extra garantie, maar ik vind hem ook gewoon de mooiste. De 107 en C1 hebben zo'n dikke voorbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Mja zondag avond modelletje. Psa auto's zijn gewoon hele goede auto's. .....
:X vandaar dat ook al mijn collega's en wagenparkbeheerder zo blij met de 307 zijn.

Ik vind ook de Aygo het mooist, net iets volwassener en strakker. maar das persoonlijk

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26945

Ik heb met mijn 307 ook niks dan ellende. Een niet te repareren cruise control, cd wisselaar die regelmatig over z'n nek gaat, uiteraard kapotte richtingaanwijzer gehad. en het af fabriek navigatiesysteem kan niet rekenenen. Maar hij is wel heel ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Anoniem: 26945 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:45:
.................... Maar hij is wel heel ruim.
Ja heerlijk, dat is echt een voordeel, met mijn postuur is het de enige auto (dit segment) met die hoogte en breedte. Ok het comfort en wegligging is erg goed. ja dat was het wel, qua voordelen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Lijkt me stug dat de 307 zo'n beroerde auto is, het is toch een goedlopend model als ik dat zo hoor....

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 19:47

Piggen

Lekker bakkie

Het zal ook allemaal wel meevallen. Je hoort immers alleen de slechte verhalen. Maar een Japanner is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 28-05 18:51

TdV

Lees de tuv keuringsrapporten in de laatste elsevier maar eens; peugeot komt er niet zo goed vanaf hoor; al is renault natuurlijk de grootste prutser qua techniek (en vergeet chrysler en opel niet); de twingo staat op alle leeftijden onderaan met de meeste mankementen. In de top staat porsche (911), mazda mx5 en wat verderop de toyota's in de top 10 beste autos qua mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

tomleeuw schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:14:
Die had ik ook in mijn leen auto.

Toen bleek dat ie zo'n 13 liter per 100 kilometer nodig had op de snelweg heb ik hem heel rap weer ingeleverd. Dat is dus een HDI diesel die meer brandstof nodig heeft dan de 2 liter 167PK benzine motor in de auto die ik daarvoor had.....

Ofwel: Ook de motor is nou niet echt het meest hoogstaande stukje techniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:46:
[...]
nope wel betrouwbaar, maar hij wordt volgens mij niet meer geleverd, dit type 2.0 hdi

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Croga schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:46:
[...]

Die had ik ook in mijn leen auto.

Toen bleek dat ie zo'n 13 liter per 100 kilometer nodig had op de snelweg heb ik hem heel rap weer ingeleverd. Dat is dus een HDI diesel die meer brandstof nodig heeft dan de 2 liter 167PK benzine motor in de auto die ik daarvoor had.....

Lijkt me onzin. Die motor verbruikt nevernooit zo veel, dus je had óf een slechte zakjapanner, óf een boordcomputer met afwijking, óf een verrotgetrapt exemplaar. Met een 2.0 HDi moet je makkelijk 1:17 kunnen doen op de snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoor wel van meer mensen dat dat ding zuipt als een tempelier hoor...

en dan nog 1:1000 aan olie ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

Floor-is

5.2

Ik heb een 307XSI 2.0HDI 90pk gehad, die wilde ook wel wat diesel verbruiken, maar zelfs bij achterlijk hard doorcruisen heb ik hem niet onder de 1:10 gekregen... En dat was toch echt voluit doorgassen vanaf Zwitserland naar huis (6,5 uur; 900+km, uur file en een keer tanken)
Bij wat normaler rijden deed ik 1:16-17 en dat lag er meer aan dat mijn motor niet helemaal meer puik was nadat ik de turbo een keer of 7 had opgeblazen :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat ik dus echt opvallend vind is dat er met de HDi's in de 206/307 stukken meer gezeik is dan met de 406/407 HDi's. Ik weet niet waar hem dat nou in zit, misschien toch een ander (nonchalanter) slag berijder ofzo.. Motor meteen uitzetten na een snelle rit, niet goed warmrijden.. Zoiets zal het wel zijn, de motor opzich is namelijk nauwelijks anders. Alleen ander motormanagement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:03:
Motor meteen uitzetten na een snelle rit
Je gaat me niet vertellen dat je dan je motor moet laten draaien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je een stukje geknald hebt (en dat moet best kunnen, dat doe ik ook dagelijks met m'n JTD), dan moet je je motor altijd even een minuutje stationair laten draaien. Dit geldt met name voor turbomotoren, en wel vanwege het volgende:

