Toon posts:

,Poort forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met het risico van allerlei verwijten naar men hoofd te krijgen zoal gebruik de FAQ enz ga ik toch men domme vraag stellen want ik ben helemaal niet zo onderlegd als de meesten hier.
Ik heb er al wat over gelezen maar dit verward mij enkel nog harder door de gigantische berg informatie.

Ik krijg men poort maar niet opengezet die ik wil gebruiken.
Zal even de situatie schetsen; internet komt binnen via Alcatel usb modem op pc1, pc2 is op pc1 aangesloten via utp, op beide pc's staat XP pro sp2 met windows firewall geactiveerd en avast antivirus.
Ik heb reeds bij windows firewall de poort die ik wil openzetten ingegeven maar ik doe dit dus fout want dit geeft geen resultaat.
Moet ik men netwerk mss anders opzetten, pc1 geeft namelijk een ip-adres aan pc2, dus niet 192.168.0.2 vast ofzo.
Alvast veel dank om deze digibeet wat verder te helpen.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:36 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
hoi alles goed?

welkom op dit forum.. wellicht is er wat mis gegaan met het beantwoorden in een topic. Of wat wil je met die topic bereiken?

[ Voor 33% gewijzigd door andreict op 13-04-2006 15:31 ]

Verwijderd

lol wtf

hoi

:>

Verwijderd

Hoi :9

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
:X

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
De "hallo" poort forwarden ????? Geen idee :+

• andreict
wizzzzzz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:34:
De "hallo" poort forwarden ????? Geen idee :+
halo misschien een typfoutje van de TS

Verwijderd

Topicstarter
Ja hallo iedereen ;)
Ik was wat snel met enteren en ja hehe sorry.
Gelieve mijn domme vraag hierboven te lezen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Een poort openzetten doe je op je router als je van buiten naar binnen wilt. :)

Hier staat het zeer duidelijk omschreven: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 40% gewijzigd door MADG0BLIN op 13-04-2006 15:39 ]

• andreict
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:37:
Ja hallo iedereen ;)
Ik was wat snel met enteren en ja hehe sorry.
Gelieve mijn domme vraag hierboven te lezen.
Misschien dat je dit topic eens door kan nemen: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 14:45

Str1ngS

Boe!

Hallo,

http://www.portforward.com

Heel veel (bijna alles) te vinden.

TnI 4 Life

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34
helemaal bovenin in de rode balk staat search gebruik die is. :9

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Je geeft zelf al aan dat je gebruik zou moeten maken van de FAQ, doe dit dan ook ;)
Zit er ook een router ingebouwd in je modem? Want dan zou je daar ook de porten open moeten zetten.
Voor de rest geef ons wat meer informatie, zoals type alcatel modem, dat kunnen wij niet ruiken natuurlijk. Ook wil ik je graag doorverwijzen naar Google wat zelfs een digibeet, zoals je je zelf noemt, weet te vinden en te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja dit had ik wel verwacht :)
Ik zit reeds 3 jaar op deze site en heb al veel bijgeleerd en nog meer gelezen en ja ik weet hoe de search en de FAQ werkt.
Het is alleen ik krijg het niet aan de praat, ik weet welke poort ik moet openzetten, dit doe ik dan ook in de windows firewall op de pc waar de internetverbinding binnenkomt.
Moet ik men netwerk mss anders instellen dwz de tweede pc een vast ip-adres geven ofzo?
Zoals het nu is krijg deze tweede pc zijn ip van de eerste pc.
Er zit geen router in deze modem, de eerste pc is de router, de modem is het type Alcatel Speedtouch USB.
Het werkt alleen niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:48 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Je moet het niet alleen op de pc doen, maar ook in je router. Anders kom je niet binnen van buitenaf. :) Lees anders de linkjes eens, daar staat het echt heel duidelijk in.

Verwijderd

<raad modus>
Je gebruikt ICS om Internet te delen . De PC1 heeft een USB modem en dus ICS geactiveerd. Er zit dus geen router in je USB modem , de PC1 dient als router
Je wilt van buiten af een poort openzetten voor een applicatie op PC2
</raad modus>

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo is het, sorry dat ik dit niet zo direct weet maarja, ik ken er niet zo heel veel van ;)
Ik heb dus geen router en gebruik idd ICS.
Hoe los ik dit op want ik loop er de muren van op.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 20:07

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:50:
<raad modus>
Je wilt van buiten af een poort openzetten voor een applicatie op PC2
</raad modus>
En hiervoor kun je een programma als AnalogX Portmapper gebruiken. En misschien dat dit ook wel kan binnen ICS zelf?

edit: Ja dus: http://www.tekstenuitleg....n/port_forwarden_mappen/2

[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 13-04-2006 15:59 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

je moet er wel omdenken dat als je een poort openzet, dat je hem wel openzet naar de goede pc, dus geef het externe ip van die pc op als ip

Verwijderd

En je kunt het alleen vanaf buiten testen !

Ik heb bij het merendeel van mijn kennissen die USB ADSL modems eruit gehaald. Gewoon een modem/router erin en je bent van een heleboel problemen af .

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb ik dan nog een programma nodig om die poort te openen, dit kan toch in Windows firewall of zie ik dit verkeerd?
Dat ik alleen van buitenaf kan testen of deze openstaat dat wist ik, de applicatie die ik wil gebruiken kan dit testen via een site dus dat lukt wel.
Je zegt dat ik dan wel moet aangeven op pc1 dat hij die poort forward naar het juiste ip-adres, naar pc2 dus.
Nu is het wel zo, ik weet niet of dit een goede oplossing is en ik het mss beter anders aanpak, dat pc2 een ip-adres krijgt toegewezen van pc1, dus geen vast adres, kan dit ermee te maken hebben?

Veel dank voor jullie geduld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 16:03 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hier kun je een tooltje downloaden wat blijkpaar poorten forward voor ICS. Ik ken de tool niet, en kan je dus ook niet vertellen of dit is wat je zoekt.

Je kunt eventueel op PC2 het IP wat hij normaal via de DHCP-server van ICS krijgt, vast in te stellen, vergeet daarna niet het LAN-IP van de ICS-PC als Default Gateway in te stellen op PC2.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt ;)

Heel hard bedankt iedereen voor het geduld, super.

Tweakers werkt echt ;)
Pagina: 1