[xs4all] erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Situatie:
Ik heb een xs4all abo, sinds paar jaar (basic) met 6 mbit down.
Sinds een paar dagen is de zaak hier eecht zo traag als wat.

Volgens het modem heb ik plotseling minder:
code:
1
xDSL linestate up (downstream: 2976 kbit/s, upstream: 736 kbit/s)

Opzich zou dit kunnen komen door een brakke lijn, ware het niet dat deze snelheid sinds begin dit jaar (januari ofzo was laatste upgrade) prima over de lijn ging.

Downloaden ging met ong. 630 kb/s (bij newszilla.xs4all.nl en eweka).
Echter heb ik nu minder dan de helft.

Sowieos heb ik het modem al gereset, en de draden losgehaald... het helpt niet.

Iemand een idee?

Anders ga ik zo maar eens bellen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Heb je er alleen met nieuwsgroepen last van? Of ook andere sites en dergelijke.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
overal mee.

ook het modem geeft dus een veel lagere snelheid aan (< 3mbit).

heb het al ongeveer een week (had vandaag pas tijd om het uit te zoeken).

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 13-04-2006 16:15 ]

Verwijderd

Je moet de modem er savonds even een keer los halen en opnieuw aansluiten. Dan heb je de kans dat hij wat hoger intrained. Dan wordt je internet ook weer sneller.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:14:
Je moet de modem er savonds even een keer los halen en opnieuw aansluiten. Dan heb je de kans dat hij wat hoger intrained. Dan wordt je internet ook weer sneller.
leg uit svp.

Sowieso: ik verwacht gewoon een nette verbinding, zoals ik van xs4all gewend ben ;)
ongeacht van wanneer ik mijn modem erin ram.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, of KPN heeft apparatuur vervangen in de centrale welk van mindere kwaliteit is. Dit heb ik al eens eerder gelezen. Ik hoop voor de TS van niet, want dan kun je het helemaal vergeten. :'( Hier kan XS4ALL verder niets aan doen, mocht dit het geval zijn. Helaas zijn de snelheden niet gegarandeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 16:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Al eens met de helpdesk gebeld? Die kunnen je misschien wat meer hierover vertellen.

Het is op dit moment rustig, dus een goed moment om te bellen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door urk_forever op 13-04-2006 16:20 ]

Hail to the king baby!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 21:40

Sa1

dit is niet wat hij bedoelt, je moet gewoon even je modem der uit knallen en 5 min uitlaten zodat hij zich gewoon een b'tje reset enzo..

dan weer aanzetten, traint hij dan weer zo traag bel dan xs4all even of test het met een ander adsl modem..

het kan zijn dat je per ongeluik een nieuw (trager) profiel toebedeeld gekregen hebt.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11
(jarig!)
als je modem rechtstreeks op isra verbonden ook op deze snelheid verbinding maakt zou ik eens met xs4all gaan bellen of er wat aan de hand is.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:17:
Ja, of KPN heeft apparatuur vervangen in de centrale welk van mindere kwaliteit is. Dit heb ik al eens eerder gelezen. Ik hoop voor de TS van niet, want dan kun je het helemaal vergeten. :'( Hier kan XS4ALL verder niets aan doen, mocht dit het geval zijn.
mja dat hoop ik ook niet.
Dan betaal ik gewoon 20E teveel voor mijn abo.

Dit soort dingen verwacht ik btw van een bananenrepubliek ISP, en niet van xs4all.

Zal zo maar eens gaan bellen, maybe veroordeel ik ze nu wel voor een kleine vergissing oid.

het is btw zo dat volgens de postcode check adsl fast ook leverbaar is hier dus basic moet dan echt wel kunnen. De lijn is btw ISDN, en geen PSTN.

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 13-04-2006 16:21 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ceaser schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:19:
als je modem rechtstreeks op isra verbonden ook op deze snelheid verbinding maakt zou ik eens met xs4all gaan bellen of er wat aan de hand is.
even proberen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Boudewijn schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:19:
[...]

mja dat hoop ik ook niet.
Dan betaal ik gewoon 20E teveel voor mijn abo.

Dit soort dingen verwacht ik btw van een bananenrepubliek ISP, en niet van xs4all.