In een turbo zitten 2 schoepenwieltjes, verbonden door een asje. Dit asje drijft in een bad van olie, wat dient voor koeling en smering. Als je nu het gas even flink intrapt gaan de schoepenwieltjes en dus het asje onwijs veel toeren maken (tienduizenden/minuut). Vanwege de geringe wrijvingsweerstand zal dit toerental ook niet snel afnemen. Als je dus na een snelle rit direct je motor uit zet, dan valt de oliedruk weg, en drijft het asje dus niet meer in de olie. Gevolg: geen koeling meer. Nog erger: het asje vreet in het lagerhuis, waardoor speling onstaat. Als je een turbomotor consequent niet laat uitdraaien, om zodoende de turbo te laten afkoelen/het toerental te laten verminderen, dan heb je dus een kapotte turbo. En dat is dúúr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Bizar allemaal, veel tegenstrijdige ervaringen: ik trap en blaas best wel, met de 90pk HDI. ik laat hem nooit netjes afkoelen enz. koud voluit enz. maar nog nooit een kapotte turbo gehad, verbruik is incl. vele snelweg km's 1:12,5 maar met een beetje blazen gaat ie terug naar 1:8 maar olie verbruiken, geen drup (haalt wel 20.000km)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, 1:8 voor een diesel is normaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 23:20

Rejgun

Leven is Bier drinken

van dat verbruik schrik ik ook enorm zeg. En dat voor een diesel!!

Zelfs met mijn 2.0 benzine (audi) haal ik 1:12 als ik 900 km (in duitsland) rijdt met snelheden tussen 130 en 215

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De mijne (carina 2.0) ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
het topic gaat toch over de 107/c1/aygo?
wat ik mij afvraag, het zijn toch erg leuke jongeren auto's?
waarom doen de merken hier niks mee? het zijn erg leuke instapautootjes, maar ze hebben geen goede financiering ervoor geregeld. Als ze dat nou eens zouden fixen, dan zou het gelijk goed lopen met die dingetjes. kijk maar naar hoe toyota met hun scion jongerenmerk

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar in amerika zijn de auto's wat goedkoper...

Vind dit vrij prijzig voor een jongerenautootje... En persoonlijk koop ik dan liever een wat grotere 2e hands dan een nieuwe aygo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
M'n vader heeft 230k km lang een 406 2.0HDI gereden met precies één probleem in 4 jaar: het motortje van de kofferbak. De auto reed ook mega zuinig: 1:20..

Ik snap niet hoe je een 307 hdi op 1:8 krijgt... Je moet dan wel mega planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

THIJZEL schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:31:
M'n vader heeft 230k km lang een 406 2.0HDI gereden met precies één probleem in 4 jaar: het motortje van de kofferbak. De auto reed ook mega zuinig: 1:20..
Ik snap niet hoe je een 307 hdi op 1:8 krijgt... Je moet dan wel mega planken.
Ik snap het ook niet. Vandaar dat ik hem ingeleverd heb.

Mega planken was onmogelijk. Als je woon/werk verkeer van Helmond naar Breda doet zit je iedere dag in 80km/u verkeer op de A58....
En zelfs met planken heb ik mijn huidige auto (Renault Megane Sedan 1.5DCI) niet verder dan 1 op 14.5 gekregen. En dan heb ik echt alles geprobeerd wat maar benzine kost.....

