[Vb.net]Schrijven naar excel

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ben voor school een porject aan het maken!
En ik zou dingen moeten kunnen schrijven naar
bestaande excel bestanden!
Daarom zoek ik een goeie tut om dit te leren!
Weet er mss iemand er staan.

Dank u
alvast

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
heb al zoveel geprobeert :P
maar nooit iets goed gevonden
Daarom vraag ik dat jullie mss specifieke tuts hadden :)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

zoek maar eens op "excel automation"

ook in de MSDN staat alles haarfijn uitgelegd.
Je hebt dus nodig:
1) de primary interop assemblies van jouw product (XP kun je ze downloaden, 2003 zijn ze meegeleverd op de CD/DVD. Deze laatste kan je ook nog wel ergens vinden maar dan moet je ze manueel vanuit je GAC-dir kopieren naar de dir waar VS.NET zijn assemblies vandaan haalt)
2) de MSDN-info
3) evt andere info onder excell automation

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi Sven_Vdb en welkom op GoT. :)

Sorry, maar dit is hier dus niet de bedoeling. Ten eerste verwachten we van gebruikers dat zijn, alvorens op het forum te posten, wat moeite doen om zelf hun probleem op te lossen. Daarbij is het dus wel handig als je even vermeldt wat je zelf al gezocht en gevonden hebt, en waarom dat niet voldeed. Ik mis in je topic gewoon veel teveel informatie en vooral ook eigen inzet, en dat zijn nou net twee dingen die essentiëel zijn voor het overleven van je topic. Lees dus even Programming FAQ - De "quickstart" door. :)

Daarnaast is het hele doel van huiswerk natuurlijk dat je dit soort dingen uit leert te zoeken. Het leerproces is minstens net zo belangrijk als het eindresultaat. Op deze manier doe je jezelf tekort. De Google-query van Brakkie heeft meer dan genoeg resultaten waar je prima mee vooruit zou moeten komen. ;)

Als laatste puntje: onze forumsoftware en jouw browser zijn prima in staat om zelf te bepalen wanneer een regel te lang is en over te schakelen naar een nieuwe regel. Ik zou het fijn vinden als je die overbodige enters uit je berichten weglaat, dat leest wat prettiger. ;)

Als je tegen een concreet probleem aan loopt dan kun je hier een nieuw topic openen, maar vooralsnog is het enige advies dat ik je kan/wil geven dat je die link van Brakkie maar eens goed moet bekijken.

Succes. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
Op google vind je wel een en ander. Zoek eens naar Excel Interop in .NET
Het is hier niet echt een plek om naar tutorials te vragen.

NMe heeft blijkbaar meer tijd dan ik. :P

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 13-04-2006 16:08 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.