Zal zo maar eens gaan bellen, maybe veroordeel ik ze nu wel voor een kleine vergissing oid.

het is btw zo dat volgens de postcode check adsl fast ook leverbaar is hier dus basic moet dan echt wel kunnen. De lijn is btw ISDN, en geen PSTN.
Dit doet XS4ALL ook absoluut niet, maar KPN daar in tegen... Gelukkig heb ik het persoonlijk niet ondervonden, maar heb wel eens een dergelijk topic hier voorbij zien komen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
kan ik daar iets tegen doen btw? (tegen KPN dus).

opnieuw inpluggen van modem levert niets op btw

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Boudewijn schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:32:
kan ik daar iets tegen doen btw? (tegen KPN dus).

opnieuw inpluggen van modem levert niets op btw
Ik denk dat het verstandig is eerst eens contact met XS4ALL op te nemen. Misschien kunnen zij jou doorverwijzen naar de juiste KPN afdeling, mocht dit het probleem zijn. Maar zoals hier al eerder aangegeven, misschien heeft XS4ALL jou per ongeluk een verkeerd profiel toe bedeeld.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat je modem versleten is ik heb dit bij meer mensen meegemaakt.
Oplossing => https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php
Inloggen en je krijgt een gratis adsl 2 modem (4p switch) opgestuurd.
Adder Gratis=> Bij 1 jaar contractsverlenging houdt in dat u uw huidige contract met een jaartermijn verlengt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begrijp ik het nu goed dat je modem verkeerd intraint? Dan gewoon ff de helpdesk bellen. Waarschijnlijk is het vrij snel op te lossen. Staat in je Service Centre wel het goede abbo?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hmmmm

bij het SC staat het goede abo.
Net even het modem-hok weer ingedoken en het ding maakt wel een enorm irritante piep.
Heel hoog. Toen ik de stekker naar de adsl lijn erin drukte veranderde de piep een beetje trouwens.
Het is ook geen externe trafo maar echt het speedtouch510 (single pc) kastje.

ik ben even aan het wachten tot het rustig is, en dan bel ik ze even :)

[ Voor 47% gewijzigd door Boudewijn op 13-04-2006 16:46 ]

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:33

Gallus

Cheesy

Sluit je modem direct aan op het ISRA punt, zonder splitter dus, met een niet al te lange kabel, en neem eens contact op met KPN (0800407), indien je modem nog steeds laag intraint. XS4ALL heeft niet veel invloed op de snelheid van je lijn.

Harde piep? Stervende Speedtouch 510?

[ Voor 8% gewijzigd door Gallus op 13-04-2006 16:45 ]

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Boudewijn schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:43:
hmmmm

bij het SC staat het goede abo.
Net even het modem-hok weer ingedoken en het ding maakt wel een enorm irritante piep.
Heel hoog.

Dusdanig hard dat het over een superstack switch heen komt (en dat is dus vrij hard)

ik ben even aan het wachten tot het rustig is, en dan bel ik ze even :)
Dat klinkt (letterlijk) niet goed. :D Of het is een spoeltje of dat modem is gewoon niet helemaal lekker.

Verwijderd

heb je een Thomson 510i modem?
Zo ja, dan is deze aan het overlijden. Een hoge toon uit een modem is nooit goed, en dit probleem is bekent over de Thomson 510 reeks. De 546 heeft deze problemen niet meer. ( bij 510 kwamen deze na ongeveer 1 jaar en de 546 is nog geen jaar uit, dus zekerheid heb je niet)
Een andere modem gaat wonderen doen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Gallus schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:44:
Sluit je modem direct aan op het ISRA punt, zonder splitter dus, met een niet al te lange kabel, en neem eens contact op met KPN (0800407), indien je modem nog steeds laag intraint. XS4ALL heeft niet veel invloed op de snelheid van je lijn.

Harde piep? Stervende Speedtouch 510?
mogelijk stervend. 2 yr oud.

direct op de nt1 hangen hielp niet btw (isra is wat lastiger)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
net XS4all gebeld, en die zeiden dat ik de KPN even moet bellen.
Te lage abo-vorm wss ingesteld daar.

Sowieso heb ik even een nieuw modem besteld.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
KPN stuurt een monteur naar de centrale.

We wachten maar eens af :)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:13:
KPN stuurt een monteur naar de centrale.