Ergo: Die 307 moet ergens een defect gehad hebben, ik kan me persoonlijk niks anders voorstellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
nee, 1:8 is niet de gem. verbruik, dat zit op zo'n 1:12/13

edit: het wordt misschien een fiat barchetta of 306 cabrio ipv aygo. :9~

[ Voor 44% gewijzigd door Pinin op 30-04-2006 11:34 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Murcielago schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:02:
het topic gaat toch over de 107/c1/aygo?
wat ik mij afvraag, het zijn toch erg leuke jongeren auto's?
waarom doen de merken hier niks mee? het zijn erg leuke instapautootjes, maar ze hebben geen goede financiering ervoor geregeld. Als ze dat nou eens zouden fixen, dan zou het gelijk goed lopen met die dingetjes. kijk maar naar hoe toyota met hun scion jongerenmerk
Ik denk dat de jongeren eerder voor de nieuwe Daihatsu Sirion, Citroen C2 of Toyota Yaris gaan. Die zien er leuk en sportief en niet zo truttig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

als je geen miserie wilt, koop geen fiat...

Ken iemand die sportief met zijn fiat rijdt, en die heeft ongeveer 2000€ kosten per jaar aan zijn Punto 1.9JTD (nu derde jaar, dus gaat hem wegdoen). Als je iets wil dat rijdt/blijft rijden, neem een japanner/koreaan. Wat ik allemaal met die auto (Hyundai) al gedaan heb, en nog steeds geen kosten _/-\o_

edit: jongeren gaan eerder voor een 2dehands verlaagde bmw/mercedes of iets dergelijks, maar niet voor een nieuwe auto. 7a8000€ leggen (en daar zit je direct) is gewoon te veel, terwijl je voor een 1000a2000€ al een leuk 2dehandsje kan hebben waar je ook 2a3 jaar nog mee kan rijden...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 30-04-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tomleeuw schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:34:
nee, 1:8 is niet de gem. verbruik, dat zit op zo'n 1:12/13

edit: het wordt misschien een fiat barchetta of 306 cabrio ipv aygo. :9~
Dat is op zich nog erg stevig voor een diesel. Zou overigens aanraden geen barchetta te nemen, tenzij je weet hoe je ermee om moet gaan qua warmrijden en onderhoud. Anders kan het nog wel is duur uitvallen.. Een motorswap komt regelmatig voor namelijk :)
André schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:42:
Ik denk dat de jongeren eerder voor de nieuwe Daihatsu Sirion, Citroen C2 of Toyota Yaris gaan. Die zien er leuk en sportief en niet zo truttig uit :)
Mwa, dat weet ik nog zo net niet hoor. Ik vind zelf een Sirion echt geen porem, de C2 is wel leuk maar qua value for money overrated en de Yaris is te duur, dan kun je ook voor een Grande Punto gaan die wél ontzettend leuk en sportief is. De Aygo of de C1 zijn best leuke karretjes voor het geld. Maar voor minder koop je ook een Fiat Panda met meer uitrusting en een viercilinder motor in plaats van een driepittertje ;)
Anoniem: 152769 schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:42:
als je geen miserie wilt, koop geen fiat...

Ken iemand die sportief met zijn fiat rijdt, en die heeft ongeveer 2000€ kosten per jaar aan zijn Punto 1.9JTD (nu derde jaar, dus gaat hem wegdoen). Als je iets wil dat rijdt/blijft rijden, neem een japanner/koreaan. Wat ik allemaal met die auto (Hyundai) al gedaan heb, en nog steeds geen kosten _/-\o_

edit: jongeren gaan eerder voor een 2dehands verlaagde bmw/mercedes of iets dergelijks, maar niet voor een nieuwe auto. 7a8000€ leggen (en daar zit je direct) is gewoon te veel, terwijl je voor een 1000a2000€ al een leuk 2dehandsje kan hebben waar je ook 2a3 jaar nog mee kan rijden...
Gemiddelde jongere heeft een wisselend budget, ligt ook helemaal aan de wensen en eisen. Genoeg jongeren die aan een Fiesta van 10 jaar oud genoeg hebben en dus voor €1000,- al klaar zijn. Anderen nemen een Swift die nog goedkoper is, €500,- is al genoeg dan. Deze auto's vind je dan vaak bij particulieren of goedkope handelaren. Een merkdealer heeft eigenlijk geen auto's onder de €3000,- staan, tenzij je het eigen merk is en nog aardig verkoopbaar. Over het algemeen denk ik dat inderdaad €8000,- teveel geld is om mee te beginnen, je hebt wél als voordeel dat je geen onderhoudsgezeik hebt de eerste jaren.

Om nog even op je opmerking over die Punto JTD te komen, dat soort kosten zullen zeker bij een nieuwe auto niet ontstaan als er of iets goed mis is met de auto zelf, óf met de gebruiker.. In veel gevallen is het laatste het geval. Vaak heeft het als reden wat Timmert in "107/C1/Aygo" noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Even een wat positiever verhaal over de 307 (lichtelijk OT ;) ). Ik rij zelf een 1.4HDI (ja, hij is slo-o-o-o-w), maar die is toch redelijk betrouwbaar. Ik rij hem nu twee en een half jaar en er staat pas 50k op de teller (mazzel met mijn opdrachtlocaties ;) ). Enige echte probleem was een keer een storing van het uitlaatsysteem na 130km rijden met gemiddelde 150 bij een temperatuur van 30 graden. Dat loste zichzelf op na afkoelen van de motor. Verder heb ik wel wat kleine issues gehad, rammeltjes, airbagstoring, kapotte zij-airbag, maar niets dat me verhinderde om van A naar B te komen. Vanmorgen nog een lekke band gehad maar daar kan je de auto zelf niet op afrekenen.

Wat verbruik betreft: ik rij gemiddeld zo'n 800km op de 50 liter tank, wat neerkomt op 1 op 16. Tijdens een periode waarin de A4/A2 dagelijks moest rijden haalde ik zelfs 1 op 20. Let wel dat dit dus een 1.4 HDI was en die is met recht uit het assortiment gehaald want die motor is eigenlijk te licht voor de 307. Even op zijn staart trappen haalt niets uit en met een topsnelheid van 165km/u maak je weinig indruk op de Autobahn :) Daar staat tegenover dat het een heerlijk comfortabele en ruime wagen is; ik heb getwijfeld tussen een hele dikke 206 met 2.0HDI of een wat kalere 307 en ik heb er toch geen spijt van, het verschil in comfort tussen de 206, mijn oude Mégane Coupé en deze wagen is erg groot.

[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-05-2006 11:26 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik ben gisteren even wezen kijken bij de citroen dealer in Heerenveen. Naar aanleiding van de aktie op gsmtrack.nl waar je voor 150,- per maand een C1 kan "leasen" De dealer boodt een soortgelijke aktie aan alleen dan van de Ambiance met metallic lak en stuurbekrachtiging:
Prijs auto: 11.000
Inruil/aanbetaling: 2.0000
Verschil: 9.000
Gegarandeerde restwaarde: 5.000 (ik noem even een bedrag, weet dit niet precies meer!)

Je betaald dan die 4.000 per 2/3 of 4 jaar, dit kwam op een
2 jaar: 210
3 jaar: 182
4 jaar: 167

Zo rij je voor 200 per maand een nieuwe auto, lijkt mij niet verkeerd! Momenteel rij ik een alfa 145 uit 1996 die, helaas, zijn beste tijd wel heeft gehad. Ik heb nu nog een jaar APK en vond 1.000 inruil wel redelijk (2,5 geleden gekocht voor 3.000, al met al 1.500 onderhoud gehad en 45.000 km gereden, lpg)

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen 2 opties, een Alfa 147 JTD (tweedehands), wat mij all-in een 390,- per maand kost of een C1 wat mij all-in 310,- per maand kost! (huidige auto kost mij 130,- per maand maar dan heb ik wel het risico dat ik me werk een keer moet afbellen waardoor we b.v. niet kunnen openen (bank).