We wachten maar eens af :)
Hmm, er is direct een monteur naar de centrale gestuurd? Ik ken de procedures bij KPN een beetje en weet dat dit over het algemeen niet gebeurt. Ik schat in dat de KPN medewerker je verkeerd heeft geinformeerd / je het verkeerd begrepen hebt.

Ik denk, dat er een storing is aangemaakt en dat ze eerst eens op afstand zullen gaan kijken wat er precies mis gaat. Als er naar aanleiding van dat onderzoek blijkt dat het noodzakelijk om een monteur naar de centrale te sturen, krijg je een telefoontje met dat verhaal.

Bovendien denk ik ook niet dat er een te laag profiel is ingesteld, dan zou het modem nml iets boven de 3Mb moeten syncen.

Nou ja, veel gespeculeer in deze post eigenlijk. Maar ik denk dat het zoals eerder geopperd een geval defect modem wordt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik denk, dat er een storing is aangemaakt en dat ze eerst eens op afstand zullen gaan kijken wat er precies mis gaat. Als er naar aanleiding van dat onderzoek blijkt dat het noodzakelijk om een monteur naar de centrale te sturen, krijg je een telefoontje met dat verhaal.
Die man van de KPN zei dat ze dat niet konden doen op afstand, en dat het 48 uur zou duren normaal en het wat kon schelen door de paasdagen 8)7

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tsjaa, wat zullen we daar nu eens van denken. Wellicht weten ze al precies wat het probleem is en moet er inderdaad een monteur voor naar de centrale .....

Voor een ander snelheidsprofiel hoeft er trouwens geen monteur naar de centrale.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
vandaag heeft de monteur ook nog even gebeld (ik kreeg hem niet aan lijn omdat ik weg was).
Die wilde weten wat het probleem is.

wtf, dat zou hij beter moeten kunnen zien dan ik.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 22:42
Boudewijn schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:51:
[...]

mogelijk stervend. 2 yr oud.

direct op de nt1 hangen hielp niet btw (isra is wat lastiger)
Dus je hebt je NT1 nog vóór de splitter? Geen wonder dat je je snelheid niet haalt :/

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
uhhhhh dat heeft altijd zo gezeten, en het heeft altijd goed gewerkt.

Ik zal zo even de meterkast induiken om het te checken trouwens.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ze blijven het ontkennen dat er een hele (grote) serie van die Speedtouch 510 modems defect gaan na 1 a 2 jaar. Met afzakkende snelheden, instabiliteit en vaak gaat het samen met pieptonen uit je modem inderdaad.

Als ze je nu eerst eens ter test een ander modem hadden gestuurd had die monteur nuttigere dingen kunnen doen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Boudewijn schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:47:
Argh, slap klanten-argument nummer 1: "heeft het altijd al gewerkt"...
Dat doet niet ter zake hoor... Je hebt nu een probleem, je aansluitmethode is niet goed en dan moet je uitsluiten dat het daar aan ligt, ook als het altijd al gewerkt heeft. Er is nu blijkbaar een probleem en er is echt niet iemand bij kpn geweest die daar vanalles vernaderd heeft, dus daar heeft ook alles altijd al gewerkt, dus kunnen ze -die argumentatie volgend- ook zeggen, sja we gaan niets doen want het heeft zo altijd al gewerkt meneer..).
bjck schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:02:
Ze blijven het ontkennen dat er een hele (grote) serie van die Speedtouch 510 modems defect gaan na 1 a 2 jaar. Met afzakkende snelheden, instabiliteit en vaak gaat het samen met pieptonen uit je modem inderdaad.
Er is een serie die daar last van heeft, alleen blijft kpn zelf dat niet ontkennen, alleen weten ze het wel verrot slecht over te brengen op procedures in de helpdesk (zie maar wat artikelen op de site van de HCC waar een directeur van klantenreacties kpn geinterviewd wordt).
Als ze je nu eerst eens ter test een ander modem hadden gestuurd had die monteur nuttigere dingen kunnen doen.
Als er een monteur langskomt, heeft die vaak wel een modem bij zich. Maar een monteur komt nooit zomaar bij iemand thuis, dat is altijd met de afspraak "als het aan uw kabels/spullen ligt, betaalt u voor de monteur"... (dan zou ik trouwens zeker weten die bekabeling fixen :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Vinnienerd
Boudewijn schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:47:

Ik zal zo even de meterkast induiken om het te checken trouwens.
Sluit gewoon deje modem aan op jehet IS/RA, en kijk hoe hoog je modem dan intraint

Owja, als de KPN straks een lijnmeting gaat doen bij jou, zullen ze zien dat je je splitter achter je NT1 hebt hangen. Je wordt dan ook meteen opgebeld of je even je spullen goed wil aansluiten :+

[ Voor 26% gewijzigd door Vinnienerd op 15-04-2006 17:14 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:01:

[...]
Als er een monteur langskomt, heeft die vaak wel een modem bij zich. Maar een monteur komt nooit zomaar bij iemand thuis, dat is altijd met de afspraak "als het aan uw kabels/spullen ligt, betaalt u voor de monteur"... (dan zou ik trouwens zeker weten die bekabeling fixen :o).
Op die manier zal je als consument dus echt niet snel die monteur laten komen en blijft menig met het probleem gewoon zitten. Terwijl het zo simpel kan zijn als een defect modem of een los draadje in je ISRA waar je als klant niet eens iets aan kan/mag doen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moah, ik heb 3,5 jaar op de 2e lijn helpdesk van adsl van kpn gewerkt en afgezien van het feit dat klanten heel onredelijk kunnen zeuren over vanalles en nogwat, vonden de meeste mensen die dit hoorden het heel logisch en schrok het alleen de mensen af die de helpdesk afbluften, door wel vanalles te beweren te hebben gecontroleerd, die gingen dan namelijk wel vanalles controleren (en vaak het probleem dan wel oplossen :P).

Een monteur bij de mensen thuis is een beetje een laatste redmiddel, voor bijvoorbeeld mensen die na modemruil nog steeds niet op de interface van hun modem/router kunnen komen en die perse willen dat kpn dat oplost (terwijl dat in haast 100% van de gevallen aan de pc of netwerkkabel ligt). Mijn ervaring is dat bij bijna alle providers de support dan ophoudt, terwijl bij kpn er een monteur bij je thuiskomt (wel onder die voorwaarde). Het is dus geen afschrikbeleid, maar in de praktijk een allerlaatste vangnet.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 15-04-2006 23:01 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
de spullen hingen goed, ik was abuis.

Modem is idd 2 jaar oud.

ik wil helemaal geen monteur, ik ben ook niet achterlijk (studeer atm 4 jaar inform. dus ik ben geschoold pruts0r)
Ik wil gewoon een nieuw modem, want ik vermoed dat dat ding de shit veroorzaakt.

Een adsl wic voor een 2610 mag trouwens ook (beter dan zo'n crappy speedtouch geval :r).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leen dan ff een modem van iemand, dan weet je gelijk of dat het is.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
JvS schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:20:
Leen dan ff een modem van iemand, dan weet je gelijk of dat het is.
ken niemand in de buurt met een adsl modem :X

of ik zou de buren even moeten porren maar die zijn er atm niet ;(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Let op dat het een modem voor ISDN moet zijn dan he...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
doh. zo dom ben ik nou ook weer niet hoor

• Vinnienerd
Ik hoor zelf zovaak dat mensen informatica studeren of in de telco-wereld zitten, maar die weigeren dan een simpele ISRA-test te doen :X

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
Bij mij bleek dat ik een te oude firmware in mijn alcatel had zitten.
Bij KPN ff een nieuwe firmware gedownload en ik ging van 2.5Mbps naar 6Mbps. De oude firmware kon blijkbaar niet goed overweg met 'de andere kant'

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Vinnienerd
BlaTieBla schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:36:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
Bij mij bleek dat ik een te oude firmware in mijn alcatel had zitten.
Bij KPN ff een nieuwe firmware gedownload en ik ging van 2.5Mbps naar 6Mbps. De oude firmware kon blijkbaar niet goed overweg met 'de andere kant'
Dat kan heel goed, dat kwam in jouw geval waarschijnlijk doordat de lijnkaart in de DSLAM in je wijkcentrale vervangen was door een lijnkaart met een ADSL2+ chipset, dan is je modem daar dus nog niet op voorbereid en is in dat geval dus een firmware upgrade nodig.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
opgelost.

Hoe: nieuw modem binnengekregen.
Waarom: oude was brak denken we dan maar.

Iig bedankt.

Pagina: 1