Grootte maakt mij niet zoveel uit, wij zijn maar met zijn tweetjes dus hebben altijd de hele achterbank tot onze beschikking. Het enige nadeel van de C1 lijkt mij hoe die in de bergen rijdt. Wij gaan 1x per jaar op wintersport en 1x richting Oostenrijk/Italie etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Zorg op 06-05-2006 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou het wel weten: de 147. Das gewoon veel meer auto, zeker als je ermee op vakantie gaat enzo. En over de betrouwbaarheid van een JTD hoef je niet in te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:15

Metro2002

Memento mori

tomleeuw schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:27:
Wat ik me afvraag is het volgende:

Is de Aygo een peugeot/citroen
of zijn de C1/107 meer een Toyota?

Dan bedoel ik dus de gebruikte elektrice onderdelen, want dat is gewoon slecht bij peugeot en goed bij Toyota. Of zijn dat soort onderdelen niet gelijk, lijkt mij stug gezien de prijs
Zo'n klein stukje tekst en dan zoveel vooroordelen :o

Aygo: motor + chassis + onderstel van toyota
C1: motor van toyota, chassis en onderstel van citroen (voordeel als je van comfort houdt)

Electronica problemen slecht op franse auto's. Ik snap werkelijk niet dat er nog zoveel mensen zijn die dat geloven. Ik heb nog NOOIT problemen gehad met de electronische installaties in mijn franse wagens. Sowieso nog nooit enorme problemen gehad ermee.
En ja, ook na 14 jaar werkt alles nog prima. Alleen de echt vooruitstrevende modellen voor die tijd hadden wat electronica problemen, maar dat komt gewoon omdat franse automerken altijd zoveel mogelijk nieuwe techniek in hun auto's willen stoppen, waar Toyota gewoon kopieert en leert van de fouten die de fransen gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

tomleeuw schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:14:
[...]
even een aantal storingen aan m'n 307

Richtingaanwijzer 5x vervangen.
Stuurwiel gebroken.
Remdruk weggevallen>geen remmen.
Kapotte achterlichten 3x in 2 maanden
Centrale regel éénheid defect
dimlichten voor, 100.000x vervangen (ok het is ongeveer om de 10.000km per kant)
Radio CD speler werkt vanaf 1jaar niet naar behoren (niet te verhelpen) wegvallen versterker met wat meer volume.
Oliepijlmeter werkt niet, ook bekend bij peugeot niet te verhelpen.
en nog een heleboel, ik heb nog geen 1 keer van onderhoud naar onderhoud kunnen rijden.

gelukkig is het een leasebak, kost mij dus niets.
Hallo dan :o Dat is wel een hele erge maandagochtend auto.

Mijn oom en tante hebben ook een Peug. 307 (nieuw gekocht) en die hebben er nog nooit wat mee gehad (itt tot de vele japanners die ze daarvoor hadden, die stonden meer in de garage dan dat ze ermee reden, en dat terwijl mijn ouders weer jarenlang probleems japans hebben gereden, die rijden nu overigens PROBLEEMLOOS citroen C5 )

Ik rij zelf in een citroen BX met alle opties. Nog niks boeiends aan stuk gegaan de afgelopen 30.000km, op wat regulier onderhoud na als nieuwe bandjes en olie.

Tussen de aygo en C1 / 107 zit overigens nauwelijks kwaliteitsverschil, de keuze zal je puur moeten basseren op uiterlijk, extra's en comfort.

Over het verbruik: mijn ouders rijden in hun C5 gemiddeld 1 op 11 (2 liter 16v benzine op 1400kg)
Ik rij in mijn citroën BX 1.9 GTI 8v gemiddeld 1 op 12, bij lange ritten bijna 1 op 13.
Citroen Xantia die ik heb gehad verbruikte 1 op 14 tot 1 op 16 bij lange ritten (2 liter 8v)

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 09-05-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metro2002 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:48:
[...]

Electronica problemen slecht op franse auto's. Ik snap werkelijk niet dat er nog zoveel mensen zijn die dat geloven. Ik heb nog NOOIT problemen gehad met de electronische installaties in mijn franse wagens. Sowieso nog nooit enorme problemen gehad ermee.
Ga jij maar eens wat pechstatistieken en myreviews doorlezen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:51:
[...]

Ga jij maar eens wat pechstatistieken en myreviews doorlezen... :D
Ik ga liever uit van ervaringen van mensen die al jaren lang frans rijden + mijn eigen ervaringen.
Myreviews. Wie gaat dat nou invullen als je géén problemen hebt.
Dat is al net zo betrouwbaar als de shop survey. Ik heb destijds zelf bij een webshop gewerkt en als je dan ziet hoeveel orders er per dag de deur uit gaan en hoeveel mensen tevreden zijn. En als je dan ziet wat er in de shop survey terecht komt.. alleen de negatieve kanten dus.

pechstatistieken, tja ik zal heus niet ontkennen dat japanse auto's beter zijn kwalitatief, maar er word altijd zó ontzettend negatief gepraat over franse auto's. En dat slaat gewoon nergens op. Franse auto's zijn wellicht kwalitatief iets minder maar ze blijven net zo goed als japanse auto's gewoon stug doorkachelen. En roesten doen ze al een tijdje minder hard dan japanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 09:04

EXX

EXtended eXchange

Metro2002 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:02:
[...]Franse auto's zijn wellicht kwalitatief iets minder maar ze blijven net zo goed als japanse auto's gewoon stug doorkachelen. En roesten doen ze al een tijdje minder hard dan japanners.
Daarom geeft Toyota ook 12 jaar garantie tegen roesten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 09-05-2006 14:08 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

EXX schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:08:
[...]
Daarom geeft Toyota ook 12 jaar garantie tegen roesten. ;)
Dan mag een ex van mij wel eens garantie gaan claimen, dat ding kan je bijna doorheen kijken. Die toyota van dr is pas 11 jaar oud. De gaten zitten er letterlijk in! Ook de japanse nissan micra van een andere vriendin van me was laatst afgekeurd op roest (ook 11 jaar oud) en de 10 jaar oude swift van een vriend van me mocht een nieuwe draagarm, waren ook de gaten in geroest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Metro2002 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:02:
[...]

pechstatistieken, tja ik zal heus niet ontkennen dat japanse auto's beter zijn kwalitatief, maar er word altijd zó ontzettend negatief gepraat over franse auto's. En dat slaat gewoon nergens op. Franse auto's zijn wellicht kwalitatief iets minder maar ze blijven net zo goed als japanse auto's gewoon stug doorkachelen. En roesten doen ze al een tijdje minder hard dan japanners.
Tsja... komen spontaan beelden bij me op van de Citroën CX. Die roestte al in de folder, dat heb ik een Japanner, of een Duitser nog nooit zien doen ;)

Heb ook een tijdje (jaar of 2-2.5 ofzo) 2 verschillende 206-en gereden (XN en XR uitvoering), en die hadden toch ook wel ronduit slordige afwerking hier en daar. Elektronisch ook wel wat kleine probleempjes mee gehad. Niet wereldschokkend, maar toch niet wat je van een gloednieuwe auto verwacht.

Comfortabel zijn Franse auto's (met name Citroën) zeker wel, maar kwalitatief is het toch een klasse minder. Tegenwoordig zal het niet zo erg zijn als vroeger, maar zo goed als een Duitser of een Japanner zijn ze volgens mij nog steeds niet.

En waar ik het over Duitsers heb, begin aub niet over Trabant of Wartburg, wil je...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2006 14:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

wildhagen schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:22:
[...]

Tsja... komen spontaan beelden bij me op van de Citroën CX. Die roestte al in de folder, dat heb ik een Japanner, of een Duitser nog nooit zien doen ;)

Heb ook een tijdje (jaar of 2-2.5 ofzo) 2 verschillende 206-en gereden (XN en XR uitvoering), en die hadden toch ook wel ronduit slordige afwerking hier en daar. Elektronisch ook wel wat kleine probleempjes mee gehad. Niet wereldschokkend, maar toch niet wat je van een gloednieuwe auto verwacht.

Comfortabel zijn Franse auto's (met name Citroën) zeker wel, maar kwalitatief is het toch een klasse minder. Tegenwoordig zal het niet zo erg zijn als vroeger, maar zo goed als een Duitser of een Japanner zijn ze volgens mij nog steeds niet.

En waar ik het over Duitsers heb, begin aub niet over Trabant of Wolfsburg, wil je...
De cx roestte inderdaad als een idioot. Maar vergeet niet dat die auto zijn intrede deed in 1974! dat is best al een tijd geleden en in die tijd roeste élke auto.. De opvolger, de bx, roest echt bijna niet.

Duitste auto's valt overigens ook Opel onder, die toch bijna altijd onderaan in de pechstatistieken staat. En qua roest... Nja daar begin ik niet eens meer over. Zelfs de nieuwere modellen (tot ong. 1996 ) roesten keihard.
De Xantia is trouwens in een ADAC test even betrouwbaar gebleken als een BMW 3 serie.
Heb daar even zo snel geen bron van ;)

En voordat dit een duits / japans / frans pro en contra topic wordt: iedereen moet rijden waar ie zelf zich het lekkerst in voelt. Ik voel me beter en comfortabeler in een citroën, iemand anders vind opel het einde en weer iemand anders zweert bij toyota.
Ik zeg alleen dat de pechstatistieken niet iets is waar ik nou 1-2-3 naar kijk als ik een auto koop. Ik weet uit ervaring dat je met zowel duitse als franse als japanse auto's langs de kant kan komen te staan. En helaas valt dat in mijn ervaringen negatief uit voor de japanners, daar ben ik meermalen mee gestrand (Nissan, mitsubishi, suzuki) terwijl Zowel de bx als de andere citroens dei ik gehad heb me nooit ergens hebben laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Metro2002 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:48:
[...]

Electronica problemen slecht op franse auto's. Ik snap werkelijk niet dat er nog zoveel mensen zijn die dat geloven.
Ik heb ook geen idee.... ;) misschien ervaring.
En ja, ook na 14 jaar werkt alles nog prima. Alleen de echt vooruitstrevende modellen voor die tijd hadden wat electronica problemen, maar dat komt gewoon omdat franse automerken altijd zoveel mogelijk nieuwe techniek in hun auto's willen stoppen, waar Toyota gewoon kopieert en leert van de fouten die de fransen gemaakt hebben.
over vooroordelen gesproken: japanner kopieren alles.... vroeger wel ja, nu kunnen/moeten wij heel veel leren van japanse bedrijven (volgens mij ben jij 14 jaar geleden blijven hangen bij je aanschaf van de BX)
een auto van 14 jaar geleden had zoveel elektronica niet, een moderne auto als peug307, mercedes benz E/S-klasse en barsten van de elektronica en het probleem is dat ze die niet betrouwbaar kunnen maken. zo hebben deze auto's multiplexer techniek en drive by-wire, dat is leuk in vliegtuigen maar de autoindustrie is er nog niet klaar voor. Vooral bij mercedes heeft dit heeeeel veel klanten gekost (en misschien nog erger, goede naam)

p.s. ik ben helemaal niet tegen franse auto, ik heb nu dus een 307, en over een tijdje hoop ik een 306-cabrio te kopen. maar volhouden dat japanners niet goed zijn is niet mogelijk. jouw ervaringen en van vrienden zijn heel anders dan in de rest van de wereld

[ Voor 15% gewijzigd door Pinin op 09-05-2006 18:53 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:22:
[...]

En waar ik het over Duitsers heb, begin aub niet over Trabant of Wartburg, wil je...
roest tenminste niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:05

Fisico

by Fabian

Het onderwerp is inmiddels helemaal verlaten en de reactie zijn meer grappig dan serieus. Dit topic kan dus dicht.

slotje

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.